przyzwyczajenie mieszkańców Podbeskidzia do kolei.
Tak, na przykład z Bielska-Białej w kierunku Krakowa (pękają w szwach), a przede wszystkim Cieszyna. Mieszkańcy Podbeskidzia ogromnie przyzwyczajeni są też do pociągów z Żywca do Suchej Beskidzkiej...
Ciekawe więc, co jest powodem korków na "jedynce" w Pszczynie i Czechowicach-Dz?
Jak nietrudno się domyśleć chodziło mi tylko o kierunek katowicko-bielski.
Pff, a to wiele trzeba żeby jedynka pod Bielskiem się zablokowała hehe. Popatrz lepiej na odc. DK1 pomiędzy Częstochową a Katowicami, tam jest większy ruch niż na A4 Kraków-Katowice a pociągi kś i tak pękają w szwach.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-06-2016, 21:03
Do powstania korka "parę" samochodów potrzeba. I to są samochody tych, którzy do kolei jakoś się nie przyzwyczaili. I dojdą kolejni, których KŚ od kolei odzwyczai. Nie każdy mieszka "na" dworcu, i zaraz przy innym dworcu ma coś do załatwienia. Komunikacja z BB i w Katowicach nijak nie jest powiązana biletowo z koleją, ludzie więc po kolejnej podwyżce będą z pewnością szukać alternatywy. Gdyby KŚ pokusiły się o sprawdzenie ilości pasażerów na linii S5 teraz i za kilka miesięcy, przekonalibyśmy się o tym. Ale tego pewnie nie zrobi.
Tyle ode mnie w tym temacie
Zauważ że jedynką pomiędzy Katowicami a Bielskiem nie podróżują tylko mieszkańcy regionu ale także 'przejezdni' a jest to na prawdę ogromna grupa. KŚ nie muszą robić żadnego sprawdzania ilości pasażerów bo i tak nie odczują żadnych negatywnych skutków podniesienia cen biletów, wręcz przeciwnie.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2016, 07:57
Miałem już nie drążyć, ale... "Przejezdni" - gdzie? Tiry na granicę i? No i ile tych przejezdnych 5, 10%?
Znacznie więcej! To nie jest trasa prowadząca tylko do Bielska ale także do Wisły, Ustronia, Cieszyna itd, stąd korki m.in. w Pszczynie.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2016, 13:45
Do Cieszyna przez Bielsko-B? Tylko Tiry. No i może niedzielni kierowcy. Jest przecież Wiślanka, po co pchać się z Cieszyna czy Wisły przez BB? Chybiony strzał.
Nie przez Bielsko! Przeczytaj jeszcze raz co napisałem - podpowiem, że chodziło o korki w Pszczynie, to własnie tam samochody jadące z centralnej i północnej Polski zjeżdżą z 'jedynki' w kierunku Żor na Wiślanke.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2016, 15:19
No tak, jeśli kierowcy jadący z centralnej Polski w kierunku Żor powodują korki na "jedynce" w Pszczynie, to ja już podziękuję - widać, że masz zarówno pojęcie o lokalizacji korków w Pszczynie, jak i przebiegu trasy na Żory po budowie północnej obwodnicy
I bardzo dobrze, możesz podziekowac albo iść pod skrzyżowanie w Pszczynie oraz zerkać na rejestracje i wysuwać wnioski
Dalej z Warszawy, Łodzi i Częstochowy do Wisły jadą p. Pszczyne i Żory, zresztą żeby tylko, niektórzy mieszkańcy GOP także wybierają tą droge.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2016, 15:36
Ale naprawdę bardzo mnie ciekawi: po jaką cholerę mają wjeżdżać jedynką do centrum miasta i generować korki na światłach, skoro droga na Żory biegnie obwodnicą północną przed miastem?
Aj aj aj, mój błąd, sory, przyznaje sie hehe Caly czas pisząc o Pszczynie myślałem o Żorach i zjeździe przez miasto na A1 hehe
Co nie zmienia faktu, że pasażerowie z pociągów na S5 sie wysypują, z tego co widać w Katowicach.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2016, 20:14
No proszę, czyli od rana jałowa "gadanina" bo się Rzym z Krymem pomylił Czyli jednak korki w Pszczynie tworzą nie "przejezdni" tylko miejscowi, którzy jakoś nie pokochali podróży koleją - czego należało dowieść
Pewnie, że się wysypują w Katowicach. Pytanie - jak długo.
I - jak to mówił - J.T. Stanisławski: I to by było na tyle... (z mojej strony)
Pewnie, że się wysypują w Katowicach. Pytanie - jak długo.
Na zawsze kś już nie pierwszy raz podnoszą ceny biletów a podróżnych przybywa, swoją drogą to dobrze, że część osób jeździ samochodami bo do pociągów tak grupa ludzi i tak by sie nie zmieściła
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-06-2016, 09:42
1.
Cytat:
Dzięki staraniom Działu Handlowego Kolei Śląskich stacje Katowice i Katowice-Brynów znów są „bliżej” siebie. Po interwencji śląskiego przewoźnika długość tego odcinka została skorygowana.
Zmiany w odległościach taryfowych zostały wprowadzone w ramach aktualizacji Opisu Sieci Krajowej (OSK) i mogły mieć wpływ na zmiany w cenie biletów kupowanych według taryfy kilometrowej. Po zmianie odległość między stacjami Katowice a Katowice-Brynów wynosiła 3,874 km, podczas gdy powinna wynosić 3,405 km. Na wniosek Kolei Śląskich długość tego odcinka zostanie ponownie zaktualizowana.
2. Jeśli kogoś nowy cennik nie uszczęśliwia, może sobie "nakupować" na zapas biletów wg aktualnych jeszcze cen na stronie KŚ. System prawdopodobnie zostanie zaktualizowany od 01.07 i wówczas pojawią się tam nowe ceny i oferty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum