Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Jaki nowy rozkład jazdy pociągów?
Autor Wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2016, 20:59   

ambrosia napisał/a:
Wyszukiwarka PLK pokazuje, że od grudniowej zmiany rozkładu większość pociągów Kolei Śląskich na linii S8 pojedzie w rel. Lubliniec-Oświęcim, ciekawe czy to będzie ukryta relacja czy może w końcu zrobili z tym porządek?

Bardzo dobre posunięcie. Nigdzie nie jest powiedziane że Katowice muszą być stacją docelową. Fajnie by było jakby PRy wszystkie pociągi z Krakowa wydłużyły do Rybnika, ale nie przez Mikołów gdzie jest całkiem przystępna oferta KŚ, tylko przez Tychy. Myślę że takie polaczenia mogłyby się przyjąć. Jednak do czegoś takiego musiałby się dorzucić UMWŚ, co niestety jest mało realne Sad
Przejdź na dół

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 25-10-2016, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Rozkladowiec napisał/a:
Nigdzie nie jest powiedziane że Katowice muszą być stacją docelową. Fajnie by było jakby PRy wszystkie pociągi z Krakowa wydłużyły do Rybnika

A dlaczego Rybnik miałby być stacją docelową (końcową)?

_________________
Ech, mikole...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2016, 22:01   

hades, a gdzie niby te pociągi miałyby jeździć? PRy z Krakowa jeżdżą Karolinką do Rybnika, od grudnia ma dojść druga para w tej relacji dlatego pomyślałem że wszystkie pociągi z Krakowa mogłyby do Rybnika jeździć i to trasą nie konkurująca z KŚ. Obawiam się że śląski Marszalek PRów by głębiej w życiu nie wpuścił.
Powrót do góry

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 25-10-2016, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Do Rybnika przez Tychy? Rozumiem że chodzi o linie przez Orzesze Miasto? Ten odcinek (Tychy-Orzesze) ponoć jest cały wyremontowany, czy to na potrzeby wyłącznie pociągów towarowych czy moze są jakieś plany uruchomienia tam osobówek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2016, 22:30   

ambrosia, tak, ten kawałek jest wyremontowany i to dogłębnie. Nawet wszystkie przystanki między Tychami a Orzeszem Jaśkowice są funkiel nówka. Niestety, ale na razie ani KŚ, ani IC nie są zainteresowane uruchamianiem tamtędy pociągów, stąd mój pomysł na. Kraków - Rybnik via Tychy.
Powrót do góry

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 25-10-2016, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
hades, a gdzie niby te pociągi miałyby jeździć? PRy z Krakowa jeżdżą Karolinką do Rybnika, od grudnia ma dojść druga para w tej relacji dlatego pomyślałem że wszystkie pociągi z Krakowa mogłyby do Rybnika jeździć i to trasą nie konkurująca z KŚ. Obawiam się że śląski Marszalek PRów by głębiej w życiu nie wpuścił.


Parę lat temu jakiś dyletant wykombinował akurat taką a nie inną trasę międzywojewódzką dla pociągów kupowanych w ramach Południowej Grupy Zakupowej - tak jakby za Rybnikiem już nic nie było, mimo tego że przed wprowadzeniem KŚ stacją końcową dla pociągów do/z Krakowa był Wodzisław. Niestety nasze apele w tym temacie obecna władza zwyczajnie olewa, ale my przy urnach będziemy o tym pamiętali.

Rozkładowiec napisał/a:
Nawet wszystkie przystanki między Tychami a Orzeszem Jaśkowice są funkiel nówka. Niestety, ale na razie ani KŚ, ani IC nie są zainteresowane uruchamianiem tamtędy pociągów, stąd mój pomysł na. Kraków - Rybnik via Tychy.

Pewności nie mam ale wydaje mi się że na LK 169 nic nie robiono z przystankami. Niezależnie jednak od tego praca przewozowa KŚ jak i PR na naszym terenie jest mocno ograniczona, a są dużo większe potrzeby w wielu innych miejscach. Natomiast IC od grudnia przekieruje na tą linię "Comeniusa" i "Prahę".

_________________
Ech, mikole...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 26-10-2016, 00:13    Odpowiedz z cytatem

hades, do 'urn' jeszcze daleko, chyba wiesz kto mianuje marszałków województw Język

Praca przewozowa PR musi być na Śląsku ograniczona ponieważ nie ma już Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, więc niby które PR mają jeździć po naszym województwie?

A czy gdyby obecny regio Kraków-Rybnik dojeżdżał do Wodzisławia i tam kończył bieg to czy są tam tory postojowe na których skład mógłby poczekać do rana? Może to jest powód dla którego 'Karolinka' dojeżdża tylko do Rybnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 26-10-2016, 00:56    Odpowiedz z cytatem

ambrosia napisał/a:
hades, do 'urn' jeszcze daleko, chyba wiesz kto mianuje marszałków województw

Marszałka wybiera sejmik, a wybory do sejmiku już za dwa lata Cool

ambrosia napisał/a:
Praca przewozowa PR musi być na Śląsku ograniczona ponieważ nie ma już Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, więc niby które PR mają jeździć po naszym województwie?

Jak na razie od czterech lat (tj. od klapy KŚ w grudniu 2012) praca przewozowa PR w województwie jest sukcesywnie zwiększana mimo braku ŚZPR.

ambrosia napisał/a:
A czy gdyby obecny regio Kraków-Rybnik dojeżdżał do Wodzisławia i tam kończył bieg to czy są tam tory postojowe na których skład mógłby poczekać do rana? Może to jest powód dla którego 'Karolinka' dojeżdża tylko do Rybnika?

Cóż, stację w Wodzisławiu zmo(r)dernizowano w ten sposób, że zaorane zostały dedykowane tory postojowe (5, 7 i 83), jednakże skład może bez problemu nocować na torze nr 2 (główny dodatkowy) przy peronie II.

_________________
Ech, mikole...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 26-10-2016, 08:21    Odpowiedz z cytatem

Oj, przepraszam, cały czas myślałam o wojewodach hehe Mr. Green

Od klapy KŚ w grudniu 2012 praca przewozowa PR na terenie woj.śląskie faktcznie sie zwiększyła jednak tylko nieznacznie, po prostu KŚ oddały w użytkowanie PR drugorzędne linie i to rozwiązanie było najlepsze zarówno dla pasażerów jak i dla obydwu przewoźników. KŚ powinny sie skupić na obsłudze najważniejszych linii na Śląsku i tak jest obecnie.

hades napisał/a:
skład może bez problemu nocować na torze nr 2 (główny dodatkowy) przy peronie II.

No właśnie nie wiadomo czy może, PLK są zarządną infrastruktury i to od nich zależy czy skład przenocuje w Wodzisławiu. Ciekawe jest to, że już kiedy Południowa Grupa Zakupowa zamawiała nowe impulsy to w zamówieniu było wyszczególnione że będą one obsługiwać m.in. trasie Kraków-Katowice-Rybnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 26-10-2016, 13:28    Odpowiedz z cytatem

ambrosia trudno się zgodzić z Twoim twierdzeniem że obecny podział jest optymalny. Przekazywanie PR-om kolejnych odcinków wynikało bardziej z konieczności i fatalnej kondycjii KŚ. Mimo to obecne trasy KŚ i ilości kursów to przynajmniej częściowo kwestia polityczna, a nie wynikająca z rzeczywistego zapotrzebowania (przykład: wydłużenie relacji Rybnik - Pszczyna do Bielska).

Pociąg z Krakowa dojeżdżałby do Wodzisławia ok. 23:55 aby udać się w drogę powrotną ok. 4:15 i nie ma żadnych obiektywnych powodów aby nie mógł nocować przy peronie. Pomiędzy tymi godzinami brak jest innych pociągów pasażerskich, zaś torów towarowych Ci u nas dostatek Wink Z tego względu dawniej składy często nocowały w Wodzisławiu w peronach nawet gdy tory postojowe były wolne.

Co do zamówienia PGZ - zgadza się, trasy były już wyszczególnione. Takie ktoś tam sobie kiedyś wymyślił i podał, nie skalawszy się głębszą refleksją.

_________________
Ech, mikole...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 26-10-2016, 15:23    Odpowiedz z cytatem

hades nie zgodze sie z Tobą! Przejęcie w grudniu 2012 przez Koleje Śląskie takich odcinków jak np. Gliwice - Strzelce Opolskie, Częstochowa - Radomsko lub Bielsko - Wadowice było ogromny błędem, wręcz nieporozumieniem! Przez takie manerwy pozbawiono np. gliwiczan bezpośrednich tanich połączeń do Opola a mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego których codziennie dojeżdżają tłumy do Częstochowy (do pracy, na uczelnie itp) zmuszono do przesiadki w Radomsku. Podobnie Bielsko straciło bezpośrednie połączenie z Krakowem na rzecz dziwnych przesiadek w Wadowicach, że o trasie Tarnowskie Góry - Wieluń nie wspomne, bardzo dużo mieszkańców Wielunia i okolic dojeżdża codziennie do pracy w kolejowych spółkach znajdujących sie w Tarnowskich Górach, osoby te musiały przeskakiwać z pociągu na pociąg na peroniku w Krzepicach lub później robić to samo tyle, że w środku lasu (Herby Nowe). Oddając niektóre odcinki Śląski Urząd Marszałkowski poszedł po rozum do głowy, na chwile obecną Koleje Ślaskie jeżdżą po właściwych trasach i to właśnie na obsłudze tych tras powinny sie skupić.

A tory w Wodzisławiu nie są 'zaklepane' przez Koleje Śląskie aby to ich pociągi tam nocowały, tak jak ma to miejsce w niektórych miastach w województwie? Stoi w ogóle coś przez noc w Wodzisławiu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-10-2016, 15:37   

Najpierw w grudniu 2012 Koleje Śląskie przejęły całą pracę przewozową w województwie śląskim, obsługując odcinki poza województwo do pierwszej większej stacji w sąsiednim województwie, po czym marszałek w tym samym grudniu 2012 wskutek niewydolności KŚ oddał większość linii stykowych do PR. Więc rozmawiacie niby o tym samym, chociaż nie do końca:)
Powrót do góry

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 26-10-2016, 16:39    Odpowiedz z cytatem

ambrosia napisał/a:
hades nie zgodze sie z Tobą! Przejęcie w grudniu 2012 przez Koleje Śląskie takich odcinków jak np. Gliwice - Strzelce Opolskie, Częstochowa - Radomsko lub Bielsko - Wadowice było ogromny błędem, wręcz nieporozumieniem!

Ależ w tej kwestii ja się zgadzam z Tobą Smile Tyle że do tej Twojej listy błędów ja jestem skłonny dopisać pozostałe przejęte wtedy trasy. Cała ta operacja była koszmarną pomyłką, która do dziś w wielu miejscach jeszcze odbija się czkawką.

Wspominasz o zmuszeniu ludzi do przesiadek w miejscach które wcześniej pociągi PR obsługiwały przelotem. Różnimy się tym że ja nie jestem przekonany że teraz już KŚ jeżdżą po właściwych trasach, bo opisany przez Ciebie problem nadal występuje. Przykładowo dawniej można było z Chałupek dojechać bezpośrednio do Kędzierzyna, Opola czy Wrocławia. Obecnie takiej możliwości nie ma, trzeba najpierw ogryzkiem KŚ dojechać do Raciborza, tam przesiadając się na PR, przy czym nie są one raczej rewelacyjnie skomunikowane Wink
Co z tego wynika? Po prostu dla pasażera nie ma optymalnego podziału linii na KŚ i PR, dla niego zawsze najlepszym rozwiązaniem będzie jeden przewoźnik. A skoro jest to niemożliwe to trzeba dążyć do współpracy a nie konfrontacji i odejść od zasady przydzielania poszczególnych odcinków na wyłączność.

ambrosia napisał/a:
A tory w Wodzisławiu nie są 'zaklepane' przez Koleje Śląskie aby to ich pociągi tam nocowały, tak jak ma to miejsce w niektórych miastach w województwie? Stoi w ogóle coś przez noc w Wodzisławiu?

Wątpię żeby coś było rezerwowane, pociągi KŚ nigdy tu nie nocowały. Od 21:30 do 5:45 pasażerska część stacji stoi odłogiem Surprised

dddbb napisał/a:
Najpierw w grudniu 2012 Koleje Śląskie przejęły całą pracę przewozową w województwie śląskim, obsługując odcinki poza województwo do pierwszej większej stacji w sąsiednim województwie, po czym marszałek w tym samym grudniu 2012 wskutek niewydolności KŚ oddał większość linii stykowych do PR.

Otóż to! Gdyby KŚ były tylko trochę lepiej przygotowane, to nie oddałyby ani metra torów PR-om, prawdopodobnie nie byłoby takiej afery i dymisji, tylko pełzające coraz większe dziadostwo w wykonaniu KŚ (bo dziś wiemy że to nie miało prawa na dłuższą metę funkcjonować).

_________________
Ech, mikole...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 26-10-2016, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie na dzień dzisiejszy Koleje Śląskie bardzo dobrze radzą sobie na torach, a i z biegiem czasu jest coraz lepiej. W końcu żadna kolejowa spółka w Polsce nie rzuciła sie na tak głęboką wode jak KŚ cztery lata temu.

A czy w Chałupkach jest sporo osób chętnych na bezpośrednie pociągi do Kędzierzyna i Opola? Niekoniecznie to co było kiedyś musi sie sprawdzać dzisiaj. Co do bezpośredniego składu z Chałupek do Wrocławia to masz na myśli 'epizod' Bohumin-Wrocław? Very Happy

Według mnie gdyby KŚ podczas przejmowania obsługi połączeń kolejowych w woj. śląskim nie pokusiły sie o obsługe bezsensownych relacji takich jak np. Gliwice-Strzelce Opolskie, Bielsko-Wadowice, Tarnowskie Góry-Krzepice/Kłobuck lub Częstochowa-Radomsko to nie byłoby żadnej kolejowej klapy w grudniu 2012.
Jak wiadomo KŚ miały za mało taboru którego dostawcą była przecież zupełnie inna spółka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 26-10-2016, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Może z perspektywy Lublińca wygląda to inaczej, ale dla Wodzisławia przejęcie obsługi przez KŚ było totalną porażką (więcej o tym tutaj) a po pół roku okazało się że może być jeszcze gorzej (cztery ogryzki na dobę). Popyt został skutecznie wygaszony i wszystko zmierzało do zawieszenia ruchu pasażerskiego. Szczęśliwie udało się skruszyć ten beton, pogonić samorządowców i posłów, pozyskać poparcie wpływowych osób, co ostatecznie poskutkowało spełnieniem większości naszych postulatów z tamtego okresu. Przyznać trzeba że i oferta KŚ się stopniowo poprawia, ale dopiero w przyszłym RJ będzie ona porównywalna z ofertą PR-ów w grudniu 2012, kiedy to (po wielu cięciach) PR-y zapewniały 8 par połączeń z Katowicami.
ambrosia napisał/a:
A czy w Chałupkach jest sporo osób chętnych na bezpośrednie pociągi do Kędzierzyna i Opola? Niekoniecznie to co było kiedyś musi sie sprawdzać dzisiaj.

Nie mam pojęcia. Wiem tylko że bezpośrednie połączenie jest w stanie przyciągnąć wielu pasażerów, którzy na przesiadkowe nawet nie spojrzą, nawet gdyby było szybsze. Nie wszyscy są mikolami. Statystyczny pasażer traktuje przesiadkę jako utrudnienie, a zwłaszcza dla rodziny z dzieciakami i/lub większym bagażem przesiadka naprawdę nie jest niczym przyjemnym.
ambrosia napisał/a:
Według mnie gdyby KŚ podczas przejmowania obsługi połączeń kolejowych w woj. śląskim nie pokusiły sie o obsługe bezsensownych relacji takich jak np. Gliwice-Strzelce Opolskie, Bielsko-Wadowice, Tarnowskie Góry-Krzepice/Kłobuck lub Częstochowa-Radomsko to nie byłoby żadnej kolejowej klapy w grudniu 2012.
Jak wiadomo KŚ miały za mało taboru którego dostawcą była przecież zupełnie inna spółka.

Może jednak lepiej że tak się stało? Muszę przyznać że u nas to właśnie ta terapia szokowa 2012/2013 zmobilizowała środowisko do działania. To był taki kop w d... Wink Gdyby nie tamta spektakularna klapa, możliwe że kolej w rejonie Wodzisławia nadal pogrążałaby się w dziadostwie a KŚ nadal zwijały działalność i były polem do przekrętów.

_________________
Ech, mikole...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl