Ale kmły nie mogły przekupić wszystkich młodych mechaników IC.Nie sądzę aby np. mechanik z zakładu południowego Katowice lub Kraków specjalnie wyemigrował za pracą do kmła tym bardziej że na śląsku jest alternatywa typu kolejki śląskie czy kolejki małopolskie.
Z innej beczki.Zauważyłem że na forum wiele uwagi poświęca się licencji ale pomija się fakt że jest jeszcze inna druga możliwość zrobienia uprawnień maszynisty,wg starych uregulowań z pomocnika na maszynistę.Są nawet firmy które na to stanowisko niby oficjalnie przyjmują np.Kolprem.
Natomiast z tego co sie dowiedziałem to ta oferta pracy z kolpremu ma sie nijak do rzeczywistości.Znam osobiście byłego bardzo dobrego pomocnika trakcji spalinowej i elektrycznej z KMów który w październiku złożył papiery do kolpremu i do tej pory się do niego nie odezwali.Zanim złożył aplikację przekręcił do kadr gdzie powiedzieli mu,że owszem ogłoszenie wisi ale oni w zasadzie szukają maszynistów.Proszę wysłać CV i komisja jak się zbierze to rozpatrzy. Dziwna polityka. Po h...wstawiają ogłoszenie że jest prowadzony nabór na pomocnika kiedy tak naprawdę nie zamierzają nikogo przyjąć na pomocnika.Reasumując ogłoszenie naboru pomocnika w kolpremie wychodzi na to że to zwykła podpucha? Poza tym pojawia się dylemat czy dana osoba zdąży się przeszkolic z pomocnika na maszynistę wszak stanowisko pomocnika ma być ostatecznie zlikwidowane w 2018 roku więc jeśli ktoś ma pomocnika na 2 trakcje to raczej nie zdąży (chyba ,że ma wymagany staż pracy) ale zdąży ewentualnie zrobić uprawnienia maszynisty tylko na jedną trakcję co w przypadku IC nie za wiele daje.Z drugiej strony w IC jest dużo pracy na drucie i tu ewentualnie wydaje mi sie jest olbrzymie pole do popisu dla IC do przyjęcia do pracy pomocników trakcji elektrycznej bo jest bardzo realna szansa ,że się zdąży.Jednak w przeciwieństwie do Kolpremu na stronie IC nie widzę zakładki z naborem na stanowisko pomocnik a jedynie maszynista i to z uprawnieniami.Polityka IC moim zdaniem dość dziwna bo na pewno jest jeszcze kilkunastu pomocników trakcji elektrycznej w Polsce których zdążyłoby sie przeszkolić wg starych uregulowań chociaż na druta.Opcja przyjęcia i przeszkolenia pomocnika (który notabene w IC i tak jeszcze na ten moment jest potrzebny m.in. na CMK) jest w kosztach praktycznie zerowa w przeciwieństwie do przeszkolenia człowieka od zera na licencję a następnie świadectwo od zera.Mało tego pomocnik z reguły ma już kilkuletnie doświadczenie w fachu i bardzo szybko może podejść do egzaminu na maszynistę.
Dowiadywałem się również jak wygląda sytuacja w PKP Cargo.Pomocników nie mają i nie prowadzą naboru na to stanowisko bo nie ma potrzeby.Podobno w tamtym roku był jakiś bardzo dobry pomocnik w Zakładzie Śląskim, w Gliwicach ale nie przedłużył umowy. W PKP Cargo nie ma cugów na 160 km/h więc polityka nie prowadzenia naboru na stanowisko pomocnik w ich przypadku jest słuszna co w przypadku IC niekoniecznie.
Ale kmły nie mogły przekupić wszystkich młodych mechaników IC.Nie sądzę aby np. mechanik z zakładu południowego Katowice lub Kraków specjalnie wyemigrował za pracą do kmła tym bardziej że na śląsku jest alternatywa typu kolejki śląskie czy kolejki małopolskie.
KMŁ = Koleje Małopolskie
KM= Koleje Mazowieckie
Przejścia do KMŁ są faktem. Sam się tym ludziom nie dziwię. Finansowo, jakościowo na plus.
Może po prostu dzisiejsza młodzież nie wytrzymuje zbyt długo na EP07 i lepsze cugi im się marzą, które będą same jeździć, a oni się będą tylko gapić w szybe i podziwiać widoki
Sorry mój błąd i dzieki za sprostowanie .Pomyliłem łodzką kolej aglomeracyjna łka z małopolskimi kmł.
Nie wiem jak z zarobkami i socjalem w kmł czy ic.Nie jestem w tym temacie szpecem ale każdy umie liczyć wiec jesli majsterkom w kmł dali lepsze warunki to wiadomo.Niewielu sie bedzie zastanawiac.Tym bardziej że w IC sporo służb jest jednak nocą co w przypadku KŚ i KMŁ odpada bo po nocach nie jeżdżą wiec już sam ten mały detal jest duzym plusem dla tych którzy nienawidzą nocek a wiekszosc majsterków jednak nie lubi .
[ Dodano: 21-02-2017, 19:18 ]
Może po prostu dzisiejsza młodzież nie wytrzymuje zbyt długo na EP07 i lepsze cugi im się marzą, które będą same jeździć, a oni się będą tylko gapić w szybe i podziwiać widoki.
Sa tacy co nie wymienia eu ep07 czy 09 na kibel w Kolejkach Śląskich ,kargul z zamiłowania też niekoniecznie bedzie skłonny wymienić tandema lub stonke na jednostke .Różne są majsterki.Co jednemu bedzie odpowiadac i sprzyjać to drugiemu niekoniecznie.
Dokładnie kolega Jakubiec chyba nie do końca zorientowany w sytuacji
Ostatni pociąg kolejek śląskich wyjeżdża z katowic po 23 i konczy bieg w gliwicach przed 24 a pierwszy chyba coś 4:30.Między 24 a 4 jest cisza głucha i żaden cug kolejek ślaskich nie jeździ natomiast niejeden majsterek IC jest w tym czasie z nastawnikiem i red bulem za pan brat na polskim szlaku .Owszem w tym czasie 24-4 pracują w KS ale chyba tylko sprzątacze taboru kolejowego na raciborskiej 58 ale na pewno nie panowie maszyniści.
Może po prostu dzisiejsza młodzież nie wytrzymuje zbyt długo na EP07 i lepsze cugi im się marzą, które będą same jeździć, a oni się będą tylko gapić w szybe i podziwiać widoki
Dziwisz im się że cenią swoje zdrowie i komfort bardziej niż wątpliwą frajdę z jeżdżenia 30-40 letnimi reliktami PRLu o ergonomii pracy rodem z sali tortur.
Natomiast z tego co sie dowiedziałem to ta oferta pracy z kolpremu ma sie nijak do rzeczywistości. A nie umiesz przeczytać paru zdań ze zrozumieniem i teraz cytat z kolpremu przynajmniej ogłoszenia na podstawie którego snujesz swe brednie :
Opis stanowiska:
•prowadzenie pociągów towarowych po sieci PKP PLK i innych zarządców infrastruktury lub prowadzenie pojazdów trakcyjnych w obrębie bocznicy
•obsługa pojazdu trakcyjnego w zakresie pracy pociągowej i manewrowej
Czy to są czynności pomocnika maszynisty to jeśli są to co robi wtedy maszynista obsługuje tylko radio czy po prostu jest bo nie wiem a może się dowiem
Jakiś biurokrata się pomylił i mimo tylu komentujących nikt nie wychwycił oj chłopaki byście się tak z semaforami nie pomylili.
[ Dodano: 22-02-2017, 10:28 ]
Żeby dokończyć me zaciekłe i złośliwe śledztwo w sprawie tej kartki papieru w intrenecie A4 dodam na koniec zakończenie(znowu cytat z listu pana kolprema)
W tytule proszę wpisać: „rekrutacja maszynistów”.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów 795 524 428, 795 524 429
A i ostatnie osobiste do pana Banioka35 z tym :
natomiast niejeden majsterek IC jest w tym czasie z nastawnikiem i red bulem za pan brat na polskim szlaku.
To bardzo zły kierunek lepiej robi na wątrobę żołądek i tak dalej na długą metę niż wóda i te piwa typu harnaś tatra czy inny żubr. A trzeba pamiętać o rygorystycznych badaniach z roku na rok coraz bardziej. Po staremu kawulec nie lubię ale muszę co zrobić panowie.
Dokładnie kolega Jakubiec chyba nie do końca zorientowany w sytuacji
Ostatni pociąg kolejek śląskich wyjeżdża z katowic po 23 i konczy bieg w gliwicach przed 24 a pierwszy chyba coś 4:30.Między 24 a 4 jest cisza głucha i żaden cug kolejek ślaskich nie jeździ natomiast niejeden majsterek IC jest w tym czasie z nastawnikiem i red bulem za pan brat na polskim szlaku .Owszem w tym czasie 24-4 pracują w KS ale chyba tylko sprzątacze taboru kolejowego na raciborskiej 58 ale na pewno nie panowie maszyniści.
Znam wszystkie rozkłady na pamięć, jest cug KŚ z Katowic o 22:47, przyjazd do Częstochowy 00:14, wyjazd z Częstochowy 3:32 ,o 22:56 z Katowic, przyjazd do Żywca 00:32 wyjazd z Żywca 4:06, jak dla mnie to jest noc, może dla niektórych nie.
Ale z Katowic nie masz wyjazdu w stronę Gliwic/Częstochowy między 23:20 a 4:25. A ludzie też oczekują nocnych połączeń KŚ lub KZK GOP. I jak potrzebujesz dostać się w tych godzinach to taksówka albo czekać w okolice godz. 4:00
Wie ktoś może kiedy będzie kolejna rekrutacja na licencję w IC ? W zeszłym roku dowiedziałem się z pewnego źródła że planują rekrutację na styczeń lub luty, ale czas już zleciał i nic się w tej kwestii nie zmieniło. Trochę mnie to martwi, bo być całkowicie zrezygnowali z przeprowadzenia "zimowego" naboru i zrobią kolejny dopiero w lecie
W IC nabór na licencję czy świadectwo raczej nie prędko .Cargule przejęli część połączeń więc dziury na chwilę obecną są załatane .Na chwilę obecną w IC zawsze jest szansa o ile masz uprawnienia maszynisty lub ewentualnie od biedy - pomocnika maszynisty .
Jako jedyni na chwilę obecną Kolejki mazowieckie prowadzą nabór na licencję.Na chwilę obecną w kolejkach mazowieckich największa szansa.
Kandydat pokrywa całkowity koszt szkolenia w wysokości 6 000 zł + koszt badań lekarskich ok. 400 zł.
Reasumując za szkolenie owszem musisz zapłacić z własnej kieszeni ale jeśli zdasz egzamin masz gwarantowaną pracę.Robiąc kurs prywatnie koszty te same i gwarancji zatrudnienia nie masz.Przewoźnicy niechętnie zatrudniają osoby które zrobiły licencję prv.Przykładowo IC w ostatnim czasie zaczał weryfikować wiedzę ludzi z licencja prv na własnym wewnętrznym egzaminie i sporo majacych licencję prv oblało.No sorry ale jeśli ktoś nie rózróżnia podstawowych sygnałów z IE1 jak np D8 czy Pc 6 czy Osp1 i nie zna podstawowych działań (znam takich) to o czym my w ogóle rozmawiamy???Dojdzie do katastrofy,żaden instruktor się pod nim nie podpisze.
Więcej informacji w sprawie licencji do kmów
http://www.mazowieckie.com.pl/pl/szkolenie-na-licencje-maszynisty-1
Tylko, że jeżeli IC robi nabór na licencje to chce nim załatać dziure która będzie za 2 lata, a Cargo łata dziure która powstała przez osoby które zostali przyjęci na szkolenie, a okazało się, że nie nadają się do tej roboty lub część osób spieprzyła do innych firm stąd było potrzebna pomoc Carguli. Jak nie masz tej informacji bezpośrednio od IC to nie pieprz, że nie będzie prędko naboru, ostatni był w sierpniu i następny pewnie będzie za rok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum