Dobra, ja nie będę pisał elaboratów jak K_65 i pisał całych wyrazów dużymi lub pogrubionymi literami, bo pewnie mało kto to czyta.. Moje zdanie jest takie: jak są chętni to ma byś obsługa. Dla mieszkańców Opoczna i Włoszczowy (i sąsiadujących miast i wsi) w pierwszej kolejności ta najistotniejsza czyli możliwie szybki i w dogodniej porze dojazd do/z pracy. To jest podstawowa potrzeba: dobra i dobrze płatna praca. A dla części osób szansa na jakąkolwiek sensowną pracę.. Także dla mieszkańców Włoszczowy szczególnie istotne będą szybkie pociągi do Krakowa (prosto a nie przez Kielce), a dla mieszkańców Opoczna szybkie pociągi do Warszawy (prosto, a nie przez Tomaszów). I na tym wg mnie należy się skoncentrować i takie połączenia zapewnić w pierwszej kolejności. Aha, administracja może to przenieść do innego wątku, bo zrobił się mały offtopic.
Panowie, naprawdę skończmy tę dyskusję którędy mają jeździć TLK czy IC z W-wy do Krakowa. Najpierw niech wyremontują linię nr 8 a potem będziemy się zastanawiać co tamtędy puścić. A póki jest to nie zrobione i się nie zanosi to módlmy się aby w rozkładzie 2017/2018 bo tego dotyczy ten wątek były przynajmniej te 3-4 pary TLK z W-wy do Krakowa przez CMK z postojami w Opocznie Płd, Włoszczowej Płn, i Miechowie.
A tłumaczenia że Radom i Kielce zostały odcięte od połączeń dalekobieżnych to włóżmy między bajki.
A tak jak pisze sheva_17 pociągi pośpieszne z W-wy do Krakowa i Katowic przez CMK zawsze się obronią, nawet gdyby je pozbawić dotacji ze strony MI.
Opcja Kraków - Poznań przez CMK Łódź to relikt Żelowego Spółdzielcy z Bałut, który już dawno powinien być zrewidowany, jak OFE czy gimnazja, bo czasy przejazdu przez Kluczbork są bezkonkurencyjne względem łódzkich pozostałości.
Zakończy się remont LK14 do Zduńskiej Woli, to skończy się Twoja podnieta czasami przez Kluczbork, bo wtedy Kraków - Poznań przez Łódź też będziesz miał poniżej 5h.[/quote]
Krótkie podsumowanie rozkładu jazdy dla BB.
1) Wylatuje Kormoran, za to będzie Klimczok do Szczecina p. Lubliniec, Poznań w godz.ś.p. Szyndzielni.
2) Będzie EIC "Pilsko" do Gdyni, ale tylko w 7 (w 6 z powrotem)- w pozostałe dni w rel. Gliwice-Gdynia jako EIC Górnik. Cieszę się, że EP09 znów zagości w BB, ale terminy kursowania nie powalają. Można go wytrasować do BB w 5,6,7 z bb w 6,7,1 (kasując zupełnie EIC Górnik), natomiast do Gliwic puścić codziennego Kwiatkowskiego (wg projektu ma jeździć w rel. Gdynia-Gliwice w 6,7 w obie strony).
3) IC Wysocki (rel Wawa-BB) to dobry pomysł, ale na Boga, po co puszczać p. Piotrków, Cz-wę kolejny tani pociąg? Skoro już puszczono Chopina p. Kraków to tani IC powinien jechać CMK w tych godzinach, dojeżdżałby też do BB w okol. g.23.45.
W ogóle obserwuję coraz większą dyskryminację Śląska jeśli chodzi o tanie połączenia z Wawą. Tak jakby wszyscy tam trzepali kasę i stać ich było na EIP.
4) Dodatkowy IC do Białegostoku (Zamenhof). Oczywiście wiedenką.
Czyli Chopin żegna się z GOP? Wszystkie grupy wagonów pojadą przez Kraków?
Z tym Chopinem przez Kraków to jest jakiś skrajnie poroniony pomysł. Mam nadzieję ze z niego zrezygnują. Totalne i bezsensowne nadkładanie drogi i wydłużanie czasu przejazdu. Ja rozumiem, że tym sposobem pozbywają się Silesii, ale już lepszym rozwiązaniem by było skomunikowanie Przemyślaka z Chopinem w Katowicach. Wymiana podróżnych w Oświęcimiu i Czechowicach (o Brzeszczach nie wspominając), jest praktycznie zerowa, no chyba że jest to chwyt, aby Brzeszcze miały bezpośrednie połączenie z Warszawą. Innego racjonalnego wytłumaczenia nie widzę.
Jak wiecie dobrze bo widać to na plakatach TLK MAMRY do Jeleniej Góry pojeżdżą sobie tylko trzy miesiące bo od 11 czerwca ponownie zostanie ich relacja skrócona do Wrocławia. Informację potwierdziło również nam na piśmie Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Poniżej zamieszczam link pod petycją w sprawie wydłużenia relacji tego pociągu do Jeleniej Góry w rozkładzie jazdy 2017/18. Podpisujcie się! Każdy głos się liczy! W przyszłym tygodniu podobną akcję zorganizujemy w sprawie IC do Przemyśla na Zgorzeleckiej. "Konopnicka" w stornę Warszawy pojedzie już od czerwca i to się udało załatwić ale w kierunku Małopolski i Podkarpacia również w przyszłym rj na dzień dzisiejszy nic nie jest planowane. Oprócz tego Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych organizuje nabór na nowych członków więc jeżeli jesteś z Dolnego Śląska mieszkasz rejonie linii zgorzeleckiej czy też na trasie linii 276 Wrocław- Międzylesie to zapraszamy do nas. Zgłoszenia wszelkie pod adres kodlk@vp.pl Tyle mojego. Poniżej link do podpisów
Czyli Chopin żegna się z GOP? Wszystkie grupy wagonów pojadą przez Kraków?
Z tym Chopinem przez Kraków to jest jakiś skrajnie poroniony pomysł. Mam nadzieję ze z niego zrezygnują. Totalne i bezsensowne nadkładanie drogi i wydłużanie czasu przejazdu. Ja rozumiem, że tym sposobem pozbywają się Silesii, ale już lepszym rozwiązaniem by było skomunikowanie Przemyślaka z Chopinem w Katowicach. Wymiana podróżnych w Oświęcimiu i Czechowicach (o Brzeszczach nie wspominając), jest praktycznie zerowa, no chyba że jest to chwyt, aby Brzeszcze miały bezpośrednie połączenie z Warszawą. Innego racjonalnego wytłumaczenia nie widzę.
Powodem jest prośba Czechów o zmniejszenie ilości wagonów jadących z Polski z powodu rozliczenia między poszczególnymi zarządami wszystkich pociągów Chopina, Silesi, Metropola, Slovaki.
Katowice na pocieszenie dostaną poranną Moravię do Wiednia odjazd o 5:35, a Katowice w godzinie Chopina Darta z Warszawy do Bielska.
słuchajcie czy orientujecie się czy w tym roku Słoneczny KM wyjedzie 25 czerwca czy w związku z weekendem czerwcowym wyruszy 17 czerwca , bardzo proszę o odpowiedź
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-05-2017, 16:15
Wpisany jest od 24.06
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-05-2017, 16:49
Exsimus napisał/a:
Powodem jest prośba Czechów o zmniejszenie ilości wagonów jadących z Polski z powodu rozliczenia między poszczególnymi zarządami wszystkich pociągów Chopina, Silesi, Metropola, Slovaki.
To nie prościej by było przetrasować Silesię na Katowice i tam ją połączyć z Chopinem, niż pchać Chopina tak okrężną trasą?
Wszystko ładnie pięknie z tym połączeniem do Lwowa. Tylko jakim cudem na trasie Kraków-Katowice zakończą się prace modernizacyjne jak one się jeszcze nie zaczęły????? Bez sensu kompletnie wydłużać czas przejazdu pociągu o przynajmniej 2 godziny.
I druga kwestia: czy skoro ma być wagon z Gdyni bezpośredni to czy EIC "Modrzejewska", który obecnie prowadzi ten wagon na odcinku Warszawa Wsch.-Kraków Gł.-Warszawa Wsch. będzie kursował w relacji Gdynia Gł.-Kraków Gł. ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum