Czytałem to na jednym z portali internetowych,ale portal podaje się na jakiegoś podróżnego który tak napisał do redakcji.Ja natomiast wiem to od jednego z konduktorów z Poznania z którym jechałem "Osterwą" 2 tygodnie temu i który twierdził że TLK pojadą do Czechowa pod warunkiem jak zostanie wyremontowana(utwardzona)krawędź peronowa w Czechowie i tak ma się stać.Pociągi nie zatrzymują się już na tej stacji ponad 10 lat i wszystko chwastami zarosło.Krawędź peronowa jest na tyle duża że zmieści się lokomotywa z kilkoma wagonami,bo wiele ich nawet nie będzie jechać(4 do 6 wagonów)
2 tygodnie temu spędziłem w Krzyżu ponad 2h,bo Noteć była opóźniona ponad 2h,przy takim opóźnieniu powinni zwracać część pieniędzy za bilety.
Zasady wypłaty rekompensaty w PKP IC:
...Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50%.
Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.
W sumie byłaby to dobra decyzja z tym kończeniem jazdy w Czechowie ( oczywiście tylko na czas remontu estakady ). Oby tylko komunikacja zastępcza była dobrze zorganizowana.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Czy ten Czechów to jest to samo co Wawrów? Widzę miejscowość Czechów trochę dalej. Bo google mapy pokazuje nawet stację Wawrów, ale na rozkładzie pomiędzy Santokiem a Gorzowem Wlkp. nigdzie pociąg się nie zatrzymuje. Pytam, bo chciałbym zlokalizować dokładnie miejsce potencjalnego zatrzymania pociągów na czas remontu estakady.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-11-2016, 13:42
kruczek, Zobacz na openstreetmap.com, tam jest stacja zaznaczona. Albo na mapa.bazakolejowa.pl
kruczek, Czechów jadąc od strony Krzyża jest przed Wawrowem czyli Wawrów jest między Czechowem a Gorzowem w Wawrowie nie ma peronów więc po co niby ma sie tam zatrzymać pociąg pasażerski, to jest tylko posterunek odgałęźny, natomiast Czechów to chyba dawny (zdewastowany?) przystanek osobowy
Ambrosia-zdewastowana oj bardzo zdewastowana... Pytanie tylko kto miałby wyłożyć pieniądze na remont przystanku który potrzebny będzie tylko na okres około 2 lat.
O ile doprowadzą Czechów do stanu używalności to po oddaniu estakady wszystkie pociągi osobowe powinny się tam zatrzymywać ( w innym wypadku byłoby to marnotrawstwo i wyrzucenie kasy w błoto ).
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Wawrów jest jedyną stacją techniczną na linii 203, a nie posterunkiem odgałęźnym. Co ciekawe, głowica zachodnia leży na terenie Gorzowa, a druga głowica na granicy Czechowa i Gorzowa. Wieś Wawrów jest oddalona o około 2 km na północ. Czechów to dawny zdewastowany zlikwidowany przystanek osobowy zlokalizowany około 1 km na wschód od wschodniej głowicy stacji Wawrów. Na przystanku Czechów mają kończyć bieg pociągi TLK jadące od strony Krzyża, przy czym manewry będą się odbywać na stacji Wawrów. Pociągi osobowe mają dojeżdżać do przystanku Gorzów Teatralna i tam kończyć oraz rozpoczynać bieg. Jeszcze trwają uzgodnienia odnośnie kończenia i rozpoczynania biegu pociągów Kostrzyn - Gorzów. Tutaj jest bardzo prawdopodobna wersja, że będą wjeżdżać na tor przy peronie 3/4. Mniej prawdopodobna jest wersja, że będą kończyć bieg na przystanku Gorzów Wieprzyce, a manewry będą odbywać się na stacji Gorzów Towarowy.
kubanowy,
kończenie/rozpoczynanie biegu pociągów ( Gorzów - Kostrzyn - Gorzów ) na Wieprzycach byłoby delikatnie pisząc bezsensowne. Wariant z peronem 3/4 brzmi o niebo lepiej. Z Wieprzyc jest spory kawał do centrum a dojazd tramwajem w sumie korzystny ale tory są w bardzo złym stanie. Gdyby jeszcze oddali do użytku most żelazny dla pieszych, to w ogóle byłoby zajebiście!
Zresztą od przyszłego rozkładu jazdy będzie pięć par pociągów na trasie Gorzów - Zbąszynek - ( Zielona Góra ) z peronu IV wiec nie powinno być z tym problemu. Byłoby to ogromne ułatwienie dla podróżnych. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić ( w godzinach szczytów przewozowych do/i z Gorzowa ) żeby ludzie musieli do pracy/ szkoły telepać się jeszcze tramwajem z Wieprzyc.
Poza tym większość pociągów na linii Kostrzyn - Gorzów - Krzyż - Gorzów - Kostrzyn ma krzyżowanie w Gorzowie więc po przyjeździe z Kostrzyna na peron IV bo krótkiej chwili pociąg mógłby jechać w drogę powrotną nie blokując krawędzi peronowej na dłużej.
Administrację forum przepraszamy, bo trochę "zjechaliśmy" z głównego tematu:)
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
ambrosia, Bo jego trasa wiedzie przez część województwa wielkopolskiego. Choć faktycznie moim zdaniem najlepsze miejsce do zachwytów na tym pociągiem jest tutaj:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum