Niektóre wakacyjne składy, wyjadą już na wekend majowy od 29.04 - 3.05. Przy tak długiej majówce, dobra decyzja IC. Sporo składów do Kołobrzegu, Świnoujścia, Helu, pozwoli na wygodny dojazd do kurortów.
Cieszy mnie, że po roku przerwy, wraca dzienny Katowice - Hel. W 2016r. było tylko połączenie nocne, teraz Artus zapewni dojazd na półwysep w ciągu dnia.
wszystko o.k. ale nocny tylko w wakacje a ponadto zdrowy rozsądek podpowiada, że tego typu wyjazdy w dalekie trasy mają sens od 28.04.17 żeby w sobotę być na miejscu ... a tak w sobotę cały dzień jazdy ... np. w przypadku Łeby tylko Warszawa dostąpiła zaszczytu przejazdu w majowy weekend
TLK Gombrowicz znów będzie jechał ze Szczecina.
Oraz nowy pociąg TLK, TLK NAUTILUS Szczecin - Stargard - Białogard - Kołobrzeg- Szczecin, kursujący w stronę Kołobrzegu w soboty a w stronę Szczecina w niedziele.
Postoje tylko będzie miał w Szczecinie Dąbiu,Stargardzie i Białogardzie.
To jak 2 pociagi ta sama nazwę beda miec? Nautilus to w okresie wakacji pociaf Świnoujście - Szczecin - Zielona Góra- Wrocław - Katowice chyba ze będzie to łącznik do tego pociagu
Warta miała być skrócona tylko do Poznania,ale widać że dalej bedzie kursować do Z.Góry.Mimo że objazdem przez Inowrocław Gombrowicz będzie miał krótszy czas przejazdu do Warszawy niż obecnie,czyli nie będzie aż tak źle...
OK czerwcowej korekty Zielona Góra traci połączenie z Warszawą o kategorii EIC. Co ciekawe LECH tylko do Poznania. Pozostaje mieszkańcom lubuskiego połaczenie TLK WARTA o skandalicznych godzinach odjazdu i przyjazdu.NO jest jeszcze łamaniec zwany GAŁCZYNSKI-m. ale tez o dziwnych porach kursowania.
A co sie stało z BWE? jak na razie SITKOL ich nie wyświetla od czerwca. Czyżby nie bylo?
Przepraszam, gdzie te skandaliczne godziny WARTY?? Wyjazd z Zielonej Góry 5:51 (tak jak obecnie LECH), powrót 00:06. Godziny idealne Jak kto chce być wcześniej w Zielonej Górze to jest dobre połączenie z przesiadką w Poznaniu, wyjazd z Warszawy o 16:00, przyjazd do ZG o 21:23. Nie mam nic przeciwko kursowaniu LECHA, ale wyjazd ostatniego pociągu z Warszawy do Zielonej Góry o 16:00 to zdecydowanie za wcześnie. A w sytuacji, gdy z powodu modernizacji E20 jeden z pociągów musi wylecieć, to zdecydowanie lepiej, że zostaje WARTA.
Natomiast WARTA od czerwca wg stanu na tą chwilę ma być zestawiona z wagonów z klimą oraz ma posiadać wagon restauracyjny. I kursować do ZG ma codziennie, a nie tak jak obecnie oprócz 6/7.
Podnosisz głos a nie znasz sprawy. Obydwa pociągi kursują WARTA o 19,05 I LECH o 17,00. Przy czym LECH jest skrócony do Poznania (przyjazd o 20,11) a WARTA jak było do Zielonej Góry, co jest niezrozumiale. Obydwa pociągi mogą pojechać do Zielonej Góry i z niej odjechać jak dotychczas. Na trasie ZG-Poznań nie ma remontu. A co do przesiadki w Poznaniu to dobrze popatrz. Miedzy 14,20 a 19.00 nie ma ŻADNEJ przesiadki i skomunikowania w Poznaniu do Zielonej Góry. LECH przyjeżdża do Poznana o 20,11, zatem 30 min po odjeździe ostatniego Regio do Zielonej Góry o 19,26. SITKOL nic zatem nie pokazuje. Jest jedynie połączenie przez Wrocław z Warszawy o 16,20 ICP i potem SIEMIRADZKIM i w Zielonej Gorze jesteś jak nie ma spóźnienia po 23. Było 4 godziny jest 8 BRAWO
A jaki to pociąg odjeżdża z WC do Poznania o 16,00 po korekcie czerwcowej? A co do WARTY i klimatyzowanych wagonach w niej zestawionych to śmiech na sali. Tak samo jak IC SAMBOR z Gdyni do Zielonej Góry. Przy brakach taborowych PKP IC? Więc najpierw sprawdź kolego RJ od czerwca a potem krytykuj
Wiesz dlaczego do ZG nie pojedzie Lech? Bo 2 pociągi w odstępie 2 godzin skutkowałyby tym, że Warta podebrłaby Lechowi 90% pasażerów. I nie mów, że nie ma przesiadki. O 16:00 pojedzie BWE, który o 19.11 będzie w Poznaniu. A odjazd Regio do ZG wg planu 19.36. I nie sugeruj się Sitkolem/Hafasem, bo to co tam jest to syf i 2 metry mułu. Zobacz w wyszukiwarce PLK, to jest jedyny wiarygodny i aktualny rozkład. Tam takie połączenie jest.
Co do składu Warty to zwróć Kolego uwagę na zmniejszenie liczby EIC na trasie Poznań - Warszawa. Gdzieś te wagony pójdą. Oczywiście pewnym być niczego nie można, niemniej nawet taki skład Warty jak obecnie (141A Newag po modernizacji) jest bardzo dobry.
Mam pytanie odnośnie obiegów ED161 w Jeleniej Górze na skutek zamknięcia odcinka Ostrów Wlkp.-Oleśnica i objazdu przez Krotoszyn. "Asnyk" z W-wy przyjeżdza do Jel. Góry po odjeździe "Orzeszkowej" do Białegostoku a to był jeden obieg w normalnych warunkach. Tak samo "Orzeszkowa" z Białegostoku przyjeżdża po odjeździe "Asnyka" do Warszawy. jak to w takim razie teraz wygląda????
Wysłany: 30-03-2017, 11:51 Co z połączeniami Wrocław - Warszawa po korekcie?
Szukałem, ale nie znalazłem. Czy może ktoś wytłumaczyć drastyczne pogorszenie jakości (i ilości) połączeń IC Wrocław - Warszawa? Domyślam się, że chodzi o trasę Wroc. - Łódź. bo niektóre jadące przez Ostrów Wlkp. pociągi (jak np. Słowacki) jadą prawie 1,5 h dłużej. Niektórych w ogóle już nie ma, jak mającego niezłą frekwencję Asnyka, przez co ostatnim pociągiem w "zwykłej" taryfie z Wrocławia do Stolycy jest Fredro, niestety z przesuniętym odjazdem na 40 min wcześniej. O ile usunięcie / wydłużenie czasu jazdy pociągów przez Ostrów w związku z jakimś remontem (a tak się chwalili, że w RJ 2016/2017 zamiast 5h tylko 4:20) jeszcze rozumiem, to puszczenie ostatniego pociągu wcześniej już nie bardzo. Mnóstwo miejscowości traci połączenia "po pracy". Z takiego Weglińca można było jechać 16:50 (wcześniej było 16:40 coś), a teraz niestety 15:46 i koniec. Wiem wiem,mogło być gorzej, w zeszłym roku po korekcie czerwcowej z Wro ostatne połączenie nie Ex i nie PremumIC, nawet przesiadkami, to godzina 15. Ale chyba nie o to chodzi. Czytałem coś o tym że Polski B. podpisał jakieś listy intencyjne z przewoźnikami PKS, ale o PKP IC nie słyszałem.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2017, 12:34
W dniu jutrzejszym z Wrocławia do Warszawy bezpośrednio wyrusza 12 połączeń, w tym 6 kategorii ekonomicznej. To mało? Ostatni wyjeżdża 18:28, by do Centralnej dotrzeć 22:39. Później, by to miało sens, się nie da...
Obawiam się dddbb że to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Pytam dlaczego jest mniej niż było, dlaczego jadą 1,5 godziny dłużej (te przez Uć) i dlaczego ostatni jedzie o 40 minut wcześniej dzięki czemu dostanie się na niego z miejscowości woj. dolnośląskiego jest gorsze niż poprzednio. I zdecydowanie się z Tobą nie zgodzę, że 23:30 to było za późno. Nie nie było. Korzystałem z Asnyka lub Fredry wiele razy i dla mnie to było ok. ZbiorKom w Warszawie o tej poze jeździ. Pociągi "ekonomiczne" powinny być ostatnimi tego dnia na danej relacji i powinny być możliwie późno - tak aby była możliwość skorzystania z nich z innych części regionu. pozdrawiam
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2017, 15:15
GrubyRych,
Cytat:
Czy może ktoś wytłumaczyć drastyczne pogorszenie jakości (i ilości) połączeń IC Wrocław - Warszawa?
Tak brzmiało pytanie. Odniosłem się do niego, jak moglem:) Nie wiem do jakiego okresu porównujesz - przed korektą? przed zmianą rozkładu? Przed korektą (01.03) też jechało 12 połączeń, więc tu nie ma zmian.
Jest remont na trasie przed Ostrowiem Wlkp, trasa przez Krotoszyn zabiera jakąś godzinę więcej. Gdyby IC Asnyk wyjeżdżał tak samo, jak przed korektą, dotarłby na 00:30, co już - jak cudownie nie działałaby komunikacja w Warszawie - byłoby niefajne.
Dlaczego IC Fredro przesunęli - nie wiem. Pisz do nich, jak się przejmą może pomyślą, by przy kolejnej korekcie to zmienić.
Wiecie może co się stało z TLK "Haller" Szczecin Gł-Zakopane, ponieważ patrze na stornie PKP rozkład na wakacje 2017 i wszystkie pociągi mi się zgadzają tylko gdzie jest "Haller"? Czyżby PKP podjęło likwidację tego pociągu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum