Niech zmienią kategorię Paderewskiego czy Fredry na TLK/IC. Za co pasażer ma płacić, za brak wagonu gastronomicznego. To jakiś absurd nowego rozkładu jazdy, na stałe wpisane w zestawieniach, że te pociągi nie prowadzą wag. barowych a są jako EIC. Niestety to nie jedyne przypadki, bo i Śnieżka czasem jest bez barowego, a nawet Sobieski. Wychodzi z tego, że za dużo składów EIC jest w stosunku do możliwości wagonowych PKP IC.
Skoro mówicie o ekspresach do Wrocławia bez barowego to przypomniało mi się, że nie zrobiłem meldunku, jak to się mówi: "Lepiej późno ni wcale".
wtorek, 19.01.2016 r.
EIP6106 Wrocław Główny (odj. 6:48) - Warszawa Wschodnia (przyj. 10:31), frekwencja ogółem na odcinku Wrocław - Opole Gł. blisko 35%, na odcinku Opole Gł - Warszawa Zach. nieco ponad 40%. W 1 klasie ponad połowa zajętych miejsc.
EIC1622 Warszawa Wsch (odj. 15:14) - Węgliniec (przyj. 20:44), na odcinku Wawa Zach - Częstochowa Osobowa ~ 150 osób, Częstochowa Osob. - Opole Gł. ~ 160 osób, Opole Gł - Wrocław Gł ~ 120 osób.
Na pocieszenie rozdawali Kroplę Beskidu - do wyboru gazowana lub nie
Kilka popołudniowych składów z ostatniego piątku (29.01.2016 r.) z dworca centralnego w Warszawie:
1. TLK "Podlasie" do Terespola: EP07-537 + 141A + 141A + 111Ay + 140A + 140A (jako 2 klasa) + 152Aa (jako 2 klasa). Frekwencja około 85-90%.
2. TLK "Nida" do Kielc: EU07-244 + 111Ay + B/A + 141A. Około 60-70% miejsc zajętych.
3. IC "Ondraszek" do Bielska Białej: ED161-009, ponad 100%.
4. IC "Kujawiak" do Bydgoszczy: ED160-008, ponad 100%.
5. EIP 3800/01 do Gdyni: ED250-002, około 90% .
6. EIP 5404 do Gliwic: ED250-018, klasa 1 około 70%, klasa 2-wagony nr 2, 4 i 5 - około 80-90%, wagon nr 6 z 15 osób, wagon nr 7 pojedyncze osoby.
7. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-040 Gold + 111Arow + 154A + 159A + 136A + Z1B + Z2B + 156A + 158A. Brak wagonu restauracyjnego. W dwóch pierwszych wagonach około 60-70% pozostałe wagony klasy 2 około 95% (pojedyncze miejsca wolne). Klasa 1 około 50%.
8. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-041 + 152Aa + Z2ABCMg + restaurant + 136A + 136A + 159A + Z2B + 159A + XB. Klasa 1 około 30-40% klasa 2 około 70-90%.
9. IC "Bystrzyca" do Lublina: ED161-008, ponad 100%.
10. EIC "Kaszub" do Gdyni: EP09-009 + 111Arow + 111Arow + Z2B + Z2B + XB + bar + Z2A + Z2A. Klasa 1 około 20-30%, klasa 2 około 80-90%.
11. TLK "Kormoran" do Olsztyna: EP07-1068 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B/A + 111Arow. Około 30-40% frekwencja. Dwa pierwsze wagony to całe puste przedziały jechały.
Coraz ładniejsza frekwencja w tlk do Gorzowa,wczorajsze składy na odcinku Krzyż-Gorzów:
Osterwa-prawie 100% obłożenia,pojedyncze wolne środkowe miejsca
Moniuszko-tu tak samo ,prawie 100%
Noteć- 75%
Najgorzej wypada aurora,no ale tu nie ma się co dziwić,odpływ pasażerów przez ciągle opóźnienia(od 30 nawet do 90 minut).
Nie obyło się wczoraj bez wpadki,20 minutowe opóźnienie Osterwy przez zepsute drzwi przy łączeniu składów w Krzyżu,no ale informacje głosowe odnośnie opóźnienia były podawane na bieżąco
EIP 6106 Wrocław Główny (odj. 6:48) - Warszawa Wschodnia (przyj. 10:31), frekwencja ogółem na odcinku Wrocław - Opole Gł. 40%, na odcinku Opole Gł - Częstochowa Stradom 45%, a do Warszawa Zach. prawie 50%. W 1 klasie - od 60% do 2/3 zajętości miejsc z niewielką wymianą podróżnych na trasie.
EIC 1622 Warszawa Wsch (odj. 15:14) - Węgliniec (przyj. 20:44), zapełnienie ogółem na odcinku Wawa Zach - Opole Gł. ~ 160 osób, Opole Gł - Wrocław Gł ~ 130 osób. W kl. 1 od Wawy Zach. do Opola - 40%, a z Opola Gł. do Wrocławia Gł - 30%.
Oprócz braku oferty gastronomicznej wystąpiły również inne niedogodności - w moim wagonie popsute lampki do czytania, a w wagonie bezprzedziałowym przez całą trasę były niedomknięte drzwi
1. EIP 5404 Gdynia-Gliwice: ED250-018, klasa 1-16 osób, klasa 2-wagon nr 2 praktycznie komplet zajętych miejsc, w pozostałych wagonach łącznie ze 40 osób.
2. IC "Bystrzyca" do Lublina: ED161-005, około 60-70% frekwencja.
3. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-010 + 152A + Z2ABCMg + restaurant + 136A + 136A + 159A. Klasa 1 pustki, może z 10 osób w obydwu wagonach, klasa 2 maksymalnie ze 30%.
4. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-009 + 159A + 159A + 159A + 157A + restaurant + 156A + 158A. Wyjątkowo słabo z frekwencją jak na ten pociąg, zapewne ferie zimowe w województwie mazowieckim jedną z przyczyn. Klasa 1 około 20%, klasa 2 maksymalnie 30-40%. Niespodzianką jest pojawienie się wagonu 157A, ciekawe czy na dłużej zostanie na tym składzie, czy tylko był to pojedynczy epizod.
IC "Chemik" do Gdynii Gł. ED 160 2kl. ok. 60-70% w 1 kl. zauważyłem 1 osobę
EIP Gdynia - Bielsko Biała o 11:01
70-80% w 1 klasie, w 2 klasie wagony 2,3,4,5 podobnie, 6 i 7 powietrze kilka osób
TLK "Sztygar" do Lublina EP07-1044, 2kl. 80-90% 1kl. max 10 osób
IC "Roździeński" do Lublina ED161 fatalna frekwencja, może 20-30 osób na cały skład, środek dnia, środek tygodnia, do Warszawy ludzie pojechali Dziobakiem a do Lublina Sztygarem który jest na miejscu znacznie szybciej.
EIC "Varsovia" do Budapesztu EU44 frekwencja 60-70%
EIC "Porta Moravica" do Warszawy EP09-037 opóźniony 30min., w 2 klasie nie więcej jak 30-40 osób, w 1 klasie chyba 1 lub 2 osoby. Regularne opóźnienie zapewne nie wpływa dobrze na frekwencję.
EU07-077 z TLK Luna z Warszawy Zachodniej do Zakopanego/Krynicy/Zagórza a także z grupą wagonów IC Antares do Przemyśla odjeżdża z Warszawy Centralnej (nagr. 31.01.2016)
Wie ktoś z czego jest obecnie zastawiony Centaurus? Od wczoraj miał być na modernach chociaż z tego co widzę po apce rozkład PLK to od marcowej korekty zmienia kategorię na TLK i ciekawe z czego będzie zestawiona grupa Katowicka.
Warszawa Centralna Piątek, 12 luty 2016 rok:
1. TLK "Gałczyński" Szczecin / Zielona Góra-Lublin: EP09-038 + wagony ze Szczecina: A(IC-zdeklasowany wagon) + A(IC) + B(IC) +B(IC) + 111Ainw. + 111Ainw. + 111Arow + wagony z Zielonej Góry: B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC). Sporo ludzi przyjechało ale w kierunku Lublina pociąg odjechał z frekwencją maksymalnie 15-20%. Całe puste przedziały można było zobaczyć.
2. TLK "Luna": EO07-376 + wagony do Przemyśla: WL + A(IC) + A(IC) +
wagony do Zakopanego: A(IC) + A(IC) + Bc + WL +
wagony do Krynicy: Bc + B(IC) + B(IC) +
wagony do Zagórza: A(IC) + A(IC).
W wagonach do Zakopanego praktycznie komplet, do Krynicy około 70%. Natomiast wagony do Przemyśla i Zagórza to już gorzej jeżeli chodzi o frekwencję. Do Zagórza około 20 osób, do Przemyśla może z 15 osób się uzbiera.
Wszystkie wagony klasy 1 kursowały oczywiście jako wagony klasy 2.
3. TLK "Wojciechowski" z Gdyni: EP07-1048 + A(IC-zdeklasowany ) + A(IC-zdeklasowany) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + 111ARow. Bardzo ładna frekwencja, sporo dzieci i młodzieży powracających z ferii zimowych.
4.EIC "Łokietek" ze Szczecina: EP09-010 + 156A + 407A + 157A +159A + 159A. Bardzo ładne zestawienie, około 100 osób przyjechało, z klasy 1 wysiadło 8 osób.
5. IC "Oleńka" z Katowic: ED161-003. Frekwencja około 100% musiała być.
6. EIC "Tatry" z Zakopanego: EP09-031 + 111Arow + 111Arow + 111Arow + 111Arow + XB + 155A + Z2A. Również bardzo wysoka frekwecja, zdecydowana większość podróżnych stanowiła młodziez.
7. EIP z Gdyni 5100: ED250-008, około 70-80 osób przyjechało.
8. TLK "Jupiter" do Zakopanego: EP07-422 + 111Arow + B(IC) + 140A-IC3 + B(IC) + B(IC) + Bc + WL + WL. Pierwszy wagon pusty, w pozostałych wagonach klasy 2 około 30% zajętych miejsc, klasa 1 3 osoby.
9. TLK "Moniuszko" z Gorzowa Wlkp. EP07-339 + B(IC) + B(IC) + A/B + B(IC). Pierwsze dwa wagony ze stacji Piła, pozostał dwa ze stacji Gorzów Wlkp. Około 100 osób wysiadło.
10. EIP 6100 z Wrocławia: ED250-015, Frewkencja wysoka, również sporo młodzieży i dzieci powracających z wypoczynku zimowego.
11. IC "Mazury" z Olsztyna: ED160-010. Bardzo kiepsko z frekwnencją, około 25 osób to wszystko.
12. EIP 3100 z Krakowa: ED250-006, również bardzo ładna frekwencja. Poza wagonami nr 6 i 7 w pozostałych raczej komplet.
13. IC "Mickiewicz" z Białegostoku: ED161-011 , około 50-60 osób wysiadło.
14. TLK "Skaryna" z Terespola: EP07-544 + A(IC) +B(IC) + B(IC). Około 100 osób na pewno wysiadło.
PO wprowadzeniu DARTów na linii Wrocław- Łódź- Warszawa frekwencja systematycznie rośnie. IC Orzeszkowa z Wrocławia do Warszawy a od 29 kwietnia z Jeleniej Góry do Białegostoku!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum