Do przewidzenia było, że jeśli zakończy się remont linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Główny, to ludzie ponownie zaczną korzystać z pociągów, gdyż wielu podróżnych woli podróż w większym komforcie niż jechać PKS'em. Efektem remontu odcinka Jelenia Góra - Wrocław Główny jest to, że jeleniogórski przewoźnik Kry-Cha całkowicie wycofał się z obsługi linii Jelenia Góra - Wrocław, a jeleniogórski PKS oraz inni przewoźnicy jeżdżący na w/w trasie ograniczyli swoje kursy.
Niemniej jednak dziwi mnie fakt, że Kry-Cha uruchomiła połączenie Jelenia Góra - Wałbrzych, a miało to miejsce na następny dzień po zlikwidowaniu połączeń Jelenia Góra - Wrocław. Przewoźnikowi Kry-Cha nie pomogło nawet to, że jego autobusy oraz busy rozpoczynały swoją trasę bezpośrednio przy Dworcu PKP w Jeleniej Górze.
Jak widać lipne godziny kursów i dłuższy czas jazdy niż pociągiem zrobiło swoje. Poza tym od samego początku wiadomo było, że te połączenie długo nie pociągnie. Ciekaw jestem, jak będzie wyglądać frekwencja w autobusach Kry-Cha w okresie wakacyjnym na połączeniach Jelenia Góra - Kołobrzeg, kiedy zaczną one jeździć.
To konkurencja kolei wzrośnie jak wezmą się za linię do Bogatyni. Ja jeść że jedno wrócę uwagę że jak by lepiej opracować RJ to np. W Lubaniu PKS Vojager kasuje lokalne linie na rzecz Busów, a priorytetową linię do Wrocławia to tnie Kursy, bo jest wyższ cena. Wystarczy naprawa linii Legnica - Gryfów Śląski i PKS Vojager jest orany i jeszcze inni przewożnicy.
Zgorzelec rozumiem, bo pociągi jeżdżą. Gorzej z Bolesławcem, bo kolejowej alternatywy brak (pozostaje tylko parę kursów realizowanych przez PKS Bolesławiec). Co na to KD?
_________________ Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
przemas, za czasów PR jeździły pociągi Wrocław - Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Warto rozważyć powrót takich połączeń, skoro PKS się wycofuje. Inna opcja to KKZ Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec, która była zapowiadana przez prezesa Rachwalskiego. Na gadaniu się skończyło...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Żeby deliberować nad tematem zawieszenia przewozów przez jeleniogórski PKS w relacji do i z Bolesławca należy się rozeznać co sprawiło że przewoźnik podjął taką decyzję. Otóż podstawą likwidacji tych przewozy stały się objazdy. Obecnie przewoźnik musiał między Lwówkiem Śląskim a Bolesławcem korzystać z alternatywnie wytyczonej trasy przez Ustronie lub Włodzice Małe. Po dziurach, na około i bez pasażerów, którzy do czasu wytyczenia objazdu z połączeń korzystali.
Już oficjalnie też wiadomo, że od stycznia 2018 zostaną zamknięte mosty na Bobrze w Brunowie. Co za tym idzie- znów zmieni się organizacja ruchu. Objazdy tym razem zostaną wytyczone przez Raciborowice, Czaple. To już zupełnie nie po drodze, zupełnie na około.
Uruchomienie zatem KKS przez KD w relacji Bolesławiec- Jelenia Góra było by marnotrawstwem publicznych pieniędzy. Co ta trasa miała by wspólnego z realnym przebiegiem połączenia w drodze kolejowej nic!-Poza tym nie była by nawet trasą szybką, zapewniającą komunikację między tymi miastami.
Niech Koleje raczej z torów korzystają na odcinkach, na których tam sobie chcą a nie wpychają się na drogi, które też czasem są remontowane.
PKS wróci do połączeń z Jeleniej Góry do Bolesławca, kiedy tylko droga przez Suszki i mosty zostaną ponownie otwarte (ponoć koniec 2018 r). Na razie kursowanie tych autobusów na odcinku Bolesławiec- Lwówek Śl. jest nie uzasadnione ekonomicznie, stąd decyzja po rozbudowaniu oferty wyłącznie między Jelenią Górą a Lwówkiem, gdzie pasażerów w PKS przybyło bo kolej oddała ich walkowerem.
Bonifas, fakt, nie wzięłam pod uwagę remontu drogi wojewódzkiej nr 297. Pozostają więc tory. Co w chwili obecnej oferują KD? Niezbyt dogodne przesiadki w Lubaniu. Czy kolej wykorzysta okazję?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niedawno to KD puściło z torbami linię autobusową Lubań-Głogów.
Na jej miejsce PKS Voyager za autobus Intertrans Głogów dodał kurs relacji Lubań-Nowogrodziec o tej samej godzinie, czyli 13:20. Czekam jak PKS w Lubaniu przestanie posiadać linię do Wrocławia.
No tak się na tym połączenie zastanawiałem i chyba w tej chwili to tylko Lwówek Śląski i Złotoryja korzystają z tego połączenia. Z Lubania kompletnie czasowo one się nie opłaca...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Niedawno to KD puściło z torbami linię autobusową Lubań-Głogów.
Na jej miejsce PKS Voyager za autobus Intertrans Głogów dodał kurs relacji Lubań-Nowogrodziec o tej samej godzinie, czyli 13:20. Czekam jak PKS w Lubaniu przestanie posiadać linię do Wrocławia.
Pewnie, niech PKSy polikwidują kursy, bo na zgorzeleckiej to za mały tłok jest w pociągach.
W listopadzie br. legnicki PKS zlikwidował kursy z Legnicy do Szklarskiej Poręby i Karpacza.
UMWD i KD w trybie pilnym powinny pomyśleć o bezpośrednich pociągach do Jeleniej Góry (wydłużenie relacji Wrocław - Lubań), bo dojazd w góry z Legnicy transportem publicznym jest bardzo utrudniony.
Kornelia, PKS w Legnicy się zwija. Najpierw pozbyli się dworca w centrum Legnicy, sprzedając działkę, na której postawiono Biedronkę. Niedawno stracili swoją bazę i biurowiec przy al. Rzeczypospolitej. Teren został zlicytowany przez komornika. Pod młotek poszła też część autobusów, które zostały zlicytowane za podatkowe długi.
Dziś zdychający PKS realizuje tylko kilkanaście kursów na trasie Legnica - Jawor. Ale i to pewnie do czasu, bo konkurują z KD. Tablica odjazdów PKS Legnica to obraz nędzy i rozpaczy:
Niedawno otwarto nowy dworzec autobusowy, wybudowany przez prywatnego inwestora na terenie należącym wcześniej do PKS Bolesławiec. Na stronie PUP są oferty pracy w PKS dla kierowców, więc o zwijaniu żagli na razie nie ma mowy.
Na Dolnym Śląsku powstaną 82 nowe linie autobusowe.
Osiemdziesiąt dwie nowe linie autobusowe w ośmiu gminach i sześciu powiatach województwa dolnośląskiego powstaną dzięki umowom podpisanym w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych na 2019 r. Łączna kwota dopłaty wyniesie ponad 850 tys. zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum