Kolej aglomeracyjna we Wrocławiu? Na razie tylko na papierze.
Kilka miesięcy temu władze Wrocławia i województwa dolnośląskiego deklarowały, że zrobią wszystko, żeby jak najszybciej rozpocząć budowę systemu kolei aglomeracyjnej. To było jednak przed wyborami parlamentarnymi, kiedy wielu polityków poruszało ten temat. Teraz wygląda na to, że szybko kolei aglomeracyjnej nie należy się spodziewać.
We Wrocławiu będzie pięć nowych stacji kolejowych.
Pięć nowych przystanków kolejowych ma powstać do 2020 roku we Wrocławiu - ogłosił dziś marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski. To część projektu wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Pociągi mają się zatrzymywać na nowych stacjach Wrocław Szczepin, Wrocław Ołbin, Wrocław Karłowice, Wrocław Sobieskiego i Wrocław Maślice.
Dolny Śląsk buduje kolej aglomeracyjną wokół Wrocławia.
Władze województwa poprzez konsekwentny zakup nowoczesnych pociągów i zwiększanie częstotliwości połączeń rozpoczęły budowę kolei aglomeracyjnej. O pierwszych efektach tego projektu oraz o perspektywach dalszego rozwoju mówił na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu marszałek Cezary Przybylski i Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego.W spotkaniu udział wziął również Dariusz Chmura, burmistrz Wołowa, pierwszego samorządu, który aktywnie włączył się w projekt rozbudowy kolei aglomeracyjnej.
Jeszcze w tym roku we Wrocławiu ma ruszyć pierwsza trasa kolei miejskiej. Żeby powstała kolej aglomeracyjna, niezbędne są inwestycje - przede wszystkim remont linii do Sobótki.
Uruchomienie kursów kolejowych w obrębie Wrocławia możliwe jest jeszcze w tym roku. - Od sierpnia pociągi mogłyby jechać na trasie z Dworca Głównego przez Mikołajów i Nadodrze. Pilotaż takiego połączenia mieliśmy 11 maja - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.
Przejazdy kolejowe w aglomeracji wrocławskiej już są dość popularne. Pociągi w szczycie komunikacyjnym jeżdżą pełne, nawet teraz gdy nie ma uczniów i studentów. Stworzenie siatki połączeń wewnątrz miasta, a także włączenie do sieci nowych osiedli, tworząc nowe przystanki kolejowe, tylko by tę popularność zwiększyło. Połączenia Kd w wielu przypadkach są już i szybsze i tańsze niż dojazd samochodem. Większość ulic prowadzących z obrzeży miasta jest już potwornie zakorkowana a nadal powstają tam nowe osiedla. Miasto z budową infrastruktury zdecydowanie nie nadąża - i to zarówno tramwajowej jak i drogowej. Myślę, że miasto powinno na poważnie spróbować partycypować w tworzeniu kolei miejskiej - myślę, że jest to dość szybkie i wydajne rozwiązanie. A jeśli chodzi o województwo i inwestowanie w tabor oraz Kd to naprawdę widać ogromny progres - kierunek jest naprawdę dobry. Można zdecydowanie korzystać z zaplecza Kd i wspólnie tworzyć zintegrowaną sieć.
Można zdecydowanie korzystać z zaplecza Kd i wspólnie tworzyć zintegrowaną sieć.
A po co to tworzyć nowe spółki? żeby dyrektorzy zarząd etc. "doili" z budżetu miliony zł? z tego co pamiętam województwo zamierza kupić kilka 6-cio członowców
A na tę chwilę powinno się wprowadzić możliwość zakupu biletów zintegrowanych dużej aglomeracji wrocławskiej także w kasach KD. Na tę chwilę można je kupić tylko w kasach PR - zazwyczaj czynne są tylko dwie. Dziś np. nie zdążyłem takiego kupić ponieważ w kasie PR jeden klient był obsługiwany ponad 20 minut (połączenia IC z przesiadkami, także powrotne, wybór połączeń, niezdecydowanie itd.).
O tworzeniu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej mówi się od lat, ale obecne władze regionu zapewniają, że tym razem na deklaracjach się nie zakończy.
- Budowa WKA i zagospodarowanie 400 km szlaków kolejowych oraz 23 działających w mieście stacji trwa już od 2012 r. - mówi Jerzy Michalak z zarządu województwa dolnośląskiego. - Efekty tych działań można zobaczyć np. na ulicach Wrocławia. Ruch samochodów się zmniejszył, bo wrocławianie i mieszkańcy okolicznych gmin wybierają podróże komunikacją publiczną, czyli koleją, która dowozi ich do pracy i szkół, oraz MPK.
Które dworce są najbardziej oblegane we Wrocławiu.
We Wrocławiu oprócz Dworca Głównego PKP jest 21 stacji i dworców kolejowych. Między tymi stacjami można jeździć pociągami Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich z biletami MPK. Na podstawie badań, które przeprowadzono na zlecenie gminy Wrocław, od 11 do 17 kwietnia 2016 roku wiemy, które stacje we Wrocławiu są najbardziej oblegane, gdzie wysiada i wsiada najwięcej pasażerów. Przez siedem dni na wrocławskich dworcach odnotowano blisko 16 tys. pasażerów (z badania wyłączono Dworzec Główny PKP).
To są jakieś bzdury.
Wg tej "ankiety" na przystanku Grabiszyn wsiada do pociągów w sumie 12(!) osób dziennie. To perfidne kłamstwo, ca najmniej tyle to wysiada z samego Dzierżoniowa rano.
W artykule mowa jest jedynie o podróżach wewnątrzmiejskich, które co parę miesięcy są szczegółowo liczone na każdej wrocławskiej stacji i przystanku poza Głównym. (inna sprawa, że GW przedstawiła to w taki sposób, że niewiele osób ma możliwość to wywnioskować). Metodologia tych badań polega na liczeniu pasażerów, którzy WSIADAJĄ do pociągów W STRONĘ Wrocławia Głównego oraz WYSIADAJĄ od strony Głównego.
W ten sposób zliczy się wszystkich, którzy podróżują wewnątrz miasta - zdecydowana większość pociągów kończy bieg na Głównym, więc wszyscy wysiadają. Margines (czyli pasażerowie przejeżdżający Główny) jest w tym przypadku pomijany, tak jak i pasażerowie którzy na odcinkach wewnątrzmiejskich jeżdżą na biletach innych niż Urbancard.
Zatem z takiego Grabiszyna może akurat liczba pasażerów być prawidłowa, bo tłumy W STRONĘ Głównego tam raczej nie wsiadają. Natomiast faktycznie Psie Pole tutaj przoduje, gdyż do porannych pociągów dowozowych potrafi tam wsiadać po kilkadziesiąt osób.
Proszę GW nie brać na serio. Jak ruch wewnątrz miejski Wrocławia się tak układa, to jednak działają dobrze pociagi KD czy PR. Tak, akurat stacja Grabiszyn ma duży ruch (łączą się linie na Legnice i Głogów).
Podróże wewnątrz miasta to nie tylko Wrocław Główny.
Sporo ludzi może jechać np. z Psiego Pola na Mikołajów, co wg tej metody, w statystykach stacji Wrocław Mikołajów nie jest uwzględniane.
Ale nie ulega wątpliwości, że odkąd wprowadzono możliwość podróżowania koleją po mieście na podstawie biletów MPK to liczka chętnych znacznie wzrosła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum