Za wyjątkiem krótkiego epizodu IR "Cracovia" relacji Kraków-Wwa, pociąg o tej nazwie jeździł wyłącznie w relacji Kraków-Muszyna-Budapeszt
Także Zakopane - Kraków - Muszyna - Budapeszt.
Żadne tam Zakopane. W latach 80 był krótki epizod z sezonową kuszetką Budapeszt - Zakopane wyłączaną z pociągu Cracovia i przełączą w krakowie do pociągu Warszawa - Zakopane. Co ciekawe była to węgierska kuszetka MAV.
Żadne tam Zakopane. W latach 80 był krótki epizod z sezonową kuszetką Budapeszt - Zakopane wyłączaną z pociągu Cracovia i przełączą w krakowie do pociągu Warszawa - Zakopane. Co ciekawe była to węgierska kuszetka MAV.
W jedne zimowe ferie w tych latach 80 kursowała nie tylko kuszetka MAV a także dwa wagony 2 klasy MAV z Budapesztu do Zakopanego.
A jeszcz innego roku w rjp bodaj 74/75 kuszetka ta kursowała przez Limanową. Ot taka ciekawostka.
S-C-Z -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-07-2016, 12:22
"(...)
Dart być może dojedzie do Ełku
– PKP Intercity (…) uwzględniło możliwość uruchomienia całorocznego pociągu IC Zamenhof w relacji Ełk – Łódź Fabryczna – Ełk przez Warszawę w godzinach porannych z Ełku (odjazd około 5:00, przyjazd do Warszawy około 9:00) oraz w godzinach popołudniowych do Ełku (odjazd z Warszawy około godziny 18:00, przyjazd około godziny 22:00). Obsługę pociągu zaplanowano elektrycznym zespołem trakcyjnych ED161 Dart – informuje Piotr Stomma, który zaznacza, że kursowanie pociągu uzależnione będzie od zgody Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a także od możliwości finansowych budżetu państwa.
(...)
– Obecnie opracowywany przez PKP Intercity rozkład jazdy 2016/2017 zakłada zatrzymanie niektórych pociągów na stacjach Wydminy i Stare Juchy – pisze w odpowiedzi na zapytanie Piotr Stomma – podsekretarz stanu w MIB. – Postoje przewidziano wstępnie dla kursującego w wakacje pociągu TLK Niegocin rel. Łódź Kaliska – Giżycko oraz dla TLK Posejdon, kursującego codziennie w relacji Białystok – Szczecin Główny.''
Z Warszawy do Głogowa planowany jest jednak EIC Lech p. Zieloną Górę, Poznań
Swoją drogą zastanawiam się dlaczego tak wszyscy milczą w tym roku na forach internetowych. Czyżby PIC postraszył wszystkich pracowników swoją głupotą?
Z Warszawy do Głogowa planowany jest jednak EIC Lech p. Zieloną Górę, Poznań
Swoją drogą zastanawiam się dlaczego tak wszyscy milczą w tym roku na forach internetowych. Czyżby PIC postraszył wszystkich pracowników swoją głupotą?
Kogoś tam nieźle musi grzać. EIC do jakichś zaranych pipidów.Po to żeby jakiś mikol mógł sobie wytrzepać wora na widok EP09 w jego zadupiu. Ten pociąg często wieje pustką na odcinku Poznan - Zielona Góra a tu jak żyć to na całego pociąg w taryfie EIC do Głogowa ciekawe kto poza drużyną konduktorską tam przyjdzie.
@Światowid, wiesz może czy Lech dalej będzie miał postój w Koninie i jakie sa jego godziny kursowania w pierwszym półroczu?
PIC wydłuża wszystko co się da do Zielonej Góry, ponieważ nie ma gdzie trzymać tych składów w Poznaniu, a nie chcą płacić PR-om za korzystanie z ich torow postojowych z tego co wiem. Ale wydłużenie go do Głogowa to już faktycznie bezsens.
Głogów to nie taka pipidówa. Miasto wielkości JG. Fakt jest jeden, że tutaj potrzeba pociągu w kategorii IC do Warszawy a nie EIC. Godzina odjazdu z Głogowa to koło 4:50 5:00 więc odjazd z Poznania podobny do obecnego. Czy zatrzyma się w Koninie to nie wiem.
Na tą chwilę do Zielonej Góry wydłużyli z tego co wiem tylko Wartę i z tego co widzę (jednak mówię tylko o kierunku do Zielonej Góry - wieczorem, jak jest rano w kierunku Warszawy to nie wiem) skład cieszy się całkiem niezłą frekwencją. Z moich obserwacji jeździ nim dużo więcej osób niż jeździło Dionizosem, tak że zamiana tych składów na odcinku Poznań - ZG to wg mnie bardzo dobra decyzja.
Nie rozumiem po jaką cholerę PKP IC pcha na zadupia najdroższe pociągi EIC. Najpierw Węgliniec, a teraz Głogów. Po co, na co? Żeby pociągi woziły powietrze? Nawet do Jeleniej Góry pociągi jeżdżą puste (byłam, widziałam), a to region turystyczny. Na prowincji są potrzebne tańsze pociągi TLK/IC. Bo ludzie tutaj mniej zamożni niż korpoludki z dużych miast.
Biedna nie jestem, ale musiałabym być kompletną idiotką, żeby zapłacić 300 zł za pociąg do i z Warszawy. A co ma powiedzieć osoba zarabiająca minimalną krajową mająca na utrzymaniu dom i dzieci? Z czym do ludzi warszawskie betony PKP IC?! W dupę sobie wsadźcie te EIC. Samolotem jest taniej!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
@Noema: ta chora i nienormalna ,durna kategoria EIC powinna zostać ZLIKWIDOWANA, albo jedynie pozostawiona na pendolino, wszystkie pozostałe EICe powinny dostać obniżoną taryfę pośpieszną i kursować ewentualnie jako Expressy (nazwa dla odróżnienia lepszego taboru, brak zatrzymań w pipidówach) . Kto normalny będzie płacił tak złodziejskie ceny za bilety na EIC , PIC odleciał w kosmos już dawno! A pchanie tego w tej CHOREJ TARYFIE do Węglińca i Głogowa zakrawa na totalne kuriozum i idiotyzm!!
Kategoria EIC musi zostać dla połączeń Katowice/Kraków/Wrocław/Poznań/Gdynia/Szczecin - Warszawa. Nie ma sensu przekształcać tego w IC bo się za dużo pospólstwa do pociągów właduje. Biznes chce mieć kat EIC i trochę więcej komfortu w podróży a niekoniecznie musi wąchać brudne skarpety pana Stasia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum