1. pos/TLK "Olza" Katowice - Zilina p. Cieszyn, Trzyniec, Nawsie(na tę chwilę nierealne)
2. Nocny pociąg z Warszawy do Budapesztu/Bratysławy przez Bielsko Białą, Zwardoń, Żylinę + wagony z Krakowa dołączane w Żywcu.
3. EC Warszawa - Koszyce p. Kraków, Nowy Sącz, Muszynę
4. Przedłużenie wybranych osobówek Katowice - Zwardoń jako poc. przyspieszone do Żyliny
5. EN Gdynia - Praga p. Poznań, Wrocław, Międzylesie, z grupą wagonów ze Szczecina. Sezonowo mógłby jechać z Helu/Świnoujścia.
6. Powrót EC "Wawel" Kraków - Hamburg p. Wrocław, Zieloną Górę, Rzepin.
Dzienny TLK lub IC ,,Karkonosze" ,,Śnieżne Kotły" lub ,, Góry i morze " Świnoujście-Szklarska Poręba Górna . Na odcinku Szczecin Gł.-Jelenia Góra codziennie . Dojazd w góry i nad morzę okres Świąt Bozego Narodzenia + Nowy rok , ferie zimowe , Wielkanoc , majówka , Boże Ciało , wakacje , weekend listopadowy . Najlepiej jak były ,,Wiking" przez Kostrzyn , Zieloną Górę , Żary , Węgliniec . Opcja zastępcza przez Poznań,Leszno,Wrocław. Fajną opcją mógł by być ,, Kamieńczyk " Regio PR Poznań Gł.- Szklarska Poręba Górna gdyby startował ze Szczecina lub Świnoujścia.
Tak, tylko że pojedzie przez Częstochowę Stradom zamiast Katowic.
A moja propozycja jest taka, kiedyś taki pociąg istniał, czemu by nie spróbować ponownie go uruchomić? Czyli pociąg relacji Szczecin - Tczew (Olsztyn) przez Szczecinek, Chojnice.
Chojnice i Starogard Gdański zyskują połączenie ze Szczecinem i Olsztynem. Kursować by mógł na początku w weekendy a w sezonie codziennie.
Drugim połączeniem mogłyby być Bory Tucholskie w relacji Kołobrzeg - Lublin, również przez Chojnice sezonowo.
A tutaj takie małe marzenia :
- Uruchomienie drugiego połączenia sezonowego nocnego Świnoujście - Kraków, jako IC.
Omijał by Gliwice i Katowice bo Centaurus już jedzie tą trasą a ten by jechał przez Częstochowę (takie szybkie połączenie nocne).
- przedłużenie Moniuszki do Chełma
- nocny Gdynia - Zagórz przez Lublin
A teraz perełka w marzeniach
Nocny TLK Zwardoń - Gdynia (Hel), czyli przedłużenie nocnej TLK z Bielska Białej do Gdyni.
- EN "Vindobona" Warszawa - Villach / Graz lub w relacji: Gdynia - Wien, p. Katowice, Breclav,
- EN "Orava" Warszawa - Kosice p. Kraków, Nowy Sącz, Muszynę,
- EN "Stenberk" Gdynia - Praha p. Warszawę, Katowice, Ostrawę,
- EC "Johann Christoph Handke" Gdynia - Praha p. Warszawę, Katowice, Ostrawę,
- EN "Richard Wagner" Warszawa - Hamburg / Amsterdam / Frankfurt Main p. Poznań, Berlin,
- EC "Porta Baltica" Szczecin - Kiel / Berlin, p. Poznań,
- EC "Vratislavia" Wrocław - Praha / Wien / Budapest p. Usti nad Orlici,
- EN "Germania" Warszawa - Munchen p. Poznań,
Witam, moje marzenia są takie :
przywrócić połączenia z Wrocławia do Kijowa, Odessy, Moskwy, Pragi i Budapesztu oraz Berlina i Frankfurtu n M te połączenia działały 50 lat
jw - w sezonie letnim do Warny i Burgas
- do Zakopanego jako część dołączana do relacji Szczecin Zakopane ( tak było w latach 70 tych )
- przywrócić sypialny do Helu,
i ostatnie przy modernizacji wagonów - normalne wygodne fotele przedziały i otwierane okna ( klima często nawala )
Pozdrawiam
co to znaczy "całodzienny" ?chyba raczej codzienny! Hańcza jeździ z Krakowa,proszę nam nie odbierać jej
a co do Bolesławca to na tej stacji raczej manewrów wykonywać nie da się ,ciężko żeby tam kończyły/zaczynały jazdę składy skoro dalej jest Węgliniec i bezdrutowy niestety Zgorzelec..
Ten cały Węgliniec to chyba jakieś nieporozumienie..... dziwne że kończy tam bieg pociąg EIC, jeśli nie mają loków żeby przedłużyć go do Zgorzelca to powinien dojeżdżać co najwyżej do Legnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum