@Światowid . To wiem, że w przyszłym pojedzie przez Kalisz Łódź. Ale po co czekać pół roku do przyszłego rozkładu jazdy. Jakoś z uwaleniem jednej pary Pendolino PIC nie czeka cierpliwie do grudnia tylko robi to teraz. A dla nocnego pociągu w ogóle nie bierze pod uwagę nadzwyczajnej zmiany okoliczności, czyli objazdu przez Gniezno.
[ Dodano: 15-05-2017, 14:04 ]
Beatrycze napisał/a:
K_65 napisał/a:
Cóż trasa z Wrocławia do Warszawy przez Poznań zawsze była egzotyczna i budząca najwięcej rechotu w środowisku kolejarsko-mikolskim
Pociągi nie są dla kolejarzy ani dla mikoli.
Wśród pasażerów też Tylko może nie tyle rechot, co w pierwszych latach funkcjonowania po 1999 roku minę z kosmosu.
K_65, nie widzę w tym nic śmiesznego. Jeśli ktoś z Wrocławia chce dotrzeć na rano do Warszawy to zwisa mu, którą trasą pociąg pojedzie. W nocy i tak się śpi.
Tak a propos... Kiedyś jechałam IC Drezno - Norymberga. Pociąg nie jechał najkrótszą trasą tylko kluczył po całych Niemczech przez Lipsk, Hannover, Kolonię, Frankfurt/M. Prawie koło zatoczył. Jakoś nikt z tego nie rechotał. A to tak jakby pociąg Wrocław - Katowice puścić przez Poznań, Warszawę i Kraków. No ale Niemcy mogą, bo to .nowoczesna Europa. Polska dla wielu zakompleksionych mikoli to zaścianek, więc TLK z Wrocławia do Warszawy przez Poznań to obciach, żenada i powód do rechotu.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Czy to znaczy, że od czerwca pojedzie około 6 do Wrocławia EIC a tego 7:45 nie będzie?
Odnośnie trasowania nocnego pociągu z Warszawy do Wrocławia, to w ubiegłym roku jechałem nim 2 razy , raz do Kudowy raz do Szklarskiej Poręby i zawsze na odcinku z Warszawy do Wrocławia miał piękne obłożenie. Nikomu to specjalnie nie przeskadzało że jechał przez Poznań -Ostrów Wlkp.
Ostatnio zmieniony przez pawelu dnia 15-05-2017, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
K_65, nie widzę w tym nic śmiesznego. Jeśli ktoś z Wrocławia chce dotrzeć na rano do Warszawy to zwisa mu, którą trasą pociąg pojedzie. W nocy i tak się śpi.
W takim razie idąc tym tokiem rozumowania jeśli ktoś z Krakowa chce dotrzeć na rano do Warszawy to zwisa mu, którą trasą pociąg pojedzie. W nocy i tak się śpi.TO PO CO KRAKUSI ROBIĄ CIĄGLE RABAN o cokolwiek NAWET O NOCNE co jedzie przez Kielce Radom i każdy pociąg chcą przerzucać na jedynie słuszną linię CMK A przecież trasa z Krakowa do Warszawy przez Kielce Radom jest analogicznie naturalna jak trasa przez Kalisz Łódź dla Wrocławia. Tymczasem w przypadku Krakowa twierdzi się, że NAWET NOCNE inaczej niż przez puste pola CMK nie mają sensu, bo kryterium jest tu tylko czas dwóch pęków świata Krakówka i Warszawki. No gdzie tu konsekwencja A mniejszy od Krakowa o zaledwie 100 tys. Wrocław ma nagle jeździć już w ogóle nieporównywalnie dookoła na planie litery "L" przez Poznań i to jeszcze przez Ostrów Wlkp. a teraz jeszcze dojdzie kołowanie przez Gniezno. No tu już Rubikon został przekroczony.
Jak Pendolino można uwalić TERAZ i nie czeka się cierpliwie do grudnia, bo ta czerwcowa korekta wprowadza dokładnie to, co mówią przecieki na przyszły rozkład 2017/2018 to dlaczego nocnego połączenia nie można zreformować TERAZ tylko trzeba czekać do grudnia.
Beatrycze napisał/a:
A to tak jakby pociąg Wrocław - Katowice puścić przez Poznań, Warszawę i Kraków. No ale Niemcy mogą, bo to .nowoczesna Europa. Polska dla wielu zakompleksionych mikoli to zaścianek, więc TLK z Wrocławia do Warszawy przez Poznań to obciach, żenada i powód do rechotu.
Po części się zgadzam, ale to są casusy typu trasa pociągu TLK Tur de Pologne. A ja piszę o naturalnych trasach osadniczych prostych geograficznie i nieco dłuższych o 1,5 godziny od równoległych tras dedykowanych vide CMK, a nie o casusach typu Tour de Pologne. Ja jakoś nie widziałem potępienia Mikolstwa z Pani strony za nieziemski wrzask o pociągi ekonomiczne z Krakowa/ Katowic do Warszawy po CMK zamiast po równie prostych geograficznie (choć wolniejszych czasowo) liniach 1&8, gdzie realnie mieszka rzesza olewanych ludzi. Jak dla mnie to brak konsekwencji w poglądach z Pani strony, z całym szacunkiem.
[ Dodano: 15-05-2017, 14:44 ]
pawelu napisał/a:
Czy to znaczy, że od czerwca pojedzie okolo 6 do Wrocławia EIC a tego 7:45 nie będzie?
Dokładnie tak. PIC przyspiesza grudniową wigilię na obecnie chłodną wiosnę i to co zamierzał zrobić od grudnia wejdzie już teraz. EIC Odra wejdzie mniej więcej w korytarz czasowy obecnego pierwszego Pendolino, czyli odjazd godzinę wcześniej z Warszawy. Znika też Pendolino po godzinie 10 z Wrocławia do Warszawy, co było planowane na grudzień. Jedyny pozytyw to jest to, że zostaje na razie drugi EIC pod nazwą Łużyce , od grudnia z wagonowych Expressów ma zostać już tylko EIC Odra oraz 3 EIP.
K_65, na forum z zasady zwracamy się do siebie per "Ty". Chyba, że ktoś jest osobą publicznie znaną i wypowiada się pod swoim nazwiskiem - wtedy z grzeczności zwracamy się per "Pan/Pani".
Co do tematu...
Likwidacja najmniej frekwencyjnych drogich pociągów EIC/EIP na trasie Wrocław - Warszawa nie powinna dziwić. Jest przecież kilka tańszych IC jadących 1-2 godz. dłużej. Ryanair też lata kilka razy dziennie za kilkadziesiąt złotych. Po co przepłacać za Pendolino, skoro jest tańsza alternatywa? Ludzie pieniądze liczyć potrafią! A Polacy są jeszcze zbyt biedni, żeby 10% minimalnej pensji wydawać na Pendolino w jedną stronę (tak absurdalne proporcje cen biletów w stosunku do przeciętnych zarobków to chyba ewenement w skali światowej!). Albo więc PKP IC urealni ceny biletów (w co wątpię, bo Warszawka jest oderwana od rzeczywistości), albo cięć w segmencie premium EIC/EIP będzie więcej.
Mnie stać na Pendolino, ale nie jeżdżę. Przepłacać nie będę! Wolę pojechać znacznie tańszym Dartem, a za zaoszczędzone pieniądze kupić coś dzieciom zamiast ładować kasę w beton PKP.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
@Ambosia&@Viking87
Błagam litości. Sprawdźcie najpierw w hafasie zamiast się kompromitować takimi pytaniami.
EIC ODRA/ EIC Śnieżka wskakuje za pierwsze Pendolino z Warszawy do Wrocławia 6:07 rano z Centralnego. W Lublińcu EIC ODRA będzie 8:50, a nie 10:13. Nie będzie oczywiście z Warszawy do Wrocławia kursu EIC o 7:25 tym samym co oczywiste.
Poranny Pendolino o 5:14 z Wrocławia do Warszawy, co zatrzymuje się w Lublińcu ok. 6:28 w wspomniany przez @Amborsię pozostaje bez zmian.
Wypada Pendolino 10:18 z Wrocławia do Warszawy. Za ten kurs EIP nic nie wskakuje w zamian. Żadna Odra co pisze @Viking87. Alternatywą jest istniejący już kurs ekonomiczny o 10:53 IC Słowacki przez Kalisz. Oczywiście dla pasażerów z samego Wrocławia, bo nie z Opola.
Popołudniowa EIC ODRA/EIC ŚNIEŻKA z Wrocławia/(Szklarskiej Poręby) do Warszawy pozostaje bez zmian po korekcie czerwcowej. 16:40 z Wrocławia, 17:58 z Lublińca, poza tym , że bezsensownie skasowano postój w Piotrkowie Trybunalskim.
Łódzcy podróżni muszą przygotować się na zmiany – od czerwca do pociągu dalekobieżnego nie wsiądą na przystanku Łódź Pabianicka. Wciąż będą mogli natomiast korzystać z Dworca Kaliskiego. Z powodu remontu jednego z wiaduktów PKP Intercity nie zmieni bowiem na razie trasy części kursów przelotowych, które kierowane są przez Łódź Chojny, Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec.
PKP Intercity potwierdza: Będzie dodatkowy TLK do Chełma i Przemyśla.
Od razu po deklaracji Kolei Ukraińskich, dotyczącej uruchomienia bezpośredniego transgranicznego pociągu z Kowla do Chełma, PKP Intercity potwierdziło informację o uruchomieniu pociągu Chełm – Warszawa Zachodnia.
Czemu Przemyslanina zmieniaja od czerwca z IC na TLK ?
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-05-2017, 15:33
pasażer0805, przypuszczam że wagony z Przemyślanina pójdą na wakacyjne wzmocnienia pozostałych IC. Przemyślaka pewnie zestawią z wagonów wypożyczonych z Czech.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum