Nie ma szans na to, by pasażerskie pociągi wróciły do Lubina przed rokiem 2019 – tak wynika z odpowiedzi, jaką otrzymały władze Lubina na apele wystosowane do obecnego rządu o przyśpieszenie prac nad remontem linii kolejowej nr 289.
W marcu tego roku prezydent Robert Raczyński wysłał pisma do premier Beaty Szydło i posłanki Elżbiety Witek, w których wskazał na znaczenie komunikacji kolejowej dla regionu i poprosił o pomoc w przyspieszeniu prac nad rewitalizacją biegnącej przez Lubin linii kolejowej, pozwalającą na przywrócenie połączeń pasażerskich. Reakcją na te apele była odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, że najwcześniejszym na chwilę obecną terminem realizacji robót jest rok 2019. Taka data jest uwzględniona w harmonogramie ministerialnego Departamentu Kolejnictwa.
Opracowano już tzw. studium wykonalności, poprzedzające projekt remontu lubińskiej linii kolejowej. Plany zakładają prowadzenie tędy pociągów osobowych z prędkością do 120 km/h, natomiast towarowych z prędkością 100 km/h, czyli o połowę szybciej niż te ostatnie jeżdżą teraz. Rewitalizacja trasy i zwiększenie dopuszczalnej prędkości umożliwi pasażerom na przemieszczanie się pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego- Legnicą, Lubinem i Głogowem.
Na stacji Lubin Górniczy trwa jakieś łatanie toru głównego. Na tą chwilę rozebrano około 20 metrów szyn i wyjęto podkłady z tłucznia. Podkłady drewniane zgniły. Czyżby refleksja PLK nad utrzymaniem przejezdności?
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Czyżby refleksja PLK nad utrzymaniem przejezdności?
\Dziwne by było jakby nie chcieli utrzymać przejezdności ina tak dochodowej linii...
Nie wiem czy wiesz ale już od nieco ponad roku jest klepana cała linia
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Pod koniec przyszłego roku ma się zacząć modernizacja. Na pierwszy ogień idzie stacja Lubin Górniczy, potem odcinek Lubin - Rudna Gwizdanów. Dojazd do KGHM-u ma być cały czas utrzymany. A do tego czasu jeździć jakoś trzeba, więc łatają.
Zobaczymy jak wyjdzie współpraca PKP PLK i samorządu lokalnego w zakresie budowy centrum przesiadkowego. Akurat samorządowi zależy na szybkim połączeniu z Legnica a dalej Wrocławiem.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Na razie tyle można wywnioskować z Harmonogramu Zamknięć Torowych. Jeśli te daty są obowiązujące, to w najbliższym czasie powinniśmy się spodziewać przetargu na roboty.
Zakres prac:
Przebudowa: torów 1,3,5,7,11: głowicy rozjazdowej w obrębie przebudowywanych torów wraz z odwodnieniem, urządzeń srk i sieci telekomunikacyjnej, sieci trakcyjnej,urządzeń wod-kan, obiektów inżynieryjnych, prace związane z elektroenergetyką nietrakcyjną i LPN
Ciekawy jest temat budowy dworca w Lubinie. Będzie budynek czy postawią wiatę ?
Godny jest fakt, że zaczynają konkretne roboty a nie papierowe przepychanki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum