Ryanair wystąpił o zgodę na osiem tras międzynarodowych z Lotniska Chopina. To oznacza walkę o największy polski port między trzema głównymi przewoźnikami na polskim rynku.
Irlandzki przewoźnik chce latać od sezonu zimowego – od końca października – z Lotniska Chopina do Alicante, Aten, Brukseli, Dublina, Madrytu, Mediolanu i Paryża. Ponadto ubiega się o jeden rejs dziennie z Lotniska Chopina do Londynu (oprócz tego chce zostawić sobie co najmniej dwa rejsy dziennie do Londynu z Modlina). O takie sloty (godziny startów i lądowań) wystąpili Irlandczycy.
Rekord lotniska w Radomiu. Po raz pierwszy odprawiono ponad tysiąc pasażerów.
Według serwisu pasażer.com, wskaźnik wypełnienia samolotów latających do i z Radomia wynosi ok. 48 proc. Ale są trasy lepsze i gorsze. Zdecydowanie najlepszą trasą z Radomia jest połączenie z Gdańskiem - samoloty na tej trasie są średnio wypełnione w ok. 80-82 proc.
Drugą najpopularniejszą trasą jest połączenie do Lwowa, którą uruchomiono 23 czerwca. Już jednak w pierwszych lotach obłożenie osiągnęło ok. 70 proc. Kolejne miejsca na liście najpopularniejszych kierunków zajmują: Praga, Wrocław i Berlin, który sprzedaje się najsłabiej.
Trzy tygodnie temu celowo pojechałem do Radomia żeby zobaczyć to najsłynniejsze lotnisko świata. Zastałem zamknięty na cztery spusty budynek, na parkingu żywej duszy nie było, a autobusem 14 z dworca PKP/PKS dojechałem tylko ja. Także naprawdę nie wiem skąd Polsat News wytrzasnął te dane.
Tanie loty jeszcze tańsze. Brexit namieszał na niebie.
Linie lotnicze przeżywają trudne chwile. Po zamachach terrorystycznych spadła chęć Europejczyków do podróżowania. Do tego decyzja o Brexicie mocno namieszała na rynku - Wizzair już ogłosił, że wycofa się z Wielkiej Brytanii. Linie lotnicze muszą walczyć o klienta i obniżają ceny.
Dobra to łąk liberalny TVN informuje o trudności Wizzair i wiadomo jak było z lotniskiem (przepraszam portem lotniczym) w Radomiu, to podam ciekawostkę i to na dodatek dziwną. Czy któś z użytkowników Open Street Maps narysował dla jaj lotnisko Lwówek Śląski znajdujący się w Rakowicach i tam nawet zaznaczony jest terminal. To teraz pytanie czy to feik czy naprawdę na tamtej mapie jest lotnisko, a szukając na Internecie to nawet takich informacji nie znalazłem. I w tym wypadku Radom się chowa.
Rusza konkurencja dla LOT-u. Krajowe loty od 19 złotych.
Od października LOT będzie musiał zmierzyć się z konkurencją na stołecznym Lotnisku Chopina. Za kilka tygodni swoje loty do Gdańska i Wrocławia ze stolicy uruchomi Ryanair. Informację, że warszawskie lotnisko dogadało się z irlandzkim przewoźnikiem, w rozmowie z tvn24bis.pl potwierdziły władze portu lotniczego.
Przede wszystkim konkurencja dla upadajacej i zle zarzadzanej kolei a nie dla lotu. Lot jest w stanie konkurowac z Ryanairem gdy wprowadzi atrakcyjniejsze taryfy a PKP IC dalej bedzie padac.
Wrocław: Od jutra do Warszawy lecimy nawet za 12 zł
Nie dwa, a trzy połączenia dziennie i nie Modlin, a lotnisko Chopina. Od wtorku Ryanair wprowadza zmiany na trasie z Wrocławia do Warszawy. Bilety na lot w jedną stronę można kupić już od 12 złotych.
Ryanair vs. LOT na lotnisku Chopina. Kto wygrał pierwszy miesiąc „wojny” na trasach krajowych?
Irlandzka linia od miesiąca rywalizuje z LOT na trasach krajowych z lotniska Chopina do Gdańska i Wrocławia. I z naszych informacji wynika, że przewozi znacznie więcej pasażerów niż w Modlinie.
Ryanair wrócił na lotnisko Chopina w Warszawie od 4 października – samoloty irlandzkiej linii latają stąd do Gdańska i Wrocławia, co oznacza bezpośrednią rywalizację z LOT. Jak wyglądają statystyki ruchu po pierwszym miesiącu?
Nowe połączenie lotnicze z Wrocławia do Lwowa. Na lotnisku oznaczenia po ukraińsku.
Z Wrocławia polecimy do Lwowa – ogłosiły dziś węgierskie linie lotnicze Wizz Air. Samolotami tego przewoźnika będziemy mogli się wybrać do naszych wschodnich sąsiadów od 13 kwietnia, wówczas wyjątkowo polecimy do Lwowa w czwartek. W kolejnych tygodniach połączenia będą dostępne we wtorki i soboty. Bilety będą w cenie od 99 zł. Wizz Air lata już z Wrocławia do Kijowa i kierunek ten cieszy się dużym powodzeniem: nie tylko wśród wrocławian, ale m.in. Ukraińców. Na lotnisku pojawią się też oznaczenia po ukraińsku.
We Wrocławiu legalnie pracuje ok. 50 tysięcy Ukraińców. Co miesiąc przybywa 5 tysięcy kolejnych. Wielu przyjechało z całymi rodzinami. To okazja dla przewoźników, którą wykorzystuje węgierski WizzAir uruchamiając bezpośrednie loty z Wrocławia do Kijowa i Lwowa. Niestety PKP Intercity jak zwykle śpi! Narodowy przewoźnik oferuje tylko jeden wagon sypialny relacji Wrocław - Lwów (łącznik do IC "Kossak"). I jak zwykle na głupocie polskich kolejarzy zarabia prywatny przewoźnik zza granicy...
Polskie Linie Lotnicze LOT od 2 marca tego roku uruchomią bezpośrednie rejsy na trasie Zielona Góra - Warszawa. Loty będą wykonywane pięć razy w tygodniu samolotem Bombardier Q400, który na pokład może zabrać ok. 80 pasażerów.
Z Wrocławia do Rejkiawiku. Nowe połączenie Wizz Air.
Trasa liczy blisko 2700 km. Pierwszy samolot wystartuje 31 maja. Bilety już w sprzedaży. Rejkiawik to już 10 połączenie tanich linii Wizz Air z Wrocławia. Samoloty na trasie z Wrocławia do Rejkiawiku będą latały dwa razy w tygodniu: w środy i w niedziele.
Irlandzki przewoźnik Ryanair od października tego roku uruchomi rejsy z lotniska w Modlinie do Baden-Baden i Memmingen w Niemczech, izraelskiego Ejlatu, Sewilli w Hiszpanii i do Wenecji we Włoszech - poinformował szef przewoźnika Michael O'Leary.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dynamiczny rozwój regionalnych lotnisk. Przybywa pasażerów, ale potrzeba wielomilionowych inwestycji.
Regionalne lotniska obsługują dwie trzecie rynku przewozów lotniczych. Z roku na rok przybywa im pasażerów. Większa przepustowość i utrzymanie konkurencyjności wymagają jednak wielomilionowych inwestycji w infrastrukturę, bezpieczeństwo i usługi towarzyszące. Do 2020 roku zaplanowane są projekty warte łącznie 2,3 mld zł. Tym razem Unia Europejska dołoży niewiele, ponieważ w nowej perspektywie przewidziane jest tylko 35 mln zł na rozwój transportu lotniczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum