Nie do końca, albo jeździ na szybkich jako pomocnik albo na wolnych jako pracownik szkolony. Stażyści te dodatki kilometrowe to maja groszowe. Więcej na nadgodzinach zarobisz jak się trafi.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Sugeruje się tym co pisze w ZUZP PKP Intercity, sorry jeżeli coś pomyliłem Faktycznie jest tam ryczałt w wysokości 17 zł/zmianę. Ale jest też stawka dodatku wynosząca dla pomocnika 2,6 grosza/godzinę.
Z tego co wyczytałem to dodatek jest przyznawany dopiero po przekroczeniu 14 zmian w miesiącu. Dobrze, a tak przy okazji co z tą premią ? wypłacają ją już po pierwszym miesiącu szkolenia na świadectwie, czy dopiero po zrobieniu świadectwa ?
dobry wieczór. Jak sytuacja obecnie wygląda? Są planowane jakieś nabory do SKM, IC, KM lub Metra? jakie są realne szanse na dostanie się do tych spółek na stanowisko maszynisty?
I jednak miałem rację. To PKP Cargo udostępni maszynistów PKP IC więc potrzeby szkoleniowe nie będą tak duże. Kto wie, być może część maszynistów po okresie kontraktu na stałe przejdzie do PKP IC, skoro PKP Cargo może spokojnie obsłużyć obecną pracę przewozową mniejszą liczbą maszynistów to zapewne jest też i taka opcja na przyszłość. Dla przypomnienia zamówienie dotyczy Warszawy, Poznania, Krakowa, Szczecina, Bydgoszczy, Lublina, Białegostoku, Katowic i Gdynii i obejmuje łącznie 96 360 pracogodzin, z opcją na dalsze 45 927 w zakresie obsługi SM 42 (6D) oraz EU 07. Jedyne pytanie jakie się pojawia to jak PKP Cargo zamierza wynagradzać maszynistów, czy tak jakby świadczyli pracę w swojej firmie w tych godzinach?
Obecnie jestem prywatnie na licencji w Krakowie więc mam nadzieje że chociaż na świadectwo będą organizowali nabór.
Pewnie kiedyś będą.
U mnie w firmie przyjęli ostatnio 2 chłopaków, którzy mieli licencję. Obiecali im zrobić świadectwo ale po przejściu drogi od manewrowego, potem ustawiacza itd. Do maszynisty zejdzie im około 5-6 lat. Ale jak oni sami twierdzą lepiej późno niż wcale ( ja się z tym nie zgadzam bo manewrowy zarobi 1400 na rękę )
IC już nie będzie nikogo szkolić, ostatnie dwa nabory tak dały dupy, że boją się już kogokolwiek szkolić, nawet musieli wyrzucić tych co ich pozapraszali ma rozmowy kwalifikacyjne i teraz wisi ogłoszenie na głównego specjaliste do spraw rekrutacji
nawet musieli wyrzucić tych co ich pozapraszali ma rozmowy kwalifikacyjne i teraz wisi ogłoszenie na głównego specjaliste do spraw rekrutacji
Ale ta rekrutacja to faktycznie wina tych osób?
Cytat:
IC już nie będzie nikogo szkolić, ostatnie dwa nabory tak dały dupy, że boją się już kogokolwiek szkolić
Co dokładnie się stało? Ile osób ukończyło kurs z tych naborów, a poza tym jak wygląda kwestia odejść młodych maszynistów z PKP IC po zakończeniu lojalki? Moim zdaniem jedyne wyjście to przejęcie części maszynistów PKP Cargo, te mechaników ma najbliższe lata ma zabezpieczonych, tym bardziej, że wątpliwe by praca przewozowa wzrosła, a pociągi jeżdżąc coraz szybciej wymagają mniejszej ilości mechaników.
Cytat:
A tak w ogóle to za rok IC przestanie istnieć, a Pendoliono sprzedamy arabom by mieć na 500+. Oj sheva sheva lubisz histeryzować
A czy ja coś takiego napisałem? Weź się ogarnij chociaż trochę . Faktem jest, że na rok PKP IC uratuje PKP Cargo, zobaczymy czy współpraca będzie trwać w kolejnych latach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum