andi1974, nie sądzę, żeby pociągi zniknęły z linii izerskiej. Po pierwsze zbyt wiele kasy włożono w remont tej linii, po drugie pociągi cieszą się dużą popularnością wśród turystów. Likwidacja tych połączeń byłaby dla UMWD samobójczym strzałem w skroń, zwłaszcza przed wyborami samorządowymi, które odbędą się jesienią przyszłego roku. Przypominam, że na Dolnym Śląsku rządzi Platforma do spółki z Dutkiewiczem (prezydentem Wrocławia popieranym przez PO). Jelenia Góra to też bastion Platformy (wcześniej bastion SLD - mówi się, że to "czerwona kotlina"). Samorządy to ostatnie przyczółki, na których platformersi i ich akolici jeszcze mogą kręcić lody.
Bez względu na orientacje i sympatie polityczne, uważam, że pociągi kursujące Koleją Izerską powinny kursować bez żadnych znaków zapytania. Ja tylko podałem informację w oparciu o projekt kolei czeskich. Brak połączeń nie podoba mi się. I w pełni się zgadzam, że skoro wyłożono sporo środków na remont, to linia powinna działać. Chociaż historia PKP zna kilka przypadków, że po remoncie linii kolejowej, ruch na niej zamknięto....
_________________ Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-08-2017, 10:10
Ralny napisał/a:
andi1974, nie sądzę, żeby pociągi zniknęły z linii izerskiej. Po pierwsze zbyt wiele kasy włożono w remont tej linii, po drugie pociągi cieszą się dużą popularnością wśród turystów.
To że pociągi z odcinka Szklarska - Harrachov nie znikną jest pewne. Jednak jak KD się nie dogadają z Czechami, to może wrócić to co już było, czyli ogryzki Szklarska Poręba - Harrachov obsługiwane szynobusami KD i tam przesiadka na pociąg do Liberca.
Ja nie chcę, aby Szklarska - Harrachov zniknęła. Napisałem o tym tylko po to, aby właśnie przeciwdziałać temu. Jeśli mają problem z dogadaniem się, to widzę 5 możliwości:
1. Nasze składy (szynobusy) w rel. Szklarska Poręba - Harrachov (no ale wtedy 2 przesiadki: Szklarska Poręba + Harrachov);
2. Nasze szynobusy w rel. Szklarska Poręba - Jakuszyce, dalej CD Jakuszyce - Harrachov - Liberec (również 2 przesiadki);
3. Tabor na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba w systemie napędu "pod drut" i na diesla (konieczność kupna takiego taboru)
4. Dociągnąć "drut" do Jakuszyc i jedna przesiadka w Jakuszycach;
5. Dociągnąć "drut" do Harrachova, nasz skład do Harrachova i tam przesiadka.
Dlaczego napisałem pkt. 4 i 5? Ano dlatego, że jadąc w maju tego roku pociągiem Liberec - Szklarski Poręba, nie musiałem się rozglądać nawet, gdzie jest granica. Dało się to od razu wyczuć po prędkości oraz "tłuczeniu w kołach" i niemalże zerową prędkością przy kilku leśnych przejazdach. Pomimo przywrócenia Kolei Izerskiej do funkcjonowania, polski odcinek... prosi się o remont.... Chyba, że od razu w ramach "remontu" go spartolono. Ja nie oczekuję V=120 km/h, ale te 60-80 km/h, tak jak na czeskim odcinku mogłoby być.
Kolejna kwestia, to skomunikowania w Szklarskiej Porębie na połączenia w / z kierunku Jelenia Góra i Wrocław. Myślę, że każdy kto śledzi rozkład jazdy zauważy kilka idiotyzmów...
_________________ Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-08-2017, 23:23
andi1974 napisał/a:
1. Nasze składy (szynobusy) w rel. Szklarska Poręba - Harrachov (no ale wtedy 2 przesiadki: Szklarska Poręba + Harrachov);
Jeśli faktycznie by zniknęły bezpośrednie połączenia Szklarska - Liberec, to jedynie ten wariant jest realny (ewentualnie zamiast w Harrachovie przesiadka w Korenovie, bo większa stacja).
andi1974 napisał/a:
4. Dociągnąć "drut" do Jakuszyc i jedna przesiadka w Jakuszycach;
5. Dociągnąć "drut" do Harrachova, nasz skład do Harrachova i tam przesiadka.
Nie sądzę żeby ktoś się bawił w elektryfikację tego odcinka, zważywszy na to że jest on własnością UMWD i nikt by w takie koszta nie wchodził. Zamiast elektryfikacji, można by było wyremontować i przywrócić do ruchu inną linię.
andi1974 napisał/a:
Kolejna kwestia, to skomunikowania w Szklarskiej Porębie na połączenia w / z kierunku Jelenia Góra i Wrocław. Myślę, że każdy kto śledzi rozkład jazdy zauważy kilka idiotyzmów...
Akurat co do skomunikowań, to raczej nie mam zarzutów, z jednym wyjątkiem. Obecnie ostatni pociąg z Liberca nie jest z niczym skomunikowany. Dlatego dobrym rozwiązaniem byłoby, aby wieczorny Impuls z Wrocławia zamiast nocować w Szklarskiej, zjeżdżał do Jeleniej Góry, albo nawet Wałbrzycha i rano wracał (przynajmniej w sezonie).
Tylko ostatnie? No to proszę: IC-TLK 60117, do SPG p. 10:40 ("SUDETY", które stoją w JG: 09:09-09:45), a ze SPG do Liberca odjazd o 10:29; EIC "ŚNIEŻKA" 1651 do SPG przyjazd 13:00, z SPG do Liberca odjazd o 12:29, następny 14:29; z Liberca przyjazd o 14:21 (chyba, że przyjedziemy 2 godziny wcześniej o 10:21 i oczekiwanie 1,5 godziny); EIC "ŚNIEŻKA" odjazd z SPG o 13:56 i oczywiście przyznaję rację, że po ostatnim przyjeździe z Liberca brak jakiegokolwiek połączenia do JG. Kolejny przykład: Z Zielonej Góry (07:41) jedyne połączenie (!!!) do Jeleniej Góry (11:58 - 12:28), gdy tymczasem w z Jeleniej Góry pociąg do SPG odjeżdża o...11:35, a następny o 13:04 (po drodze jest jeszcze EIC "ŚNIEŻKA), ale wychodzi na... to samo, bo w Harrachowie jestem dopiero o 14:55. Nie, no po prostu super połączenia... 244 km w czasie 7 godzin i 14 minut, czyli Vśr=33,65 km/h. Dla porównania prędkość dorożki konnej wiozącej pocztę wynosiła ok. 15-18 km/h. Dla ciekawości, wysiadając z pociągu w Zgorzelcu, jadąc dalej przez Gorlitz, Zittau, Hradek na Nisou, Liberec - w sumie 4 przesiadki, gdzie mam 1 godzinę na spacer po Gorlitz oraz 1 godzinę na piwo w Libercu, będę w Harrachowie o... 14:53 (!!!). Ale chcąc strzelić sobie fotkę z Karkonoszem, już tego samego dnia do Zielonej Góry mogę nie wrócić, bo żeby zdążyć na szynobus Jelenia Góra (14:55) - Zielona Góra (19:33), muszę pożegnać Harrachov już o godz. 11:57 (to w niedzielę), bo w tygodniu już o 09:57.... Takie to właśnie idiotyzmy są naszej sieci....
Z drugiej strony, czy ktoś się zastanawiał nad przywróceniem połączeń Zgorzelec - Bogatynia p. Zawidów i realizacja połączeń Zawidów - Cernousy - Liberec???
_________________ Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Jest już jakiś przeciek co do pociągów dalekobieznych na trasie Przemyśl Kraków Częstochowa Wrocław Poznań Szczecin ( lub Poznań Piła Białogard Słupsk )
Ostrów Wielkopolski jest na tej trasie pierwszą stacją węzłową za granicą województwa dolnośląskiego i finansowanie połączeń kolejowych w pełni leży po stronie dolnośląskiego a nie wielkopolskiego.
Witajcie!
Potrzebuje pomocy, bo nie za bardzo wiem jak odczytać dane, które dostałem w związku z RJP 2018.
Jakby ktoś, kto umie czytać te tabelki mógłby trochę rozjaśnić mi w głowie - byłbym wdzięczny.
Chodzi o połączenia do i z Gorzowa
Z góry dziękuję!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum