Jeżeli do Warszawy to przynajmniej w dzień nie bylo. Wyskakiwaly mi trzy polaczenia, wszystkie przez Lublin czyli wiadomo że ED74 odpada
[ Dodano: 18-09-2017, 20:08 ]
Chyba że jak zacznie się elektryfikację odcinka z Lublina do Stalowej Woli to wtedy żeby nie odcinać Tarnobrzega od świata puści się TLK San właśnie przez Tarnobrzeg na ED74.
Cieszy wielki powrót pociągów TLK na linię nr 8. Wiadomo, że przez ostatnie lata pasażerowie byli przyzwyczajani do taniego podróżowania ze stolicy do Krakowa przez CMK, a dworce Kielc i Radomia świeciły pustkami, albowiem ktoś sobie wydumał, że mieszkańcy tych miast mogą jechać do pociągów na stację w Opocznie lub we Włoszczowie. Czas powrócić do normalności, kiedy to linia CMK była dedykowana pociągom premium, a pospieszne śmigały po linii nr 8.
Czas powrócić do normalności, kiedy to linia CMK była dedykowana pociągom premium, a pospieszne śmigały po linii nr 8.
Normalności, czyli wożenia powietrza (sam raz widziałem frekwencję w odjeżdżającym z Krakowa w stronę Warszawy "Ustroniu" - słabiutka, niektóre przedziały były nawet puste!). Ale rozumiem Cię jako radomianina.
Cieszy wielki powrót pociągów TLK na linię nr 8. Wiadomo, że przez ostatnie lata pasażerowie byli przyzwyczajani do taniego podróżowania ze stolicy do Krakowa przez CMK, a dworce Kielc i Radomia świeciły pustkami, albowiem ktoś sobie wydumał, że mieszkańcy tych miast mogą jechać do pociągów na stację w Opocznie lub we Włoszczowie. Czas powrócić do normalności, kiedy to linia CMK była dedykowana pociągom premium, a pospieszne śmigały po linii nr 8.
Bzdura. Nikt nie będzie tłukł się pociągiem prawie 5 h z Krakowa do stolicy, prędzej już wybierze własny samochód, szczególnie po otwarciu obwodnicy Radomia. Chciałbym by składy jeżdżące na 8 miały przyzwoite zapełnienie, ale droga jest ku temu inna. Spora część osób korzysta z busów na odcinku Kraków - Kielce, czy też Kraków - Radom, jak sądzę te osoby spokojnie do kolei można przekonać. Półki co niestety nie widzę większych szans na pozyskanie pasażerów w relacji Radom - Warszawa, tu S7 i obwodnica Janek i Raszyna czyni cuda, pociąg zaś czasowo jest niestety nieatrakcyjny. Ale........ mamy grupę z uprawnieniami do zniżek i na tych pasażerów pewnie można liczyć.
Powrót Flirtów 3 na 8 powinien nastąpić już dawno, poprzednia trasa była idiotyczna, kluczenie pozbawione sensu, sam zresztą postulowałem taką decyzję. Te pociągi miały przeciętną frekwencję, wierzę że nie będzie teraz gorsza. Pewnie skorzystam z tych połączeń, ale na pewno nie w całej relacji ze stolicy do Krakowa . Fajnie też, że PKP IC zamiast do Dęblina ,,lubelskie" TLK-i skierowało do stolicy, zrobiła się naprawdę bardzo fajna oferta, oby tylko pasażerów nie brakło.
Trzeba rozwijać także ofertę, kolej nie może stać w miejscu. Dlatego popieram nowe stacje na CMK, ale oferta komunikacyjna nie powinna być tworzona kosztem np. linii nr 8. Stan obecny to jakiś sensowny kompromis, bo jak widzimy Ustronie niestety faktycznie w Krakowie świeci pustkami, tylko w sezonie jest nieco lepiej, ale podróżnym jadącym całą noc nad morze jest i tak wszystko jedno . Teraz powinno być lepiej, pojedzie aż z Przemyśla co daje szanse na dodatkowe potoki.
To co jest planowane na CMK z segmentu economy to jest jakieś niezbędne minimum, poza godzinami szczytu, kiedy to mają jeździć składy premium. Dla mnie to uczciwa oferta, szczególnie że pojawiły się dodatkowe postoje IC z Czech. Oferta dojazdu do pracy/ na uczelnię będzie zapewniona, gorzej niestety z powrotem ze stolicy. O 15 mamy z Zachodniej TLK Korczaka, potem dopiero o 20:31 Hańczę..... Na pewno coś powinno się pojawić pomiędzy. Sporo osób dojeżdża z Opoczna, gdzie często jest nawet szybciej niż z białołęckich pól . Takie możliwości daje dzisiaj kolej. Cieszy też nowy TLK Połoniny, na pewno z niego skorzystam. Nareszcie stolica zyska bezpośrednie połączenie z urokliwym Sandomierzem....
A przy okazji zapytam, jak wygląda kwestia elektryfikacji linii Lublin - Rzeszów? Prace są planowane podczas tego rozkładu jazdy? Planowane jest zamknięcie tej linii?
Co do TLK SAN to z tego co wiem miał to być całoroczny skład, tymczasem pojadą Połoniny do Przemyśla .
Bzdura. Nikt nie będzie tłukł się pociągiem prawie 5 h z Krakowa do stolicy
Przestawiając się jako mędrzec musisz tez wiedzieć że nie każdy jeździ ze stacji początkowej do końcowej (5h) jest dużo osób jadących ze stacji pośrednich. Dla innych nie liczy się jedynie czas ale i koszt przejazdu a jak wiemy u nas się nie zarabia najczęściej nawet średniej krajowej.
Gdybyś przeczytał wypowiedź do której się odnosisz to wiedziałbyś, że właśnie na ruch pomiędzy stacjami pośrednimi liczę, bo frekwencja na starcie w Krakowie często jest katastrofalna. Ale po czytać, lepiej bić pianę.... Przy czasie jazdy około 5 h znacznie taniej wyjdzie podróż samochodem, szczególnie gdy razem jadą co najmniej 2 osoby, a czas przejazdu samochodem będzie już teraz krótszy. Po oddaniu obwodnicy Radomia z Krakowa do stolicy dojedziemy mniej więcej w czasie projektowanej TLK Małopolska, jadącej przecież w sporej części przez CMK. O jakiejkolwiek konkurencyjności czasowej pociągów jadących przez Radom nie będzie mowy. Warto zdawać sobie sprawę z tych realiów wygłaszając swoje tezy, co nie zmienia faktu, że także dobrze życzę linii i liczę na ruch pomiędzy stacjami pośrednimi. A znaczenie 8 wzrośnie jeszcze bardziej po rozpoczęciu prac na linii z Lublina do Rzeszowa.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-09-2017, 17:19
Przeczytałem kilka stron tego wątku i powiem szczerze po niektórych postach głowa mnie rozbolała. A już to co wypisują Panowie @K_65 i @Sheva17, to już nie wiem czy się śmiać, czy płakać. Z racji tego że wątek ma kilka stron i posty są pomieszane, nie będę komentował wszystkiego co mnie zirytyowało, tylko skupię się po jednym zagadnieniu, które mnie najbardziej zainteresowało.
@K_65 - Ty i ktoś tam jeszcze uczepiliście się tego "Kormorana" Wrocław - Olsztyn przez Katowice i Warszawę. A czy nikt z Was nie pomyślał, że jest to zwykła połączona relacja Wrocław - Katowice z Katowice -Olsztyn i to na tych odcinkach jest przewidziany dla tego pociągu potok podróżnych, a nie na pełną relacje? Jedynie przy okazji Strzelce Opolskie, Pyskowice, Gliwice i Zabrze dostaną bezpośrednie połączenie z Warszawą i Olsztynem, a Myszków, Zawiercie, Dąbrowa, Będzin i Sosnowiec z Opolem i Wrocławiem. Więc nad tym połączeniem nie ma sensu bicia piany.
Teraz słowo do @Sheva17. Ciebie jest ciężko zrozumieć. Z jednej strony bronisz się przed przetrasowywaniem pociągów z CMK na linię nr. 8, przez co takie duże miasta jak Kielce, Skarżysko i Radom mają ubogą komunikację dalekobieżną, gdzieś nawet piszesz o wycinaniu postoi w Sędziszowie Młp, a z drugiej strony drzesz koparę na temat postoi pociągów dalekobieżnych w Grodzisku i Pruszkowie. Postoje w tych miastach są jest zupełnie pozbawione sensu, bo przy normalnym ruchu (obecnie jest remont) z tych miast średnio pociągi w kierunku Warszawy odjeżdżają co 10-30 minut (w zależności od pory dnia) i mam tu na myśli tylko pociągi KM/SKM, a do tego dochodzi WKD i komunikacja autobusowa. Ja rozumiem że chcesz mieć pociąg dalekobieżny spod domu, ale świat jest tak skonstruowany że nie każdy może mieć wszystko to, co by chciał. Dodatkowo Ty robisz to w tak egoistyczny sposób, który przechodzi wszelkie granice dobrego smaku.
Wracając do pociągów TLK/IC na CMK, to Śląsk będzie praktycznie pozbawiony takowych pociągów. Nawet najsensowniejszy pociąg, jakim jest obecnie Chopin zostaje przetrasowany na Kraków. Katowice otrzymają co prawda Wysockiego, ale Wiedenką, co wydłuży czas przejazdu i nikt z tego powodu nie podnosi takich lamentów jak Ty.
Na koniec kilka zdań od siebie na temat przyszłorocznego rozkładu.
Plusem jest połączenie trzech par pociągów Rzeszów - Kraków z Kraków - Katowice, oraz sezonowy weekendowy Ornak KŚ z Katowic do Zakopanego, który praktycznie jest przywróceniem starego Ornaka PRów, który zawsze cieszył się dużym zainteresowaniem.
Z minusów to według mnie są Karkonosze na Darcie przez Węgliniec i tylko z Jeleniej Góry, pozbawiając Szklarskiej Poręby i Wałbrzycha nocnego połączenia z Warszawą. Według mnie śmiało można by było zrobić warszawską grupę wagonów do Rozewia, wpinaną w Poznaniu do Uznama. Ta grupa by niczym nie kolidowała z Karkonoszami, gdyż jedyną stacją styczną obu pociągów byłby Wrocław.
Gdzieś czytałem że Śnieżka ma mieć obniżoną kategorię do IC, to także byłby plus.
Chełm w końcu wraca do starych, dobrych czasów gdzie miał 3 połączenia z Warszawą. Co prawda, TLK "Uznam" trochę za późno zwłaszcza dla rodzin z dziećmi małymi i obawiam się o opóźnienia ze względu na dołączanie części rzeszowskiej w Lublinie, a jak wiemy na odcinku Rzeszów-Lublin nie ma tygodnia żeby nie było jakiegoś większego opóźnienia, plus awaryjność Gamm.
To tylko do marca - od marca elektryfikacja i wszystko jedzie z Lublina lub Chełma, a nie z Rzeszowa.
Wrzucam listę pociągów z głosowania na nowe nazwy. W [] stacje, przez które pojadą. W () pociągi, które obecnie jeżdżą w zbliżonych godznach.
1 TLK Magnolia Szczecin Główny 06:55 Kraków Główny 14:23 [Poznań, Kluczbork, Częstochowa] (Osterwa)
2 IC Pobożny Wrocław Glówny 14:45 Szczecin Glowny 22:12 [Poznań, Krzyż]
3 IC Enigma Bydgoszcz Główna 10:23 Warszawa Wschodnia 13:41 [Toruń, Łowicz] (Moniuszko)
4 TLK Roztocze Chełm 06:09 Warszawa Zachodnia 10:59 [Lublin, Parczew, Łuków]
5 TLK Rubinstein Łódź Fabryczna 05:15 Warszawa Wschodnia 07:01 [Skierniewice] (Soplica)
6 TLK Zielonogórzanin Zielona Góra 05:50 Warszawa Wschodnia 11:31 [Poznań, Gniezno, Łowicz] (Warta)
7 TLK Oscypek Zakopane 16:48 Warszawa Wschodnia 23:31 [Kraków, Warszawa Zachodnia]
8 TLK Starzyński Terespol 18:50 Warszawa Zachodnia 21:34 [Łuków]
9 TLK Kresowiak Wrocław Glówny 17:07 Warszawa Wschodnia 22:00 [Lubliniec, Częstochowa, Piotrków]
10 IC Hubal Kielce 05:00 Warszawa Wschodnia 08:16 [Radom] (Nida)
11 IC Gietrzwałd Zielona Góra 12:37 Olsztyn Główny 18:18 [Poznań, Gniezno, Iława] (Ukiel)
12 TLK Cyryl Poznań Główny 06:35 Kraków Główny 11:16 [Kluczbork, Częstochowa, Miechów]
13 TLK Połoniny Przemyśl Główny 08:40 Warszawa Wschodnia 15:01 [Stalowa Wola, Sandomierz, Ostrowiec]
14 IC Jagiellończyk Białystok 11:46 Łódź Fabryczna 15:17 [Skierniewice, Warszawa Zachodnia]
15 TLK Molo Gdynia Glówna ? Poznań Główny ? ?
16 TLK Spodek Katowice 16:21 Poznań Główny 20:43 [Tarnowskie Góry, Wieluń, Ostrów] (Rawa)
Z ciekawostek: Nieboszczka Szyndzielnia zmartwychwstanie dwukrotnie. Jako TLK Szyndzielnia z Bielska do Wrocławia i jako TLK Klimczok Bielsko - Szczecin, który będzie kursował w bardzo podobnych godzinach, co Szyndzielnia do Poznania w 2015/2016.
Z własnego podwórka: szkoda, że Korsarz wylatuje na węglówkę i w wakacje w Wieluniu póki co nie będzie żadnego sezonowca. Łącznie siedem par pośpiesznych w sezonie w Kępnie to duży plus. Powrót nazwy-legendy Podhalanina (ex. Calipso, ex. Haller). Wydmy przez Tarnowskie Góry aż do Bohumina.
@Rozkładowiec, krótko i na temat, bo nie ma sensu ciągnąć wątku.
1. Otóż Kielce czy Radom od grudnia będą mieć bdb ofertę komunikacyjną. Widzę kompletnie z rozkładem jazdy się nie zapoznałeś niestety, co nie przeszkodziło Ci zabrać głosu . Ale w sumie, co tam..... Zawsze twierdziłem, że segment economy powinien głównie kursować po linii nr 8, postulowałem skierowanie Flirtów 3 na 8, na CMK powinna być zaś z segmentu economy oferta na minimalnym poziomie, głównie poza godzinami szczytu, ale taka by np. mieszkańcy Opoczna mogli wrócić z uczelni ze szkoły czy z pracy do domu. Od grudnia niestety będą z tym wielkie trudności, bo po TLK Korczaku z godz. 15 następna pojedzie dopiero TLK Hańcza po 20:00......... A co do linii nr 8, szczególnie po oddaniu obwodnicy Radomia, przy tym czasie jazdy niestety frekwencja może być bardzo słaba. Już dzisiaj w niedzielne wieczory TLK Malinowski pęka w szwach, a TLK Ustronie z Krakowa wozi wtedy powietrze....
2. Miejscowości pokroju Sędziszowa Małopolskiego powinny mieć zapewniony dostęp do pociągów dalekobieżnych, ale powinno być to kilka składów nie wszystkie, nie ma tam aż takich potoków.
3. Podobnie w Pruszkowie czy Grodzisku powinny zatrzymywać się wybrane składy TLK, chodzi mi o godziny poranne i wieczorne, gdy dojazd do stolicy jest utrudniony. Jak rozumiem Twoim zdaniem dużo dalej do stolicy jest z Legionowa czy Piaseczna, gdzie składy TLK i IC się jednak zatrzymują, podobnie Bochnia, w której zatrzymują się nie tylko TLK i IC, ale także i EIP. Pruszków czy Grodzisk w niczym od tych miast nie są gorsze i na postoje zasługują. Gdyby tylko LE został dopuszczony na polskie tory kwestia postoju w tych miastach była przesądzona, ale komercyjny podmiot musi w swoich kalkulacjach uwzględniać potoki pasażerskie. PKP IC może mieć je jeszcze gdzieś...
4. Jednak rozkładu nie widziałeś . A składy do Czech to w kat. IC nie kursują przypadkiem przez CMK ? A poza tym porównanie zmodernizowanej Wiedenki do linii nr 8 to jakieś nieporozumienie. Czas jazdy zupełnie nieporównywalny. Nie zmienia to jednak faktu, że na każdej z omawianych linii powinien być segment economy. Ale dość o tym..........
A co do prac na linii Lublin - Rzeszów....... To ostatnie miasto nie otrzyma nowych połączeń za te, które nie będą już kursować do Lublina?
Na koniec jeszcze jedna kwestia. Z jakich powodów PKP IC zrezygnowało z komunikacji zastępczej z Lublina na pociągi do Krakowa/ GOP? Czy konieczność jej uruchamiania nie wynika z umowy PKP IC z ministerstwem?
Brawa też dla PR, REGIO KARNET znów będzie święcił tryumfy. Powracają długie relacje na południu kraju i tak przykładowo Karolinka pojedzie z Rzeszowa do Rybnika.
Problemem postojów np. w Grodzisku są kwestie techniczne (tak, wiem, że gdyby PLK chciała to może by coś z tym zrobiła). Nie wiem czy wytłumaczę to dokładnie bo nie jestem kolejarzem zajmującym się prowadzeniem ruchu, ale mniej więcej naświetlę problem. Jeśli pociąg TLK jedzie torami dalekobieżnymi np. wyjeżdżając z Warszawy w stronę Koluszek czy CMK, to aby wjechać w perony Grodziska musi przeciąć tor dalekobieżny w kierunku Warszawy (a w drugą stronę musi jeszcze przeciąć tor podmiejski w kierunku Żyrardowa). A obecnie urządzenia pozwalają tak prowadzić ruch, że pociąg wykonując takie 'przecięcie' innego toru w celu postoju w Grodzisku, blokuje w trasowaniu innych pociągów cały odcinek od bodajże Piastowa (!!!) do Międzyborowa albo Jaktorowa (tego drugiego nie jestem pewien). Dlatego PLK robi problemy z postojami. Analogiczna sytuacja była na CMK, we Włoszczowej Północ miało postój więcej pociągów do Warszawy, a mniej pociągów z Warszawy (bo musiały przecinać tor w przeciwnym kierunku). Dlatego zbudowano drugi peron i w Opocznie Płd. za jakiś czas będzie to samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum