PKP PLK zapewniają, że inwestycje infrastrukturalne są prowadzone sprawnie i zgodnie z harmonogramami. Spółka odniosła się do artykułu „Polityki”, w którym autorka krytykuje obecną sytuację na kolei.
No toby się zgadzało - są skuteczni w przepuszczaniu kasy. Co nie oznacza , że kasa jest wydawana efektywnie. Ale z okien biurowca na Targowej tego rzeczywiście nie widać. Bo dupę trzeba ruszyć i pojeździć pociągami po Polsce
sorry za wylgaryzm ale tylko skończony jretyn może wydać takie oświadczenie. może niech to oświadczenie przypinają jako "dodatek" do biletów w pociągach do Łodzi ?
Wysłany: 15-03-2015, 22:15 PKP PLK wykazuje skuteczność w "ściemie"
Znakomitym przykładem dotrzymania harmonogramu jest linia Kraków - Katowice modernizowana na przekór przeszkodom od 2010 roku. Stan robót: prawie zero (prawie robi małą różnicę). No cóż! Przeszkadzają motylki, ślimaczki oraz choroby niespodziewane czyli bankructwa firm wybieranych przez PLK do wykonania robót. Tylko chciałbym poznań nazwiska osób odpowiedzialnych za rozstrzygnięcia przetargów!!!!!!! Dosyć kłamstw o dotrzymywaniu harmonogramów!!!!!!!!!!
PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą już planować remontów torów z roku na rok, ale w dłuższej perspektywie czasu. Taką deklarację w rozmowie z Polską Agencją Prasową złożył członek zarządu PKP PLK Piotr Wyborski.
W tej chwili zarządca linii kolejowych kończy konsultacje społeczne na temat wieloletniego (2016-2023) programu dotyczącego utrzymania linii i remontów. Z projektu wynika, że w tym ośmioletnim okresie na remonty, naprawy, prowadzenie ruchu pociągów i zapewnienie bezpieczeństwa PKP PLK będzie wydawać od 7 do 9 mld zł rocznie. Razem będzie to kwota 68 mld zł, z czego na utrzymanie przypadną 33 mld zł. Wyborski przypomniał, że w tym roku jego spółka ma do dyspozycji prawie 6 mld zł, w tym na remonty przewidziano 2,5 mld zł.
Piotr Wyborski poinformował, że PKP PLK podzieliły zarządzaną przez siebie sieć na 1653 odcinki i każdy z nich został przypisany do jednej z pięciu kategorii.
Realizację prac modernizacyjnych na głównych magistralach poprzedzać ma przygotowanie alternatywnych ciągów objazdowych – o przyjęciu tej zasady poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki temu jest szansa nie tylko na łatwiejsze prowadzenie ruchu w czasie modernizacji, ale także na to, że odżyją linie kolejowe nieczynne od lat.
Kraków - Katowice a właściwie Jaworzno-Szczakowa - Kraków (55 km)!!!!!!
Od 2010 trwa modernizacja
Brak środków? NIe!!!!!!!
Objazd? Przez Oświęcim i Skawinę przez Częstochowę
dla IC/TLK
do tej pory tempo "prac" na 55 km to 30 m dziennie
czy to nie rekord świata?
Polska wydaje za mało na utrzymanie sieci kolejowej.
PLK inwestuje rekordowe sumy w modernizację infrastruktury, ale równie ważne jest utrzymanie sieci. Dyrektor CUPT zwraca uwagę, że zaniedbania w bieżącym utrzymaniu infrastruktury mogą zaprzepaścić efekty wielkich inwestycji.
PLK musi zamykać kolejne linie na remonty. Odetną Poznań?
Kolejarze w porozumieniu z samorządami wybrali wariant modernizacji linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego obejmujący zawieszenie ruchu pociągów na rok. Ale to nie koniec zamykania linii – w kolejce czekają połączenia Lublina ze stolicą oraz Poznania z Warszawą i Szczecinem.
Koszt dowozu węgla do jednej z największych polskich elektrowni niemal z dnia na dzień wzrósł o jedną trzecią. To efekt decyzji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, by modernizację linii kolejowej Warszawa - Lublin prowadzić przy całkowicie wstrzymanym ruchu pociągów.
Wysłany: 13-07-2016, 11:08 Za wszystko ktoś musi płacić.
Te koszty są niewielkie w porównaniu do kosztów spowodowanych dewastacją linii Kraków - Trzebinia - Katowice i Kraków - Skawina - Oświęcim - Katowice/Czechowice oraz Katowice - Tarnowskie Góry
PKP PLK SA: do końca roku 50 postępowań przetargowych na sumę 6,7 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA do końca roku chcą ogłosić jeszcze 50 postępowań przetargowych na sumę 6,7 mld zł; będą one związane z realizacją Krajowego Programu Kolejowego (KPK) - poinformował szef spółki Ireneusz Merchel w poniedziałek na konferencji prasowej.
Tylko w sierpniu przedsiębiorstwo planuje rozpoczęcie 28 postępowań na roboty budowlane na łączną sumę ok. 1 mld zł - powiedział prezes.
Wartość wszystkich tegorocznych przetargów oszacował na 9,2 mld zł.
Jest 66 mld zł na Krajowy Program Kolejowy. Ale PKP PLK nie ma pomysłu, co z tym zrobić.
PKP PLK zapowiada przyśpieszenie inwestycji na torach. Eksperci są jednak sceptyczni. W najlepszym wypadku, pierwsze inwestycje współfinansowane z funduszy unijnych na lata 2014–2020 rozpoczną się w 2018 roku.
Spółka PKP PLK doskonale wie, że roboty budowlane można wykonywać z minimalnymi utrudnieniami dla ruchu kolejowego - bo wymaga tego od innych. Od samej siebie już nie.
W ostatnich latach mieliśmy w Warszawie dwa przykłady budowy wiaduktów kolejowych, które spowodowały zamknięcie ruchu kolejowego tylko na kilkanaście dni. Tak się dziwnie składa, że w obu przypadkach inwestorem nie byli kolejarze, lecz miejscy drogowcy. Jak się okazuje, zastosowanie technologii minimalizującej utrudnienia wymusiła spółka PKP PLK - taki postawiła warunek. Tymczasem gdy inwestorem jest PKP PLK - zamknięcia mogą trwać latami. Przykład? Modernizacja linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki, która ma zostać zamknięta całkowicie na 15 miesięcy, właśnie z powodu planowanej wymiany obiektów inżynieryjnych, bo wymienić 43 km toru i 16 rozjazdów można systemem potokowym w 2 miesiące.
Zamknięcie linii Warszawa Rembertów – Zielonka na czas modernizacji miało trwać 359 dni. Ostatecznie linia była nieprzejezdna 937 dni. Jak to się stało, że prace modernizacyjne na kilkukilometrowej linii, które wedle założeń miały trwać rok, wydłużyły się do ponad dwóch i pół roku?
W połowie 2017 r. PKP PLK planują rozpoczęcie prac związanych z modernizacją linii kolejowej z Poznania do Warszawy. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 2,6 mld zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum