@Rozkładowiec, a czemuż to plujesz taką nienawiścią do kolei śląskich? Jak dla mnie jest to na chwile obecną znacznie lepsza spółka niż PR! Nie masz racji co do biletów! Dla przykładu na trasie Katowice-Lubliniec, Częstochowa-Lubliniec czy też Katowice-Rybnik bilety są najtańsze w historii! Podobnie na trasie Katowice-Chorzów-Bytom (tylko 3 zł), takich tras jest więcej. Jeśli chodzi o tabor w kś, to widze, że dawno nie jechałes kiblami wynajętymi z PR, akurat te które obecnie jeżdżą po Śląsku są w bardzo dobrym stanie. Zamiast wypisywać głupoty weź sie troche zorientuj w temacie!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2016, 09:13
hanys, cóż z tego że na jednych odcinkach jest taniej (i to na tych gdzie jest najmniej pociągów i najmniejsze potoki pasażerskie), skoro na innych najbardziej obleganych trasach jest drożej. Dalej się będę sugerował ofertą małopolską, gdzie bilet z Krakowa w czterech kierunkach oddalonych średnio o 40km kosztuje 5zł., a potoki podróżnych są różne. Nie będę juz wspominał o strefówce za 9,50 na której można w ciągu 6 godzin dojechać np z Chrzanowa do Bochni i nazad. Kolejną rzeczą która na Śląsku mnie drażni, to brak jakiejkolwiek integracji taryfowej z KZK GOP. I tu znów podaję przykład z Małopolski, gdzie od lat istnieje bilet zintegrowany na przejazd wybranym odcinkiem pociągiem i ważny we wszystkich liniach komunikacji miejskiej w Krakowie. O braku honorowania przez KŚ biletu turystycznego+Czechy nie chce mi się już nawet wspominać. Osobiste moje zdanie na temat KŚ jest takie, że jest to najbardziej nieudaczna spółka samorządowa w Polsce i chyba dużo czasu upłynie zanim zmienię zdanie.
Nie masz racji, taniej jest nie tylko na odcinkach z małymi potokami ale także na tych gdzie potoki są bardzo duże, zresztą akurat linia Katowice-Rybnik należy do bardzo obleganych tras, podobnie Katowice-Lubliniec.
Co do Małopolski to radze wyhamować z tą podnietą, od grudnia wiele się tam zmieni. Pomijam również fakt, że na chwile obecną jeśli Małopolskie PR chcą czymś przyciągnąć pasażerów do swoich pociągów to oprócz ceny nie mają żadnych innym możliwości. A na marginesie dopowiem, że zdezelowane kible trafiają sie w Małopolsce bardzo często, więc podroż nimi nawet nie jest warta tych 5 zł.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2016, 09:48
hanys, ale bilet MTA jest ważny nie tylko w PRach, ale także w Kolejach Małopolskich w przypadku linii do Miechowa. Koleje Małopolskie poszły jeszcze dalej na linii miechowskiej w postaci biletu 8 godzinnego który z Krakowa do Miechowa kosztuje 8zł, a do Sędziszowa 10zł. Bilet ten jest także honorowany w pociągach Przewozów Regionalnych (w przeciwieństwie do liniówek KŚ). I jeszcze ciekawostka. Mnóstwo pracowników KŚ uciekło do KMŁ. Skoro opłaca im się dojeżdżać do Krakowa ze Śląska, to coś musi być na rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez hanys dnia 03-10-2016, 09:52, w całości zmieniany 1 raz
Ponoć to także ma sie zmienić od grudnia, jakie są tego powody - chyba sie wszyscy domyślają.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2016, 09:57
hanys, nie znam szczegółów zmian od grudnia, ale nie sądzę żeby były to zmiany na gorsze. KMŁ po przejęciu linii do Tarnowa będą chciały przyciągnąć podróżnych nie tylko częstotliwością kursów i atrakcyjnym czasem przejazdu, ale także konkurencyjną ceną wobec przewoźników drogowych (czyt. Voyager).
A właśnie, że nie! W roku 2013 na trasie Katowice-Bytom-Lubliniec było znacznie więcej pociągów niż za PRów! Na dzień dzisiejszy jest odrobine gorzej jednak od grudnia sie to zmieni.
Pamiętam strefy A i B i w biletach na pociągi regio na odc. Katowice-Tarn.Góry, jednak PR nawet tym nie potrafily przyciągnąć większej liczby podróżnych, kolejom śląskim sie to udaje.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-10-2016, 10:26
hanys napisał/a:
Właśnie przejęcie przez KMŁ linii z Krakowa do Tarnowa będzie głównym powodem zmian w cenach biletów.
Jeśli będzie jakaś zmiana, to być może to być zmiana oferty, ale jakiś drastycznych podwyżek cen się nie spodziewam. Mogę domniemać, że KMŁ mogą przestać honorować w swoich pociągach strefówek PR-ów (co nie byloby zbyt dobrym posunięciem), ale w zamian mogą wprowadzić jakieś bilety czasowe (coś na wzór tych z linii miechowskiej) ważne do samego Tarnowa.
@Rozkladowiec, przykro mi ale jesteś w błędzie i lepiej zacznij się spodziewać sporych zmian w tej kwestii
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2016, 00:28
hanys, O.K., poczekajmy do oficjalnej publikacji przez KMŁ nowej oferty taryfowej. Jeśli Ty masz racje stawiam Ci piwo w najdroższym lokalu w Katowicach, a jeśli racja będzie po mojej stronie to Ty to piwo stawiasz. Idziesz na to?
Z racji tego że temat dotyczy Kolei Śląskich, a nie Małopolskich podzielę się wrażeniami z krótkiej podróży pociągiem tej spółki.
hanys napisał/a:
Jeśli chodzi o tabor w kś, to widze, że dawno nie jechałes kiblami wynajętymi z PR, akurat te które obecnie jeżdżą po Śląsku są w bardzo dobrym stanie. Zamiast wypisywać głupoty weź sie troche zorientuj w temacie!
Tu miałeś rację. Z Kolei Śląskich korzystam sporadycznie, jedynie w sytuacjach wyższej konieczności, bo zazwyczaj w styczności z tą spółką spotyka mnie jakaś nieciekawa przygoda. Taka sytuacja spotkała mnie wczoraj. Stacja Katowice godz. 22:57 pociąg KŚ44048 relacji Katowice - Częstochowa. Kupiłem bilet do Sosnowca nomen omen za 5zł, wchodzę na peron spodziewając się Elfa lub Impulsa, a tu co widzę? - stary kibel w którym dwa ostanie człony wymalowane przez graficiarzy (łącznie z oknami). Nie powiem świat przez nie wyglądał kolorowo, tylko szkoda że non stop był jeden i ten sam krajobraz
Tuż za stacją Katowice Zawodzie kontrola biletów. Podchodzi do mnie pani której ubiór bardziej przypominał panienkę z Uniwersyteckiej, niż konduktora/kierownika pociągu. Na dodatek w końcowym przedziale służbowym pan w umundurowaniu KŚ, (prawdopodobnie po pracy ) siedzi sobie z papierosem w ustach. Pani kontrolująca bilety nawet nie raczyła tam wejść, tylko zajrzała przez szybę i nawrót. Sam jestem palący, ale myślałem że zakaz palenia w pociągach obowiązuje wszystkich, bez wyjątku, jednak jak widać w KŚ chyba jest inaczej
Jak KŚ jest prestiżową spółką, to ja jestem biskupem
Owszem ide na to, chociaż bardziej mi chodziło o zmiany w cenniku PR
Stare kible które jeżdżą w KŚ jak wiesz nie są ich własnością tylko PR i to po stornie PRów leży chociażby usunięcie graffiti. Nie wiem też czemu dziwi cie widok starego EN57 na trasie Katowice-Częstochowa, gdyby na Śląsku zamiast KŚ jeździły dalej PR to nic poza kiblami byś tam nie spotkał. Co do palenia fajki w pociągu przez pracownika KŚ to zwróć uwage na to, że na 99% jest to były pracownik PR a w innych regionach Polski konduktorzy PR nawet ci którzy są w robocie palą zarówno w przedziale służbowym jak i w kabinie maszynisty.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2016, 09:30
hanys napisał/a:
Owszem ide na to, chociaż bardziej mi chodziło o zmiany w cenniku PR
Gadaliśmy o KMŁ, a nie o PR więc nie odwracaj kota ogonem
Co do dalszej części Twojej wypowiedzi, to zgadzam się z Tobą w jednym, że za PRów by stare kible jeździły, tak jak jeżdżą w innych regionach, ale własnymi za które nie trzeba płacić. KŚ wjeżdżając na śląskie tory obiecywało przecież nową jakość. Drażni mnie to, że Marszałek województwa przejął wszystkie linie w regionie, nie mając czym jeździć i dziś po 5 latach działalności w dalszym ciągu duży odsetek taboru jest wypożyczony od PRów za grubą kasę. Popatrz jak to wygląda w innych tego typu spółkach (KD, KW, KMŁ, ŁKA). Tam się przejmuje linie od PR wraz z pozyskiwaniem nowego taboru. Żadna z tych spółek nie korzysta z taboru pożyczanego. Zapewne przyjdzie czas że każda z tych spółek kiedyś przejmie wszystkie linie we własnych regionach, ale dopiero wówczas kiedy będą mieli 100% nowego lub mocno zmodernizowanego taboru. Powiedz dlaczego tak samo nie można byłoby zrobić na Śląsku?
Gadalismy o PR w Małopolsce, bo chyba nie nie przejedziesz z Chrzanowa do Bochni pociągiem KMŁ a od tego sie zaczęło
Fakt, były marszałek woj. śl. nieco sie pospieszył z przejmowaniem linii na Śląsku (chociaż był pomysł aby to odbywało sie etapami) jednak Sigma Tabor miała dostarczyć odpowiednią liczbe jednostek. Składów miałobyć wystarczająco dużo i to właśnie po stronie tej spółki leży wina za to co działo sie w grudniu 2012 jak i na początku 2013 na kolejowym Śląsku.
Na chwile obecną nowa jakość na śląskich torach jest i wcześniej też była no bo jednak turbokible jak i flirty, elfy i impulsy to nowa jakoś sama w sobie więc tutaj kłamstwa ze strony KŚ nie ma, nawet przedziałowe pudła ĆD były o niebo lepsze niż stare EN57 ze śląskiego zakładu PR.
Przy okazji zauważ, że KW czy też KM również jeżdżą starymi kiblami w swoich barwach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum