To Ja coś na temat linii Lwóweckiej:
1. Linia od Lwówka do Jeleniej chcą zamknąć (jak kasują ostanie połączenia).
2. Nie chce widzieć ścieżki rowerowej na ww trasie.
3. Do Lwówka Śląskiego jest dojazd od strony Zebrzydowej. Wahadło Zgorzelec/Węgliniec - Lwówek Śląski.
4. Bardziej potrzebne jest połączenie z Zgorzelcem czy Klodzkiem niż LŚ.
Nadal jest "faza projektowa" remontu peronu w Boleslawcu (co ostatnio widziałem) jest identyczny stan i idący problem zatrzymań pociągu na Peronie 1.
Jakoś tego się nie widzi.
Smutna wiadomość . Od 11 grudnia zawieszają Lwówek , wprowadzają BUS . Koniec tej pięknej linii
UMWD znalazł kasę na BUS za pociągi do Lwówka Śl. A dlaczego nie znalazł kasy na pociągi w relacji Wrocław Gł. - Krotoszyn chociaż tak jak było w poprzednim rozkładzie jazdy
. Od grudnia po wdrożeniu nowego RJ znikają pociągi do Krotoszyna nie uruchamiając żadnej KKZ . Czy tak robi się z pasażerami między innymi z Oleśnicy, Milicza, Zdun, Krotoszyna . PORAŻKA
Dolnoślązak,
Szkoda, że wycinają tą i tak już mocno oterminowaną Barycz. Piątkowy tam i niedzielny powrót miał całkiem dobrą frekwencję. Warto zwrócić uwagę na "efektywne" wykorzystanie jednostki (nie pamiętam czy w niedzielę czy w piątki) kiedy pociąg miał blisko 6h postój w Krotoszynie.
Tam była frekwencja na SA135, a nie EN57 i utrzymywanie tego ogryzka od dawna mijało się z celem. Z resztą co to była za oferta: jeden piątkowo-weekendowy pociąg w dobie z czasem przejazdu z Oleśnicy do Krotoszyna na poziomie 1,5 godziny. Jak PLK wykona zapowiadany remont i czas przejazdu się skróci, wtedy można pomyśleć nad wznowieniem przewozów, oczywiście z porządną ofertą, a nie 2-3 pociągów w dobie.
bystrzak2000,
No możliwe, ja go tak co 2,3 tygodnie widywałem. Inna sprawa, że faktycznie ciężko ludzi przyzwyczaić od transportu kolejowego z 4 pociągami tygodniowo, z tego dwoma w kiepskich porach.
Musi być dobra oferta, a ciężko budować ofertę, gdy 60 km z Oleśnicy do Krotoszyna jedzie się 1,5 godziny. No i jeszcze tabor. Na tę trasę spokojnie wystarczyłyby dwuczłonowe EZT-y, które mogłyby tak co 2 godziny jeździć. Ale najpierw niech skróci się czas przejazdu. No i jeszcze się trzeba z sąsiednim województwem dogadać, bo coś podejrzewam, że w Poznaniu też przyczynili się do powtórnego zawieszenia przewozów na tej linii.
bystrzak2000, oto wiadomość zamieszczona na jednym z portali:
No i koniec od grudnia weekendowych połączeń Wrocław - Krotoszyn. Wypada tylko zgasić światło i ... koniec. Linia zamykana będzie dopiero w połowie 2017 roku i to też nie na wszystkich odcinkach od razu. Tymczasem Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego woli ... dofinansować sobotnio-niedzielną KKZ z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego czy planowane sobotnio-niedzielne połączenie Wrocław - Mieroszów. Gratulacje! Jeśli frekwencja 30-70 osób jest dla was za mała a na pociągu do Mieroszowa będzie jej jeszcze mniej to podwójne gratulacje! Szlakowa na dolnośląskim odcinku to 60 km/h z Oleśnicy do Dąbrowy Oleśnickiej, 120 km/h od Dąbrowy Oleśnickiej do Grabowna Wielkiego, 40 km/h od Grabowna Wielkiego do Milicza i 80 km/h od Milicza do Krotoszyna. Tymczasem na mieroszowskiej mamy 70 km/h od Boguszowa Gorc Wschód do Boguszowa Gorc Towarowego i ... całe 30 km/h z Boguszowa Gorc Towarowego do Mieroszowa.
Niestety ten post nic nie wnosi do sprawy, a wręcz uzasadnia zawieszenie połączeń: frekwencja 30-70 osób w EN57 w piątkowym szczycie przewozowym. Tyle by się spokojnie w SA135 zmieściło. Reszty nie będę komentował, bo to nie ten wątek.
Jeszcze miesąc temu mówiło się o pociągach Legnica-Forst. Coś nie widzę ich ani w plakatach, ani na portalpasazera ani na rozkład-pkp.pl. Rozmyślili się czy ja źle szukam? Tzn. pokazuje te pociągi, ale jako pociągi do Żar.
Bonifas Jutro będe. Rozmawiał z UMWD zobaczymy na jakim etapie jest procedura przzejęcia linii przezUMWD. O zamiarach likwidacji połączeń wiedziałem już trzy miesiące temu . Naśladujmy samorządy z Karpacza. Tam linia nie funkcjonuje już długo ale lata wyrzeczeń i starań zaowocowały tym, że przejęcie tej linii przez UMWD jest blisko. Sceptycznie podchodzę do reaktywacji połączeń w Karpaczu ale podziwiam ludzi za zaangażowanie.
Jeśli chodzi o tą czerwcową uchwałę to prawdopodobnie póki co nic się z nią dalej nie dzieje. Z tego co udało mi się dowiedzieć to uchwała miała raczej charakter informacyjny dla PKP a Zarząd UMWD podejmując owoą uchwałę chce zabezpieczyć wymienione linie przed likwidacją. UMWD jest zainteresowane tymi liniami ale " na przyszłość". Jeśli chodzi o linię np. do Świeradowa to gminy same rozpoczęły procedurę przejęcia linii w porozumieniu z UMWD. Co będzie dalej z tą linią to na razie wielka niewiadoma. Chociaż trafiłem na na fb na ciekawą wymianę zdań na profilu p. Jerzego Michalaka pod zdjęciami z remontu linii do Trzebnicy : https://www.facebook.com/MichalakJerzy/?fref=ts
1.JPG
Plik ściągnięto 55 raz(y) 90.16 KB
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-11-2016, 12:11
krzysztoff napisał/a:
Jeszcze miesąc temu mówiło się o pociągach Legnica-Forst. Coś nie widzę ich ani w plakatach, ani na portalpasazera ani na rozkład-pkp.pl. Rozmyślili się czy ja źle szukam? Tzn. pokazuje te pociągi, ale jako pociągi do Żar.
D25: Forst - Żary - Legnica - Wrocław
Na linii pozostaną wyłącznie pociągi Kolei Dolnośląskich. Pomiędzy Żarami i Legnicą oferowanych będzie pięć par połączeń oraz dodatkowy pociąg wzmacniający, kursujący wyłącznie w piątki. Cztery pary połączeń kursować będą bezpośrednio do Wrocławia, w weekendy w sezonie letnim dwie z nich pojadą aż do Forst w Niemczech.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29081/nowy-rozklad-jazdy-pociagow-kolei-dolnoslaskich.html
Koleje Dolnośląskie uruchamiają autobusy tam, gdzie nie jeżdżą pociągi.
Koleje Dolnośląskie stworzą połączenia autobusowe na tych liniach, na których tory są tak zdewastowane, że pociągi nie mogą po nich jeździć. Od przełomu marca i kwietnia autobusy w barwach KD pojadą z Lubina do Legnicy, z Jeleniej Góry do Karpacza, a także do Lwówka Śląskiego przez Bolesławiec, co uzupełni już funkcjonującą linię Jelenia Góra – Lwówek Śl.
– Autobusy będą kursowały w barwach Kolei Dolnośląskich, w standardzie Kolei Dolnośląskich i z obsługą oraz w standardzie Kolei Dolnośląskich – tłumaczy w rozmowie z wrocławskim Radiem Gra prezes kolejowej spółki Piotr Rachwalski. Pasażer nie będzie więc kupował osobnych biletów, na pociągi i autobusy. W drodze np. z Wrocławia do Karpacza wystarczy mu jeden. W dodatku będą obowiązywały kolejowe ulgi, bo komunikacja autobusowa będzie miała charakter zastępczy za kolejową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum