Tak też wynika z tabel sieciowego rozkładu jazdy linii 260. Puki co jest przesiadka w Legnicy na pociąg do Jeleniej Góry.
Podejrzewam, że więcej ludzi będzie się przesiadać niż jechać dalej szynobusem w kierunku Żar.
Niczym bumerang powraca sprawa utrzymania ruchu na linii kolejowej Jelenia Góra - Lwówek Śląski.
Burmistrz Artur Zych na sesji w dniu 17 grudnia 2015 roku mówił - Rozmowy były prowadzone od dłuższego czasu. Doprowadziło to do tego, że na sesji Rady Powiatu członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego pan Michalak, który odpowiedzialny jest za koleje zadeklarował, że ta linia będzie remontowana, że oni na to pieniądze znajdą, że szukają w tej chwili oszczędniejszego remontu naszej linii, zadeklarował również, że pociągi będą jeździć, że będzie ich więcej. Tutaj działania cały czas trwają.
Najlepiej by było gdyby samorządy przejęły tą linię i wówczas za rozsądne pieniądze będzie można ją doprowadzić do względnego stanu. Wycena zrobiona przez PKP PLK jest nie do przyjęcia przez DWUM. Wg. UM na doprowadzenie tej linii do prędkości 50-60 km/h wystarczy 10-15 mln zł. Teraz jest taki moment że nie jest jeszcze za późno. Gdyby tak zrobiono z linią do Świeradowa w 2000 roku to teraz sytuacja byłaby zupełnie inna.
W momencie kiedy linia byłaby własnością samorządów koszty korzystania z infrastruktury mogłyby być niższe a tym samym koszty przewoźnika, co z pewnością miałoby odzwierciedlenie w ilości par pociągów na dobę. Zarządca linii - DSDiK tak jak jest to w przypadku Szklarska P.- Harrachov czy linii do Trzebnicy.
Jedyny minus takiego rozwiązania to wkład własny po stronie lokalnych samorządów.
Na pewno Pan Zdanowski z sielanką to przeczyta, ale ja się ich nie boję! UMWD zapomniał, że trafił na podatny grunt! KODLK pilnuje tej linii jak oka w głowie- i nie dopuści do jej zamknięcia. Od jutra urzędnicy z Wrocławia dostaną kolejną lekcję pokory od samorządów i mieszkańców Ziemi Lwóweckiej. To o czym opowiadali jeszcze pół roku temu okazało się kłamstwem, a kłamstwo trzeba tępić ostrymi narzędziami.
Światowid, pan Zdanowski z UMWD ma ważniejsze priorytety niż linia lwówecka. O, choćby zrujnowana linia Świdnica - Jedlina Zdrój, o czym czytam tu i ówdzie od dłuższego czasu. A dlaczego akurat ta linia? To proste - Zdanowski pochodzi ze Świdnicy. Na nic więc logiczne argumenty artykułowane przez internautów, przemawiające za ratowaniem linii lwóweckiej przed całkowitą degeneracją. Lokalny patriota utrzymywany z naszych podatków wie lepiej co jest ważniejsze.
Tym co nie wiedzą lub zapomnieli przypominam, że Zdanowski (podobnie jak Rachwalski) to IRiPK, czyli Instytut Rozwoju i Promocji Kolei:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wg. UM na doprowadzenie tej linii do prędkości 50-60 km/h wystarczy 10-15 mln zł.
Niewykonalne. Torowisko jest w tak katastrofalnym stanie, że potrzebna jest kompleksowa modernizacja. Licząc 2,14 mln zł za kilometr (tyle kosztował remont odcinka Piechowice - Szklarska Poręba Górna), to wychodzi blisko 70 mln zł. Jeśli chcemy zrobić lepiej i przyjmiemy stawkę 3,5 mln za km (modernizacja linii do Kudowy), to koszty rosną nam do 115 mln zł.
Przypomnę, że biedaremont Trzebnicy, który obejmował pierwotnie tylko wymianę podkładów (w tym na staroużyteczne) na krótkim odcinku z Zakrzowa do Brochocina, a dalej tylko wymianę podkładów pod złączami szyn, kosztował ponad 11 mln zł. Potem koszty wzrosły jeszcze raz tyle jak trzeba było szyny powymieniać, podbudować SSP i jeszcze jakieś inne prace porobić.
Na dzień dzisiejszy nie widzę więc żadnych szans na modernizację tej linii.
Na pewno Pan Zdanowski z sielanką to przeczyta, ale ja się ich nie boję!
Nie strasz, nie strasz bo....... - czy nie lepiej zamiast krzyczeć na forum coś zrobić? Czy nie lepiej zamiast straszyć co to ja nie zrobię zaproponować jakieś konstruktywne rozwiązanie?
Światowid napisał/a:
UMWD zapomniał, że trafił na podatny grunt!
Mógłbyś rozwinąć?
Światowid napisał/a:
KODLK pilnuje tej linii jak oka w głowie- i nie dopuści do jej zamknięcia.
Bo co położysz się na torach? Spokojnie jak zamkną tę linię to żaden pociąg nie pojedzie więc będziesz bezpieczny. "Wypożyczysz" szynobus i będziesz nim jeździł po tej linii? A może urządzisz głodówkę, oczywiście rotacyjną od 7 do 15 z przerwą na śniadanie
Światowid napisał/a:
Od jutra urzędnicy z Wrocławia dostaną kolejną lekcję pokory od samorządów i mieszkańców Ziemi Lwóweckiej. To o czym opowiadali jeszcze pół roku temu okazało się kłamstwem, a kłamstwo trzeba tępić ostrymi narzędziami.
Już widzę strach w oczach tych urzędników... samorządowcy ramie w ramie z mieszkańcami Ziemi Lwóweckiej ruszają na Wrocław niczym górnicy na Sejm......
A teraz zupełnie na poważnie. W perspektywie budżetowej UE do 2020 roku środki przeznaczone na inwestycje w szeroko pojętą kolej to około 2,5 mld złotych. Jak pamiętam jest przygotowana jakaś lista linii które będą z tych środków modernizowane, jak również pamiętam na tej liście znajdowała się linia lwówecka. Nie od dziś mamy doczynienia z sytuacją w której na wszystko pieniędzy nie starcza, więc trzeba dokonywać wyboru. Nie sądzę aby niechęć urzędnicza powodowała brak modernizacji tej linii. Proponuję więc przed podnoszeniem larum uzyskać informację na temat planowanego wydatkowania tych środków i na podstawie tego przedstawić propozycje - merytoryczne i wówczas podjąć dyskusję. A takie krzyki i straszenie które zaprezentowałeś mogą powodować tylko uśmiech politowania - z całym szacunkiem dla Ciebie i tego co robisz.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Muszę zgodzić się z przedmówcą. Agresją nic się nie załatwi. Ba, urzędnicy jeszcze bardziej się okopią za swoimi biurkami. Aczkolwiek muszę dodać, że logiczne, racjonalne argumenty też do nich nie docierają. Tak czy siak, cokolwiek się nie zrobi, urzędnik wie lepiej. Można więc albo podkulić ogon i skapitulować, albo uprzykrzać im życie. Ja wychodzę z założenia, że urzędniczy beton trzeba tępić wszelkimi dostępnymi środkami, bo nic tak nie irytuje urzędnika, jak upierdliwy interesant zakłócający jego błogi spokój za biurkiem. W przypadku UMWD sprawa jest o tyle ciekawa, że ich lukratywne posadki zależą bezpośrednio od nas - wyborców. Dziś taki Zdanowski jest dyrektorem departamentu w UMWD, ale po wyborach może wylecieć na zbity pysk. Ba, wewnętrzne targi wewnątrz koalicji rządzącej Dolnym Śląskiem mogą spowodować przetasowania na stołkach z dnia na dzień (właśnie dzięki ostatnim przetasowaniom koalicyjnym Zdanowski wrócił do UMWD po kilku latach „banicji”). Tak więc nie potępiałabym KODLK za radykalizm. Czasem po prostu inaczej się nie da. Wszak sama nigdy nie cackałam się z betonem KD. Jak sobie zasłużą to jeżdżę po nich jak po burej suce (ale i pochwalę jak jest za co!), ścigała mnie nawet prokuratura, nawet sąd musiał rozstrzygać spór (na korzyć naszego forum!), ale to oni boją się mnie, a nie ja ich. Wystarczy, że chwycę ich za jaja, a natychmiast wylewa się na mnie fala kadecko-mikolskiego hejtu. Kilka rzeczy załatwiłam tylko poprzez to forum. Tak więc nie płakać, nie podkulać ogonów, tylko działać. Twardo do przodu!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
@Noema - uwierz nic tak nie irytuje urzędnika jak przygotowany merytorycznie klient. Krzykaczy i im podobnych w tym kraju nie brak więc i urzędnik zdarzył się przyzwyczaić..
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
ideprosto, przecież o tym mówię. Urzędnik to z reguły istota tępa i ograniczona. Dlatego merytoryczne argumenty do niego nie docierają. Wtedy trzeba przedsięwziąć radykalne kroki.
Aby nie być gołosłowną cofnę się o kilka lat, gdy koleją regionalną na Dolnym Śląsku trzęśli dwaj panowie z IRiPK zatrudnieni w UMWD: Patryk Skopiec i wspomniany wyżej Zdanowski, którzy totalnie rozjebali rozkład jazdy na linii zgorzeleckiej. Nawet nie wyobrażacie sobie ile naużeraliśmy się z tym Skopcem! Do dziś zachowałam korespondencję mailową z tym osobnikiem. Tak zacietrzewionego i zadufanego w sobie urzędasa jeszcze nie widziałam. Strasznie mnie ten człowiek wkurzał! A to tylko zwykły mikol, który dostał trochę władzy. Do dziś mam awersję do tego całego IRiPK. Dlatego nieustannie powtarzam, że najgorszy sort betonu na kolei jak i w urzędach marszałkowskich to milkole!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
@Noema jeżeli chodzi o urzędnika to nie kazdy jest "tępy" i odporny na argumenty. Znam wielu fachowców na urzędniczych stanowiskach jak i również takich ktorzy pełnią swoje funkcje z przyczyn dla mnie niezrozumiałych. Dlatego śmiem twierdzić, że merytorycznym argumentem przekonasz fachowca a niefachowca zagonisz w kozi róg. A jak to ujmujesz "radykalne kroki" nie dają nic bo powodują okopanie się na swoich pozycjach:)
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
kaja805 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-03-2016, 16:44
bystrzak2000 napisał/a:
kaja805 napisał/a:
Wg. UM na doprowadzenie tej linii do prędkości 50-60 km/h wystarczy 10-15 mln zł.
Niewykonalne. Torowisko jest w tak katastrofalnym stanie, że potrzebna jest kompleksowa modernizacja. Licząc 2,14 mln zł za kilometr (tyle kosztował remont odcinka Piechowice - Szklarska Poręba Górna), to wychodzi blisko 70 mln zł. Jeśli chcemy zrobić lepiej i przyjmiemy stawkę 3,5 mln za km (modernizacja linii do Kudowy), to koszty rosną nam do 115 mln zł.
Właśnie dlatego sugeruję przejęcie linii od PKP PLK bo inwestycja z ich wyceną właśnie kosztuje 115 mln a takiej kasy nikt nie da. Wydaje mi się, że za 15 mln da się tą linię doprowadzić do prędkości 50 km/h dla szynobusów - nie myślę tutaj o ciężkich pociągach. Dla przykładu doprowadzenie linii do Leśnej (dla ruchu towarowego 20 km/h) , która była w o wiele gorszym stanie kosztowało tylko 1 mln zł.
ideprosto
Widzę, że bardzo ostro krytykujesz moją osobę i to nie pierwszy raz ...
Miałem się nie odnosić do twojej wypowiedzi, ale się odniosę. Co do krzyku to uwierz mi że za długo już siedzę w tym środowisku urzędniczo- kolejowym (ponad 7 lat) żeby wierzyć, że polubowne załatwienie sprawy cokolwiek załatwi. Prawda jest i wszyscy to zgodnie potwierdzą, że gdyby nie nasza grupa to o linii lwóweckiej już dawno moglibyśmy zapomnieć. Przypominam rok 2012 kiedy to ostre słowa i krzyk doprowadziły do obrony tej linii przed całkowitą rozbiórką. Rokroczne starania o utrzymanie ruchu to też sprawka nasza i lwóweckich samorządowców. Dlatego zarzucanie mi, że muszę coś zrobić w tym kierunku jest nietrafione. Druga sprawa jeżeli chodzi o działania, to już są one prowadzone. I w tym miejscu pragnę wszystkich uspokoić.
Przeprowadziliśmy dzisiaj rozmowę z Burmistrzem Wlenia Panem Arturem Zychem, który optuje za modernizacją linii kolejowej nr 283 i tak jak my wspiera te działania od wielu lat. Z uzyskanych informacji wynika, że przedstawione przez dziennikarzy w poniższym artykule fakty są niczym nie popartą bzdurą wyssaną z palca. Wszyscy, którzy opublikowali ten artykuł optują za likwidacją tej linii i budową ścieżki rowerowej. Rzeczywistość maluje się w bardziej kolorowym świetle. Nadal podtrzymywana jest opcja wyremontowania linii Jelenia Góra- Lwówek Ślaski wraz z odcinkiem linii kolejowej nr 284 ze Lwówka do Legnicy. W przyszłym tygodniu w Jeleniej Górze odbędzie się spotkanie KODLK z Burmistrzem Zychem oraz wpływowymi osobami z regionu. Inicjatywą jest podpisane przez Burmistrzów i Wójtów wszystkich miast i miejscowości wzdłuż których przebiega linii kolejowa nr 283 wspólnego apelu do UMWD i Ministerstwa Infrastruktury. Trzymajcie kciuki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum