Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę jedenastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Złożona 17 listopada oferta, zaproponowana przez firmę Newag została wybrana jako najkorzystniejsza. Newag zaproponował dostawę 11 pojazdów Impuls za kwotę 266,5 mln złotych brutto. Zaproponowane Kolejom Dolnośląskim pojazdy będą posiadać 249 miejsc siedzących oraz objęte będą 48-miesięcznym okresem gwarancji.
Nowe pociągi rozwiną prędkość 160 km/h maksymalnie wykorzystując zmodernizowane odcinki kolejowe. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania 230 V, automaty biletowe, Wi-Fi, monitoring oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. Ponadto zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dobry ruch. Produkty Newagu jakoś szczególnie mi pasują. Nie tylko zmodernizowane przez nich 168A, ale też właśnie i Impulsy. Wyprodukowali już ich całkiem sporo i jest to już dobrze sprawdzona konstrukcja. Do tego w Kolejach Dolnośląskich nie jest to nowość i jest już pewne doświadczenie z nimi. Będzie jednolity tabor, co powinno być plusem. Zresztą KD jako pierwsze wypromowały Impulsy w Polsce. Dopiero później inni przewoźnicy rozpoznali, że może warto by też je zakupić.
Myślę, że lepiej nie dałoby się wybrać, bo cóż innego? Nie wiem, czy Pesa oferowała Elfy, czy Acatusy, ale jakoś i tak mam większe zaufanie do Impulsów. Przede wszystkim jest pewne, że będzie wszystko na czas, gdyż Newag wręcz skupia się na produkcji EZTów.
Atoman, zgadzam się z twoją opinią. I myślę, że warto przypomnieć jak poprzednia grupa trzymająca władzę w KD, przy zakupie pierwszych EZT, optowała za Pesą. Tak kombinowali, tak motali przy przetargu, żeby tylko przeforsować Pesę. Że aż mało się nie posrali. Na szczęście Newag się nie poddał i betonom z KD zrobił na złość, odwołując się do KIO i ostatecznie wygrywając przetarg. W rezultacie zakup nowych EZT opóźnił się o rok.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 30-11-2016, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-11-2016, 10:58
Cytat:
Zresztą KD jako pierwsze wypromowały Impulsy w Polsce. Dopiero później inni przewoźnicy rozpoznali, że może warto by też je zakupić.
Atoman,
W przetargach wpływ na wybór oferenta jest niewielki.
Dokładnie, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający jest związany treścią SIWZ - stąd nieskuteczna walka o PESĘ o której pisała Noema. Jeżeli chodzi o IMPULSY to faktycznie są one w moim przekonaniu wygodniejsze od Elfów - aczkolwiek jest to kwestia gustu bo znam odmienne opinie na ten temat.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Największy zakup taboru w historii Kolei Dolnośląskich sfinalizowany.
Dziś w samo południe, na drugim peronie dworca Wrocław Główny Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na zakup 11 sztuk pięcioczłonowych pociągów elektrycznych typu Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu.
Pojazdy zostaną skierowane m.in. do obsługi linii: Wrocław – Międzylesie (Lichkov), Wrocław – Węgliniec, Legnica – Lubin – Głogów, Wrocław – Rawicz, Wrocław – Jelcz Laskowice. Pierwsze EZT-y wyjadą na tory już w przyszłym roku.
Oby jak najszybciej na tory wprowadzane było nowe składy.
Niestety EN57 po modernizacji są coraz bardziej awaryjne. Dzisiaj po raz drugi w tym tygodniu odwołany został pociąg Wrocław Gł. (16.16) - Legnica. Co ciekawe, w większości przypadków odwoływane są kursy obsługiwane zmodernizowanymi EN57.
Oby EN57 zostały jak najszybciej zastąpione i wycofane. Komfort podróży w Impulsach jest nieporównywalnie wyższy i tylko dzięki nowoczesnym pojazdom możliwe jest utrzymanie wzrostowego trendu dla przewozów kolejowych w regionie i przyciągnięcie jak największej liczy podróżnych. EN57 nawet po szerszej modernizacji, mocno odbiega od współczesnych standardów, nie mówiąc już o reaktywacjach starych pojazdów typu ENdolino.
Piotr Rachwalski i kupujete cos kompatibilniego s Czechami? Bo to bylo rzeci we Warszawie na Na polskej izbe produzentow kolei. I do tych czas niemame Besprostredne lanczenie Dolny Slask Czechy
Nowy Impuls dla Kolei Dolnośląskich prawie gotowy.
Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego pochwalił się zdjęciem produkowanego w Nowym Sączu elektrycznego zespołu trakcyjnego typu Impuls. Jest to pierwszy z partii 11 zamówionych przez Koleje Dolnośląskie pojazdów, który już niedługo będzie służył pasażerom m.in. w aglomeracji wrocławskiej. Jak widać jego budowa jest już mocno zaawansowana.
Kolejne Impulsy dla Kolei Dolnośląskich prawie gotowe.
Koleje Dolnośląskie poinformowały, że trwa właśnie końcowy montaż pierwszych składów, które już na początku sierpnia trafią na testy na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Chodzi rzecz jasna o Impulsy, które powstają w nowosądeckiej fabryce Newagu. Od jesieni jazdy testowe już po dolnośląskich torach składów 45WE – podają Koleje Dolnośląskie. Będą to najdłuższe jednostki na torach regionu. Podobne Impulsy kursują już w barwach Kolei Mazowieckich.
Pierwszy Impuls dla KD prawie gotowy. Zaraz rusza na testy do Żmigrodu.
Koleje Dolnośląskie po kolejnej wizycie w fabryce Newagu w Nowym Sączu, po raz kolejny prezentują postęp prac przy Impulsach. Z informacji udostępnionych przez przewoźnika widać, że pierwszy ezt jest już prawie gotowy. Wkrótce rozpoczną się jego testy. Tymczasem pierwszy raz możemy zerknąć do jego wnętrza.
Newag chwali się zdjęciami z testów pierwszego Impulsa dla Kolei Dolnośląskich. Pojazd odbywa właśnie jazdy na torze w Żmigrodzie, a za nieco ponad miesiąc będzie woził pasażerów.
Koleje Dolnośląskie zamówiły jedenaście pięcioczłonowych Impulsów 45WE. Impulsy, które otrzyma przewoźnik mają być najlepiej wyposażonymi pociągami regionalnymi w Polsce. Ponadto ich prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Aktualnie, pierwszy z nich, przechodzi już testy w Żmigrodzie. Harmonogram zakłada dostawy pociągów do końca listopada 2017 r.
Przecież wiadomo już od dawna, że 45WE będą jeździć na wszystkich liniach obsługiwanych przez KD, a Międzylesie jest celowo wymieniane na przodzie, bo to będzie nowy kierunek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum