Ludzie, ogarnijcie się. Nie róbcie z Gliwic kolejnego pępka świata. Gliwice są położone w kolejowym korytarzu wschód - zachód i taką rolę powinny pełnić. Obecnie z powodu modernizacji linii Kraków - Katowice straciły połączenia w kierunku wschodnim, ale jest to sytuacja doraźna. Tak jak wspomniałem, po zakończeniu tej modernizacji pociągi wrócą na Śląsk, przez co poprawi się także oferta w kierunku zachodnim. Gliwicom, jak i pozostałym miastom aglomeracji śląskiej dogodną ofertę powinny zapewnić Koleje Śląskie, nawet ze wzmocnieniem przez Polregio w postaci częstych połączeń z Katowicami, które z kolei mają dogodne połączenia z większością ważnych ośrodków w Polsce.
Ja nie wiem, dlaczego ludzie mają taki ból dupy (za przeproszeniem) z powodu, że Gliwice straciły kilka połączeń. Tak, czy inaczej, to miasto ma więcej połączeń kolejowych w ofercie, niż niejedno wojewodzkie miasto (mam tu na myśli Zieloną Górę czy Gorzów Wlkp.). Przecież niedługo Gliwice odzyskają utracone połączenia i wszystko będzie jak dawniej. Ja tylko oczekuję na zadawane przeze mnie pytanie odpowiedzi. Jakie będą pociągi PKP IC z Zielonej Góry w przyszłym rozkładzie?
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2017, 01:33
kraix, absolutnie się z Tobą zgadzam. Do Twojego zestawu dołączyłbym jeszcze Grudziądz, duże miasto które od lat nie posiada ani jednego połączenia dalekobieżnego.
Ale nie rozpatrujcie Gliwic (utraty połączeń w kierunku zachodnim i wschodnim) pod kątem jednego miasta, ale pod kątem aglomeracji, z połączeń do Wrocławia i dalej w kierunku północnym jak i do Krakowa i dalej w kierunku wschodnim korzystają nie tylko Gliwice, Zabrze i Katowice, ale wszystkie okoliczne miasta! I oto jest ból dupy, że aglomeracja jako całość powinna te połączenia mieć zapewnione, bo jest ciążenie stąd właśnie do tych dwóch kierunków, a połączeń jak na lekarstwo. Pociągi do Wrocławia są nie tylko dla Gliwic czy Zabrza, ale w jednym i drugim mieście wsiadają do tych pociągów również mieszkańcy Bytomia i Tarnowskich Gór, w Katowicach zaś mieszkańcy Zagłębia Dąbrowskiego (o ile połączenie jest od strony Krakowa) czy Tychów. Proszę tego nie lekceważyć! A, że kolega z Gliwic zrobił błąd i zaczął rozpatrywać Gliwice tak jakby te były pozostawione same sobie, a dookoła nie było niczego, a jest odwrotnie, mamy 2 milionową konurbację, która ma po prostu słabe połączenia na osi wschód-zachód co jest faktem i co należy po remoncie Kraków-Katowice szybko nadrobić!
PKP IC zamierzają uruchomić w nowym rozkładzie jazdy 2017/18 połączenie sezonowe w relacji Bohumin--Hel/Łeba przez Racibórz, Rybnik, Katowice, Częstochowe, Łodz.Połączenie to będzie wzamian za Wydmy rel. Bielsko--Hel/Łeba.Szykuje się kolejny sezon z wagonami ĆD.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2017, 12:37
Z jednej strony cieszy coraz ściślejsza współpraca ze stroną czeską, ale z drugiej pozbawianie Bielska-Białej połączenia nocnego z rejonem Trójmiasta jest przegięciem. W sezonie letnim to połączenie ma bardzo dobre obłożenie.
Ja nie wiem, dlaczego ludzie mają taki ból dupy (za przeproszeniem) z powodu, że Gliwice straciły kilka połączeń.
zapraszam do zapoznania się z listą dworców klasy premium: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategorie_dworc%C3%B3w_kolejowych_w_Polsce
Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Gliwice, Katowice, Kraków Główny, Lublin, Łódź Kaliska, Opole Główne, Poznań Główny, Szczecin Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Wrocław Główny [4].
Ponadto jest to miasto akademickie, z dużą ilością przemysłu i innowacyjnych technologii. Znaczenie i wysoką pozycję miasta trudno podważać, zatem w tym wpisie nie podaję więcej argumentów.
Jack Daniel's napisał/a:
A, że kolega z Gliwic zrobił błąd i zaczął rozpatrywać Gliwice tak jakby te były pozostawione same sobie, a dookoła nie było niczego, a jest odwrotnie, mamy 2 milionową konurbację
zgadza się, tutaj chodzi także o całą konurbację, od 1 lipca 2017 r. metropolię
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2017, 13:23
BryTomWi napisał/a:
Jakie pozbawianie? Przecież Wydmy i Pogoria to dwa różne pociągi.
Nazwy, rzecz zmienna. Ale wg znanego mi zarysu rozkładu, dotychczasowy nocny Bielsko-Biała - Gdynia miał być skrócony do odcinka Katowice - Gdynia i puszczony na Flircie. Pojawić miał się za to nowy sezonowy (a może i przetrasowany?) Bielsko-Biała - Hel / Łeba. Jeśli przedstawiony przez valeo zamysł miałby być realizowany, Bielsko-Biała pozostałoby bez nocnego do Gdyni przez cały rok.
jakubkrzeminski, widzę, że kolega nowy, a na dodatek z Gliwic. To miasto, co racja, to racja posiada dworzec Premium. Niech odjeżdża z niego niezliczona ilość pociągów, ale na czas remontu linii albo innych prac torowych, niektóre pociągi muszą zostać zawieszone na jakiś czas. Niech nawet Gliwice zostaną nazwane drugą stolicą, to i tak pociągi na tej linii zostaną wstrzymane.
Przykład z mojego miasta - Zielonej Góry - na czas remontu linii Poznań-Warszawa straciliśmy pociąg EIC Lech, TLK Warta odjeżdża teraz o 5, a nie o 2 nad ranem, a TLK Gałczyński kursuje tylko do Warszawy, a nie do Lublina. Uważam, że należy po prostu uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać, a nie z agresją podchodzić do tematu.
Pociągi do Wrocławia są nie tylko dla Gliwic czy Zabrza, ale w jednym i drugim mieście wsiadają do tych pociągów również mieszkańcy Bytomia i Tarnowskich Gór
Mieszkańcy Tanowskich Gór i Bytomia wsiadają także w Lublińcu do pociągów jadących na Wrocław czy też na Poznań i tu nie chodzi o jakieś pojedyńcze osoby tylko wręcz o stada
Mam wrażenie, że kolega jakubkrzeminski sam ma potrzebe jeździć bezpośrednim pociągiem z Gliwic do Torunia i Łodzi stąd też krzyk o bezpośrednie pociągi w tej relacji. Według mnie to, że Gliwice posiadają dworzec premium nie oznacza, że mają mieć ogrom pociągów dalekobieżnych a i tak to miasto nie ma na co narzekac (o czym wyżej pisali koledzy). Nie wiem też o jakich problemam z pociągami międzywojewódzkimi mowa, te problemu powoli zanikają, mamy przecież bardzo dobre połączenia międzywojewódzkie (regio), np. Katowice-Kraków, Rybnik-Kraków, Lubliniec-Wrocław, Racibórz-Wrocław, Gliwice-Nysa czy Gliwice-Opole.
A teraz pytanko, czy w przyszłorocznym rozkładzie jazdy ma jeźdżc TLK Szyndzielnia (albo Beskidy) w relacji Szczecin-Bielsko przez Poznań, Ostrów Wlkp, Lubliniec, Gliwice, Katowice ?
Nie wiem czy to tylko moje wrażenie ale jakość usług PKP znów spada W każdym razie ''efekt pendolino'' lat ubiegłych jakby gdzieś zjechał na bocznice, a podobnież IC w przyszłym roku ma zrezygnować z wypożyczeń syfiastych wagonów od południowych sąsiadów.Brak konkurencji na torach, problemy finansowe czy efekt 500+ dofinansowania do samochodów ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum