Po niecałych ośmiu miesiącach od podpisania umowy na dostawę 11 Impulsów dla Kolei Dolnośląskich Newag niemal ukończył budowę pierwszych czterech z nich. Producent zaznacza, że było to możliwe dzięki dużemu doświadczeniu w budowie ezt tej generacji – zamówienie KD pod względem konstrukcji nie odbiegało od wcześniej realizowanych kontraktów. Pierwszy egzemplarz wkrótce będzie można spotkać na torze doświadczalnym w Żmigrodzie.
11 nowoczesnych pociągów trafi do końca listopada na dolnośląskie tory
Kupiły je za 250 mln złotych Koleje Dolnośląskie, czyli wojewódzka spółka, której właścicielem jest Urząd Marszałkowski. W Nowym Sączu od stycznia trwa produkcja składów. To największa inwestycja kolejowej spółki z Dolnego Śląska. Od początku istnienia, firma wydała na zakup taboru około 350 mln złotych.
Do Legnicy dotarły pierwsze dwa z zamówionych przez Koleje Dolnośląskie jedenastu pociągów Impuls. Każdy ze składów ma długość niespełna 100 metrów, może przewieźć jednorazowo 500 pasażerów i jest wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Podróżni będą mogli z nich skorzystać już za kilka tygodni.
Pozwolę sobie przenieść dyskusję tutaj, by nie robić bałaganu:
Noema napisał/a:
Nowy. Następną inwestycją KD powinno być kilka sztuk SZT. Tabor Pesy jest wyeksploatowany, awaryjny i będzie tylko gorzej.
SA106 dostarczono w 2005 r, SA132 w 2006. W 2008 r. dostarczono pierwszą partię SA134/135, w 2010-11 kolejną. Większość SZT nie ma zatem jeszcze 10 lat, moim zdaniem trochę za wcześnie, by już na złom posyłać
Ale tutaj akurat się zgadzam, że przydałoby się więcej SZT-ów, bo dzisiaj pojazdów jest na styk, a w ostatnim roku przybyło połączeń na kilku trasach (moim zdaniem porwano się z motyka na księżyc). Do tego jeszcze kilku SA134/SA135 powypadały naprawy na poziomie P3 i P4 i już jest spory kłopot. KD co prawda chciały przywrócić do życia SA109, ale jedyna złożona w przetargu oferta okazała się być za droga (moim zdaniem przy takiej cenie gra nie jest warta świeczki i lepiej by było kupić nowego SA135). A to czy nowy tabor będzie mniej awaryjny od starego, jest już sprawą dyskusyjną. SA139 są nowe, a też się niestety psują. No ale im więcej taboru, tym łatwiej o jakiś sprawny pojazd.
Noema napisał/a:
Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie prosić Lubuskie, żeby PR ogarnęły połączenia na trasie Żary - Legnica (Wrocław).
Lubuski oddział PR-ów musi najpierw ogarnąć połączenia na swoim terenie, bo na przykład na trasie Kostrzyn - Gorzów - Krzyż kompletnie sobie z tym nie radzi. Poza tym lubuski zakład PR-ów to jest typowy antyprzykład eksploatacji SZT-ów, bo mając do dyspozycji 16 sztuk, nie potrafią należycie obsłużyć 4 niezelektryfikowanych tras (Kostrzyn - Gorzów - Krzyż, Gorzów - Zbąszynek - Zielona Góra, Zielona Góra - Żary - Węgliniec - Zgorzelec, Żary - Forst).
Noema napisał/a:
Do Węglińca i Zgorzelca lubuskie PR już jeżdżą, przejmując od KD coraz więcej kursów.
Przy czym pamiętajmy, że lubuski zakład PR-ów oddał KD swoje kursy na trasie Legnica - Żary (- Forst), a od grudnia PR-y nie będą już jeździć do Jeleniej Góry. A sytuacja i tak tymczasowa do czasu elektryfikacji linii 278.
Orientuje się ktoś może czy są planowane jakieś przejazdy promocyjne nowymi Impulsami, albo chociaż prezentacja na dworcu we Wrocławiu? Czy też tak po prostu wejdą na trasy od grudniowego rozkładu, jak gdyby nigdy nic?
W niedzielę będzie promocyjny przejazd Wrocław Główny - Wrocław Wojnów. Info od ziomka z KD, ale czemu KD tak milczą i żadnej akcji promocyjnej, nie mam pojęcia.
Gdzieżbym śmiał jaja sobie robić z Impulsów Jureczka M.
Tak prezentuje się rozkład. Będą dwa przejazdy tam i z powrotem
Wrocław Główny 9.10 - Wrocław Wojnów 9:36; Wrocław Wojnów 12.00 - Wrocław Główny 12.26; Wrocław Główny 13.10 - Wrocław Wojnów 13.33; Wrocław Wojnów 15.40 - Wrocław Główny 16.06
Znamy rozkład jazdy pociągów, które w najbliższą niedzielę będą kursowały pomiędzy Wrocławiem Głównym a Wojnowem. Pasażerów wozić będą najnowsze Impulsy kupione przez Koleje Dolnośląskie i to za darmo.
Jechałam dziś najnowszym nabytkiem KD - pięcioczłonowym Impulsem 45WE. Skład obsługiwał pierwszy pociąg relacji Wrocław - Lubań. Pierwsze spostrzeżenia:
1. Fotele: bardzo wygodne, regulowane, numerowane, pod każdym gniazdko 230V i USB.
2. Komunikaty tekstowe po polsku i angielsku. Boczne wyświetlacze cyfrowe: graficzna trasa pociągu ze stacjami pośrednimi, aktualna pozycja pociągu na mapie, aktualna prędkość pociągu.
3. Komunikaty głosowe tylko po polsku (trochę za głośne!), głos kobiecy bardziej naturalny. Treść:
- "Zbliżamy się do stacji..."
- "Stacja..." (na postoju - to jest niepotrzebne!)
- "Następna stacja..."
Do WC nie zaglądałam.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Komunikaty głosowe tylko po polsku (trochę za głośne!), głos kobiecy bardziej naturalny..
Ty masz chyba słuch za dobry
Jechałem w piątek i sobotę porannymi kursami do SZPG (7.35 i 8.40 z JG-C) tymi nowymi składami i wg mnie komunikaty są odczuwalnie cichsze niż te w starszych Impulsach. A co do głosu, to wydawało mi się że jest na minus - tak jakby dziwniej kładziony akcent.
W piątkowym pociągu nie działały pierwsze drzwi oraz uszkodzona była jedna z toalet, a w sobotnim trafił mi się fotel z uszkodzoną regulacją - niezależnie od położenia wajchy, siedzisko przesuwało się przód-tył.
Ostatnie nowe Impulsy przekazane Kolejom Dolnośląskim.
W Legnicy regionalny przewoźnik odebrał ostatni skład wyprodukowany przez nowosądecką firmę Newag. To oznacza, że za kilka tygodni pasażerowie będą mogli korzystać już z wszystkich 11 pięcioczłonowych pociągów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum