No cóż. Ja nawet nie dostałem telefonu od KM. Więcej naborów nie przewidują, więc drogę mam zamkniętą. Zastanawiam się, czy zrobić licencję na własną rękę. Słyszałem wiele głosów, że się nie opłaca, gdy nie ma gwarancji zatrudnienia...
Na stronie Warszawskiej Kolei Dojazdowej jest ogłoszenie na szkolenie maszynistów. Wiecie może, czy to jest dla osób posiadających licencję? Z treści oferty tego nie wywnioskowałem.
Pozdrawiam.
Nie wykluczone że Kolprem zrobi nabór, teraz prowadzą nabór z kwalifikacjami ale jak nie przyniesie efektów to może zrobią grupę na świadectwo.
A jest jakaś możliwość indywidulana droga zrobienia świadectwa? np. w Cargomaster?
Panowie tylko nie Kolprem .Stamtad majsterki uciekają.Nawet jeśli ogłoszą nabór na świadectwo to zrobicie tam uprawnienia na spaliny i będziecie potem włóczęgami po budryku na spalinówkach.Wszak tam tylko trakcję spalinową obsługują.Gdzie potem pójdziecie z tą jedną trakcją?Skoro do KM przyjęć już nie będzie bo jest komplet to już lepiej cierpliwie się przemęczyć i porozwozić do jesieni pizzę za 7 ziczko i na jesień aplikować albo do IC i bedziecie mieli 2 trakcje albo do Kolejek Śląskich na 2 trakcje gdzie w tej chwili powstaje ośrodek szkolenia maszynistów i niebawem ruszy rekrutacja.Niebawem tzn. jest szansa ,że jeszcze przed jesienią.Ale kto chce zmarnować swój talent i potencjał w Kolprem cóż jego decyzja.
KŚ odwołały nabór i przyjęły maszynistów z DB. Uznano, że szkolenie im się nie opłaca skoro mogą mieć ludzi za darmo. Teraz zdanie zmienili? Coś mi tu nie pasuje.
DB przegrało kolejny przetarg tym razem na kopalni w Rudzie Śląskiej. Kierownictwo już otwarcie mówi że Bocznice ich nie interesują. Kolejnych 15 Maszynistow do zagospodarowania. Większość pójdzie do kolei Śląskich więc na nabór na szkolenie bym nie liczył. A ośrodek szkolenia Maszynistow w kolejkach Slaskich powstał do zarabiania pieniędzy z jeleni co zrobią u nich licencję.
Jelenie to robią licencje w prywatnych firmach które nie mają cugów. Lepiej zrobić licencje u przewoźnika niż u jakiejś prywatnej firmy, która ma tylko model lokomotywy na biurku, chociaż najlepiej to w ogóle nie robić samemu licencji.
Ja się będę upierał, że KŚ zrobili ten ośrodek z czysto ekonomicznych pobudek. Zresztą takie opinie krążą wewnątrz firmy. Na ten moment aplikacji maszynistów z innych spółek na stole działu kadr jest ponad 90. Potrzebują w najbliższych latach ( jeśli jakoś zdecydowanie się pociągokilometry nie poprawią ) około 10 osób więc wybiorą sobie z aplikantów. A na ośrodku będą trzepać kasę i mamić ludzi, obiecywać, że może kiedyś itp.
Kilku chłopaków z mojej firmy z papierami na 2 trakcje było złożyć dokumenty w KŚ to dostali info, że nie ma szans bo mają full. Oczywiście CV mogą zostawić.
No cóż. Ja nawet nie dostałem telefonu od KM. Więcej naborów nie przewidują, więc drogę mam zamkniętą. Zastanawiam się, czy zrobić licencję na własną rękę. Słyszałem wiele głosów, że się nie opłaca, gdy nie ma gwarancji zatrudnienia...
Na stronie Warszawskiej Kolei Dojazdowej jest ogłoszenie na szkolenie maszynistów. Wiecie może, czy to jest dla osób posiadających licencję? Z treści oferty tego nie wywnioskowałem.
Pozdrawiam.
To wygląda na szkolenie według starych zasad (na prawo kierowania). Nie wymagają licencji, ale oczekują wykształcenia średniego technicznego. Trochę późno się obudzili, ale w półtora roku powinni jeszcze zdążyć zrobić szkolenie po staremu.
Inna sprawa - jeździć maksymalnie 80 km/h na blokadzie dwustawnej na nieco ponad 30-kilometrach w jedną i w drugą... przecież to można umrzeć z nudów.
Kierownictwo już otwarcie mówi że Bocznice ich nie interesują. Kolejnych 15 Maszynistow do zagospodarowania. Większość pójdzie do kolei Śląskich więc na nabór na szkolenie bym nie liczył.
KŚ politykę prowadzą genialną, kadrę pozyskują bez żadnych kosztów. Aż dziw bierze, że KMŁ podkupiły tylko wąską grupkę maszynistów z PKP IC i PR, dla mechaników z PKP Cargo byłby to istotny zastrzyk finansowy oraz stabilizacja rodzinna - Ci z Małopolski często są bowiem wysyłani na delegacje. Podobnie PKP IC powinno powalczyć o mechaników z DB, oszczędności dla spółki byłyby gigantyczne.
Cytat:
A ośrodek szkolenia Maszynistow w kolejkach Slaskich powstał do zarabiania pieniędzy z jeleni co zrobią u nich licencję.
Będą zarabiać na marzeniach....... Tymczasem ludzi z licencją na rynku jest masę, a perspektyw na świadectwo nie ma.
Cytat:
Inna sprawa - jeździć maksymalnie 80 km/h na blokadzie dwustawnej na nieco ponad 30-kilometrach w jedną i w drugą... przecież to można umrzeć z nudów.
Oferta WKD to teraz najlepsza oferta na rynku - więc nie warto marudzić. Przy remoncie linii do Grodziska Maz. WKD stanie się podstawowym środkiem komunikacji.
Podobnie PKP IC powinno powalczyć o mechaników z DB, oszczędności dla spółki byłyby gigantyczne.
Jakie kuźwa gigantyczne oszczędnośći, te 1700 zł przez 2 lata od łebka szkolonego razy kilkanaście łebķów dla spółki która ma ponad 2 mld kapitału zakładowego i obraca milionami, to mają być jakieś wielkie oszczędności. Ogłoszenie na maszyniste w IC wisi już od wieków i jak niby mają walczyć o maszynistów z DB
A ZUS płacony przez pracodawcę to nie koszt? A koszty licencji? A koszty szkoleń i kształcenia? To są naprawdę duże pieniądze. Ogłoszenie na stronie PKP IC wisi, a jakoś mechanicy z DB składają papiery do KŚ a nie do PKP IC. Jak myślisz dlaczego?
A co ma kapitał zakładowy do sprawy ? Spółka z o. o. może mieć i 5000 zł kapitału a mieć miliony na koncie. Poczytaj co to jest kapitał zakładowy a potem wypisuj swoje teorie. Przypomnę Ci, że PKP IC rok do roku miało ostatnio straty, dopiero 2016 r. był lepszy. Ograniczenie wydatków, przecież nie chodzi o całkowitą rezygnację ze szkoleń, ale o ich ograniczenie to gigantyczne oszczędności dla spółki. Fajnie gdyby i biurokraci z PKP IC to zrozumieli.
No to chyba niedługo IC planuje nabór, skoro taki film wrzucili, he, he
Tez mi sie tak wydaje i licze na to. Tylko nie wiem za bardzo czy robic licencje na wlasna reke w takim wypadku czy czekac na jakies nabory ze strony przewoznikow...
Ja podobnie. Jutro idę na badania lekarskie i jeśli jestem zdrowy, to od 8 kwietnia mam możliwość zacząć szkolenie na licencję w Krakowie, prywatnie. Może nie będę pytał, czy jest sens robić to szkolenie, lecz czy z licencją mam większą szansę zostania maszynistą, niż bez licencji, czekając tylko na nabory??
Z tego co widzę, koleje dolnośląskie poszukują osób z licencją.
Pozdrawiam
Ja podobnie. Jutro idę na badania lekarskie i jeśli jestem zdrowy, to od 8 kwietnia mam możliwość zacząć szkolenie na licencję w Krakowie, prywatnie. Może nie będę pytał, czy jest sens robić to szkolenie, lecz czy z licencją mam większą szansę zostania maszynistą, niż bez licencji, czekając tylko na nabory??
Z tego co widzę, koleje dolnośląskie poszukują osób z licencją.
Pozdrawiam
No to juz widze ze nie mam sensu robic tej licencji. Twoj przypadek jest taki sam jak moj.. z tym ze obecnie pracuje w Niemczech ale zapisany jestem na Licencje w Krakowie a dokladnie w Płaszowie. No i maja mi dopiero dac cynk 2 tyg przed rozpoczeciem kursu bo na razie zbieraja ludzi. I tak samo licze/ylem na Koleje Dolnoslaskie ale widze ze zainteresowanie ich oferta jest duze i chyba nie ma co sie pchac bo ludzi z licencja jest juz od groma i szanse sa niskie a licencja droga. I ponoc z licencja sa wieksze szanse na dostanie sie do takiej pracy ale nikt nie umie powiedziec w 100% . A mnie nurtuje pytanie co jak przykladowo IC oglosi nabor na maszynistow ale od zera tj tych co nie maja licencji ? Co z ludzmi ktorzy ja juz maja ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum