Jaro, układ zasadniczo się dużo nie zmieni.
Z tego co wiem to tor nr. 5 ma być wydłużony i ma być dodana krawędź peronowa i mają tam kończyć pociągi od strony Legnicy i Wrocławia. Za nastawnią dysponującą ma być dobudowane przejście zwrotnicowe tak by z torów nr. 1,3,4 (z peronów) można było wyjechać w stronę Lubina Kopalni (Polkowic).
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Dziękuję za odpowiedź. A czy można gdzieś te plany zobaczyć? Budynek nastawni będzie jeden? Gdzie będzie stał? Sterowanie będzie na całym odcinku z Legnicy do Rudnej Gwizdanów z Lubina, czy może z innego miejsca? Będzie LCS? Co z torami prowadzącymi na północ z Lubina Górniczego do tej sekcji technicznej - chyba utrzymania torów?
No i ciekawi mnie, czy Szanowny Pan Prezydent Miasta Lubin wybuduje (jak to kiedyś obiecał) centrum przesiadkowe? (jakiś budynek dla podróżnych, czy wioskowa buda peronowa?)
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Sam Lubin zostaje na mechanicznych a więc będą dalej dwie nastawnie a z tego co słyszałem to Raszowka i Koźlice mają być sterowane z Lubina. Trochę do dupy rozwiązanie ale skoro tak wymyślili....
A w tej drugiej kwestii proponuje napisać do prezydenta by się wypowiedział w tej sprawie
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Ja również zdziwiłem się takiemu rozwiązaniu sterowania ruchem. Szukam wytłumaczenia i chyba mając na względzie ostatnie już któreś z kolei problemy ze sterowaniem komputerowym chociażby na węźle poznańskim, dochodzę do wniosku, że sterowanie mechaniczne jest mniej zawodne i chyba drogie w utrzymaniu. Poza tym, nie będzie tu w Lubinie tak dużego ruchu jak na węzłach kolejowych, by upraszczać obsługę sterowania za pomącą urządzeń informatycznych.
Czyli (tak mi się wydaje) na stacji Lubin Górniczy będzie nastawnia dysponująca z dyżurnym odcinkowym ruchu i wykonawcza z nastawniczym. Mam nadzieję że i tam pracującym ludziom stworzą lepsze warunki w nowych pomieszczeniach. Dojdą do obsługi pulpity kostkowe albo terminale komputerowe. No i szkolenia.
W sprawie centrum przesiadkowego będę próbował dowiedzieć się coś od kolegi który minionego czasu aktywnie działał na rzecz jego powstania.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Pulpity kostkowe nie dojdą bo by już w tedy wystarczyła tylko jedna nastawnia przekaźnikowa a nie dwie mechaniczne. Swoją drogą to mnie to cieszy że w Lubinie zostaną stare zabytkowe urządzenia sterowania ruchem które odwaliły przez wiele lat dużo roboty i jeszcze dostaną nowe życie dobrym przykładem jest Szreniawa gdzie po modernizacji linii pozostały urządzenia mechaniczne a nowiutkie semafory kształtowe ładnie się prezentują. Ale wracając do Lubina to pewnie w dysponującej będzie dodatkowy komputer do obsługi boków.
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
1. Czy ktoś wie od kiedy będą jeździły autobusy KD, które już miały od kwietnia jeździc?
2. Do kiedy trwa okres zgłaszania odwołań w przetargu i czy już jakaś firma zgłosiła?
Powoli staje się zwyczajem, że pociąg jadący na Przystanek Woodstock zatrzymuje się również w Lubinie. I w tym roku woodstockowy skład zabierze stąd pasażerów do Kostrzyna, w którym zabawa rozpocznie się 3 sierpnia i potrwa aż trzy dni.
To było coś na zasadzie- puścimy notatkę aby wszyscy zobaczyli że "coś" w tym kierunku robimy aby uzyskać pasażerów a tak naprawdę nic nie uruchomimy! Ta sama ściema poszła z Karpaczem i z Lwówkiem- niestety.
Światowid, a co tam uruchamiać? Regularne połączenia z żółwią prędkością jak do niedawna na linii lwóweckiej, a kilka lat temu na złotoryjskiej? Bądźmy poważni! Najpierw remont linii kolejowej i znaczące podniesienie prędkości szlakowej, potem można myśleć o połączeniach na trasie Lubin - Wrocław. Dopóki czas przejazdu na odcinku Lubin - Legnica nie skróci się do 20 min. to regularne pociągi pasażerskie nie mają tam racji bytu. Nikt nie będzie się tłukł powolnym pociągiem skoro ma w domu samochód i o wiele szybsze autobusy na osiedlu.
Kolej może konkurować tylko czasem przejazdu. Tam gdzie pociągi się wloką, kwitnie busiarstwo. Tam gdzie kolej jest najszybsza, busiarstwo pada, a ludzie samochody zostawiają pod dworcem i dalej jadą pociągiem. Najlepszy dowód to Legnica czy Bolesławiec, gdzie KD są monopolistą, a na przydworcowych parkingach jest pełno samochodów.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 21-06-2017, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Przywrócenie kolejowych połączeń pasażerskich w Zagłębiu Miedziowym oraz sprawniejszy transport towarów - to najważniejsze efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Dziś spółka podpisała umowę wartą prawie 190 mln zł na modernizację 40 km linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Dodatkowy przystanek powstanie w Lubinie.
A w komentarzach na Kurierze Kolejowym ryk mikoli z Jeleniej Góry że pociągi z Głogowa powinny jeździć do Jeleniej Góry ... to zakrawa już na chorobę psychiczną ...
Tak. Mnie też zdziwiło że przy okazji uruchomienia remontu tej linii ktoś wspomina o linii przez Złotoryję do Lwówka Śląskiego. Oczywiście że szkoda braku połączenia kolejowego jakże bardzo pomijanej we wszelkich inwestycjach Złotoryi. (To chyba najbiedniejszy powiat na Dolnym Śląsku i nie rozumiem dlaczego jest tak bardzo dyskryminowany). Ale do rzeczy...
W artykule wspomina się o potrzebie połączenia miast Zagłębia Miedziowego (Głogów, Lubin, Legnica). To nie jest tak bardzo istotne jak umożliwienie dojazdu pociągiem z Lubina Górniczego do Wrocławia. Akurat Głogów czy Legnica pociągi do Wrocławia mają od zawsze, a jakoś jako mieszkaniec Lubina nie wiele widzę powodów do przybycia do Głogowa lub Legnicy. Oczywiście jakieś powody zawsze się znajdą, ale jakie to może mieć porównanie do potrzeby skomunikowania mieszkańca Lubina z Wrocławiem?
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum