3) Roboty budowlane, m.in.:
— wykonanie odnowienia, przebudowy lub wymiany elementów obiektów inżynieryjnych w takim zakresie,
aby uzyskać zakładaną nośność obiektów inżynieryjnych przy planowanych prędkościach ze szczególnym
uwzględnieniem Vp=120 km/h. Do najważniejszych prac należy zaliczyć rozbiórkę i budowę 27 istniejących
obiektów inżynieryjnych oraz budowę wiaduktu drogowego na stacji Koźlice,
— odnowienie nawierzchni i oznakowania na 16 przejazdach (w tym zamiana kategorii na 9 przejazdach) oraz
likwidacja 7 przejazdów w km 2,110; km 3,550; km 4,762; km 16,534; km 28,572; km 30,368; km 29,188,
— doprowadzenie budynków infrastruktury kolejowej niezbędnych do obsługi linii kolejowej do stanu zgodnego
z aktualnie obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać budynki,
— całkowita wymiana i modernizacja elementów małej architektury i informacji pasażerskiej w obrębie
przebudowywanych peronów,
— wykonanie udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami: ścieżki dotykowe, pasy bezpieczeństwa przy
przeszkodach, pochylnie z balustradami, oznaczenia na pochwytach i schodach,
— wykonanie rewitalizacji istniejącej sieci trakcyjnej bez wymiany istniejących przewodów jezdnych wraz z
odtworzeniem pierwotnych zdolności przesyłowych układu zasilania,
— modernizacja urządzeń elektroenergetyki do 1 kV wynikająca z przebudowy torów, przejazdów i peronów,
— modernizacja w zakresie systemu zasilania,
— Prace w systemach sterowania, polegające na elektrycznej centralizacji rozjazdów, zabudowie urządzeń
licznikowego stwierdzania niezajętości torów i rozjazdów, wymianie na nowe: blokad liniowych w oparciu o
liczniki osi, sygnalizatorów świetlnych, urz. srk na mij. Kożlice, urz. na przejazdach kolejowych.
— Przebudowa/budowa systemów łączności kolejowej, TVu na przejazdach kolejowych.
Szacunkowa wartość
Wartość bez VAT: 242 335 020.00 PLN
PLK przywrócą połączenia pasażerskie na odcinku Legnica - Lubin - Rudna.
Przywrócenie połączeń pasażerskich z Legnicy do Lubina i Rudnej oraz sprawny transport towarów – to planowane efekty rewitalizacji 40 km linii kolejowej Legnica - Rudna Gwizdanów. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg. Zakończenie prac przewidziano w 2020 r.
Remont za ćwierć miliarda – PKP PLK szuka wykonawców.
Ponad 240 milionów może zainkasować firma, która wygra wyścig o kontrakt na modernizację trasy kolejowej Legnica – Rudna-Gwizdanów. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na realizację tej inwestycji.
Cztery oferty wpłynęły w przetargu na rewitalizację linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. Inwestycja ma pozwolić na przywrócenie ruchu pasażerskiego, który zawieszono tu kilkanaście lat temu. PLK planuje wydać na inwestycję 298 mln zł.
Kolej pasażerska wróci do Lubina. Znamy harmonogram prac torowych.
Pochodząca z Lubina posłanka Elżbieta Stępień zapytała Ministerstwo Infrastruktury o zakres i terminy modernizacji linii kolejowej 289 z Rudnej Gwizdanów do Legnicy. Wiemy już, że modernizacja pozwoli na powrót pociągów pasażerskich w relacji Legnica – Lubin, a być może nawet dalej, do Głogowa.
Po modernizacji linii kolejowej nr 289 Legnica-Lubin-Rudna Gwizdanów, oraz modernizacji linii nr 273 Rudna Gwizdanów -Głogów-Zielona Góra organizatorzy przewozów kolejowych zaplanowali bardzo rozwojową ofertę.
PKP PLK wybrała ofertę Torpolu w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Dzięki nim pociągi pasażerskie będą mogły wrócić do jednego z największych miast w Polsce odciętych od kolei.
Dzisiaj linia 289 stała znów się przydatna dla pociągów IC a powód był taki że krowa na torach doprowadziła to wykolejenia pociągu Pol Regio miedzy Księginicami a Brzegiem Dolnym w pobliżu mostu na Odrze. Linia była całkowicie nieprzejezdna, ponieważ na odcinku Księginice - Brzeg Dolny jest tylko jeden tor.
Pociągi spółki PKP INTER CITY jeździły objazdem przez Lubin i Legnicę.
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
Pociągi spółki PKP INTER CITY jeździły objazdem przez Lubin i Legnicę.
Nie jeździły objazdem. Światowid oraz Swarożyc pojechały swoją normalną trasą, ponieważ został już w międzyczasie otworzony tor. A wcześniej widziałem, że miały mieć skróconą relację i pewnie komunikację zastępczą. A rozkładowo mijają się prawie w tym samym czasie w tej okolicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum