Apropo zapychania forum zamiast pisać wydaje mi się lub udzielać informacji twierdzące na dany temat jeśli się nie wie- należy poświęcić czas i doczytać a nie poświęcać czas na image użytkownika jakim jest uśmiechnięty i kolorowy pociąg na zdjęciu użytkownika
Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych apeluje o niewygaszanie emerytur pomostowych. Obecnie prawo to obejmuje tylko osoby, które były zatrudnione przed 1 stycznia 1999 roku.
Jak zaznaczył przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych Leszek Miętek, osoby pracujące w szkodliwych warunkach nie będą w stanie pracować do ustawowego wieku emerytalnego nawet po jego obniżeniu do 60 lat dla kobiet i 65 dla mężczyzn.
Dyrektor Mariusz Kubzdyl z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiając rekomendacje dotyczące systemu emerytalnego zaznaczył, że zmiana warunków nabycia prawa do emerytury pomostowej może być możliwa tylko po uzyskaniu zgody partnerów społecznych w Radzie Dialogu Społecznego.
Dyrektor dodał, że po pierwsze rząd obniżył wiek emerytalny, a po drugie składka, która jest obecnie odprowadzana na Fundusz Emerytur Pomostowych, wynosząca półtora procent podstawy wymiaru, przestała być wystarczająca do zbilansowania funduszu.
[ Dodano: 01-12-2016, 18:17 ]
Co to oznacza w praktyce?
Ja jako stażysta maszynista ur 1983 nie mam odprowadzenie na fundusz emerytur pomostowych.
Obecnie pracuje główne z ludźmi 55-60 letnimi i można rzec spieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą ( na emeryturę rzecz jasna)
Jeśli jeden z drugim miałby jak u prywaciarza jeździć po całej Polsce spać po hotelach wyjeżdżać z domu na 2-3 dni była by to krótko pisząc katastrofa
Katastrofa która nie ominie obecnego narybku....
I tutaj padło bardzo mądre pytanie nie przejście badań i co dalej.
W cargo wygląda to tak że maszynista zachowując podstawę maszynisty idzie na warsztat
Tylko kilka kwestii Do chwili obecnej warsztaty są cargowskie i maszynista jako pracownik argo tam "ląduje"
A jeśli w niedalekiej przyszłości będą prywatne?
Sprawa druga.ślaski zakład spółki posiada warsztat w Opolu i Tarnowskich górach.
Jeśli mieszkasz np w Rybniku to jechać pociągiem to jakieś 7 h.
Oczywiście nikt nie zabroni nikomu za własne pieniądze coś wynająć i na weekendy wracać do Rybnika
Samochodem za te pieniądze nie opłacało by się
I według mnie to jest główny problem a nie pieniądze. Tylko każdy myśli tu i teraz.
Ja sobie nie wyobrażam siebie powyżej 55-60 roku życia na maszynie. 30-35 lat spędzone na gagarinie, tamarze, kiosku, koziołku czy innej skodzie to zniszczenie sobie zdrowia dzięki hałasowi, drganiom oraz innym przeciążeniom.
Po tym tygodniu bardzo mocno się zastanawiam czy nie odejść z zawodu maszynisty i nie uciec do biura. Taki sam wiek emerytalny, pieniądze podobne a zdrowie o niebo lepsze.
Z tego co czytałem to emerytura pomostowa jest dla osób pracujących w szkodliwych warunkach przed 1999 rokiem.
Przecież wyraźnie to wyżej napisałem. Młodsi maszyniście już się na pomostówkę nie załapią i czeka ich jazda do 65 roku życia, bo wiek emerytalny jak wiemy zostanie obniżony dla mężczyzn do tej granice. Panie pojeżdżą trochę krócej, tu wiek emerytalny wraca do granicy 60 lat.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-12-2016, 00:31
Cytat:
Apropo zapychania forum zamiast pisać wydaje mi się lub udzielać informacji twierdzące na dany temat jeśli się nie wie- należy poświęcić czas i doczytać a nie poświęcać czas na image użytkownika jakim jest uśmiechnięty i kolorowy pociąg na zdjęciu użytkownika
A czy w pytaniu było zaznaczone, ze chodzi o nowo przyjętych? Nie. Ok jest winny, że nie sprecyzował, a ja ze nie dopisałem, o która grupę chodzi.
Fakt nie sprecyzowałem dokładnie zapytania przepraszam. Mój tata ma cukrzycę, a niestety jest to choroba z dużym prawdopodobieństwem dziedziczenia. Tylko, że on jako maszynista Cargo mając 55 lat poszedł na pomostówkę. I tu jest ta różnica, że młodsi już takiego luksusu nie zaznają.
Tak właśnie, pieniądze, pieniędzmi, ale najgorsze w pracy maszynisty jest właśnie utrata zdrowia, szczególnie jeśli chodzi o utrate słuchu i impotencje. A zanim młodzi przejdą na emerytury, o ile jeszcze coś takiego w ogóle będzie istnieć, to wiek emerytalny zostanie jeszcze podwyższony kilka razy, więc nie ma co dywagować na ten temat. Raczej trzeba się nastawić na prace do śmierci, albo jeszcze dłużej.
Witajcie!
Wygląda na to, że ostatnia rekrutacja na licencję maszynisty rzeczywiście była odwołana.
Czy chodzą gdzieś słuchy o noworocznej rekrutacji?
A tak poza tym, Przewozy Regionalne i PKP Cargo - odkąd interesuje mnie ten temat to nigdy nie widziałem oferty na licencję w tych spółkach. Jakie są wasze doświadczenia? Myślicie, że warto wybrać się do miejscowego zakładu?
Witajcie!
Wygląda na to, że ostatnia rekrutacja na licencję maszynisty rzeczywiście była odwołana.
Czy chodzą gdzieś słuchy o noworocznej rekrutacji?
A tak poza tym, Przewozy Regionalne i PKP Cargo - odkąd interesuje mnie ten temat to nigdy nie widziałem oferty na licencję w tych spółkach. Jakie są wasze doświadczenia? Myślicie, że warto wybrać się do miejscowego zakładu?
Wcale nie była odwołana. Grupy kończą kurs na licencję.
Chopie, jak kończą kurs skoro przy ostatniej rekrutacji w ogłoszeniu była informacja, że rozmowy odbędą się pod koniec roku i po co cytujesz przedmówce i zajmujesz niepotrzebnie miejce. Moje doświadczenia z PR są takie, że wolą szkolić swoich pracowników, pierwsze pytanie jakie zadają w PR to czy jestem ich pracownikiem, jak nie to karzą spadać na pantograf.
Rekrutacja do Zakładu Południowego z listopada została podobno odwołana.
PKP CARGO - w ostatnich latach przyjęli kilkaset osób, poza tym mają kłopoty finansowe, więc nie ma co liczyć na tą spółkę.
PR - tylko rekrutacja wewnętrzna.
No to akurat pewne info bo pisali do mnie z centralnego w tej sprawie. A nie słyszał ktoś żeby w najbliższym czasie IC organizowało nabór na licencje ? Może ktoś coś słyszał ? Ja za to mam info, jakby ktoś chciał, ze w Łodzi w CKU jest w styczniu organizowany kurs na licencje. Kosztuje 3900 wiec w porównaniu z innymi ośrodkami szkolącymi dość tanio. Jeśli chodzi o mnie to właśnie mam dylemat czy czekać na jakiś kurs ze spółek czy cisnąć na własną rękę a potem jakby co, to na świadectwo już do kogoś podbić no ale mam jeszcze troszku czasu na przemyślenie sprawy.
Jak pisali do Ciebie z centralnego to czemu sie nie zapytasz źródła czy nie będzie niedługo rekrutacjii, na forum to można różne rzeczy słyszeć, ja np. czekam na te meile co ktoś mówił, że mają do wszystkich wysyłać po sierpniowej rekrutacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum