Rozkładowiec,
to co napisałeś ma sens, dodatkowo start powinien być w Krakowie.
tomwol,
może IC liczy na przesiadkowiczów. We Wrocławiu na "Artusa" w stronę Kudowy odj. 13:03 można się przesiąść z Białegostoku przez Warszawę, Łódź, Kalisz, Ostrów ( IC "Orzeszkowa" przyj. do Wrocławia 12:00, niestety godzina czekania ), z Kołobrzegu przez Szczecinek, Piłę, Poznań, Leszno ( IC "Szkuner" przyj. do Wrocławia 12:31 i tu już lepiej bo pół godziny na przesiadkę ) i ze Szczecina przez Kostrzyn, Zieloną Górę ( IC "Hetman" przyj. o Wrocławia 12:16 ). Do tego dochodzi GOP.
Mam nadzieję, że Artus w relacji do Kudowy pojedzie również w wakacje.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-11-2017, 21:06
robertrush napisał/a:
Rozkładowiec,
to co napisałeś ma sens, dodatkowo start powinien być w Krakowie.
Start w Krakowie tak, ale dopiero po modernizacji odcinka Kraków - Katowice.
hurricane: Jestem przekonany, że zmiana stacji podziału "Malinowskiego" i "Małopolski" jest spowodowana właśnie taborem. Ten pierwszy z Warszawy do Krakowa pojedzie na EP09, który w Krakowie musi zostać odczepiony, natomiast "Małopolska" na EP/EU-07.
Być może masz rację - skoro już jest jedna zmiana lokomotywy to od razu manewry zrobimy w Krakowie w przypadku Malinowskiego, co zatem z Małopolską? Nie za bardzo wierzę w EP09 na odcinku Kraków - Rzeszów właśnie przez te manewry, bo wątpię, by w Tarnowie PKP IC 'zbazowało' jakąś "siódemkę". Choć kto wie.
Dawniej Ex Pieniny jak był dzielony w Tarnowie to ciągnęła go "siódemka" stacjonująca w Tarnowie, potem gdy nastał czas podziału na spółki Ex Pieniny z Krakowa jechał z Krakowa z dwoma siódemkami i jedna była wraz ze składem sądeckim odczepiana w Tarnowie - tu też tak może być z Małopolską.
Mnie zastanawia inna rzecz w nowym rozkładzie jazdy: Z jakiego powodu część pociągów z Bdg do W-wy pojedzie przez Iławę, część przez Inowrocław i Piotrków, a część normalnie przez Toruń, Włocławek, Kutno....
robertrush, pomysł dość ciekawy, jednak w tej kwestii byłbym bardziej zwolennikiem typowego sezonowca w relacji Katowice - Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój. Zwolniła się nazwa "Sudety", która do takiego połączenia by idealnie pasowała
Śnieżka, do Krakowa (przez Spytkowice,Skawinę) a nie do Katowic i to powinno być coś co jedzie Podsudecką. Jeśli przez Wrocław, to jest nieco chora trasa, no ale z Katowic taka weekendówka może przyjęłaby się od wiosny do jesieni.
_________________
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-11-2017, 09:46
SAP102 napisał/a:
Mnie zastanawia inna rzecz w nowym rozkładzie jazdy: Z jakiego powodu część pociągów z Bdg do W-wy pojedzie przez Iławę, część przez Inowrocław i Piotrków, a część normalnie przez Toruń, Włocławek, Kutno....
– Trasa przez Iławę wynika z prac modernizacyjnych na liniach 18 i 3, których wykonanie ma zwiększyć przepustowość trasy do Poznania, a także umożliwić swobodne kursowanie pociągów na trasie Gdynia – Łódź i dalej w kierunku Krakowa lub Katowic – powiedziała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Pociągi wytrasowane przez Iławę pojadą od kilku do kilkunastu minut szybciej niż składy TLK kursujące tradycyjną trasą.
Nie za bardzo wierzę w EP09 na odcinku Kraków - Rzeszów właśnie przez te manewry, bo wątpię, by w Tarnowie PKP IC 'zbazowało' jakąś "siódemkę". Choć kto wie.
Zarówno Małopolska jak i Malinowski pojadą na EP09 do samego Przemyśla.
Nowa kategoria pociągów ŁP. ŁKA przedstawiła rozkład jazdy 2017/18.
Od dnia 10 grudnia 2017 r. do 10 marca 2018 r. będzie obowiązywać pierwsza w rocznym rozkładzie jazdy 2017/18 zmieniona organizacja ruchu pociągów. ŁKA poinformowała, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów wprowadziła wiele korzystnych nowości.
Zarówno Małopolska jak i Malinowski pojadą na EP09 do samego Przemyśla.
A skąd siódemka weźmie się w Tarnowie? Swoją drogą szkoda, że wagonów do Jasła nie prowadzi zamiast Małopolski Biebrza. W piątkowe popołudnia ze stolicy byłby to hit.
Tego już niestety nie wiem. Jednak z analizy rozkładu wszystko wskazuje na to, że jedna Siódemka podejmie w Krakowie Płaszowie skład Karpatów do Krynicy, w Stróżach odłączone zostaną wagony do Jasła i zabierze je Siódemka stacjonująca w Stróżach. Karpaty dojadą do Krynicy, a następnie z tą samą Siódemką wrócą do Płaszowa jako Malinowski. Z kolei skład z Jasła wróci do Tarnowa jako Małopolska i tam zostanie włączony do składu z Przemyśla, a lokomotywa obejmie grupę z Małopolski w przeciwnym kierunku i poprowadzi go do Jasła, a następnie do Stróż jako Karpaty, gdzie wagony zostaną przełączone do Karpat z Krynicy, a Siódemka zostanie w Stóżach. Pytanie tylko jak będzie wyglądał podsył tej Siódemki do Tarnowa/Stróż przed weekendem i jej powrót do Krakowa po weekendzie. Bowiem żaden ze składów nie jest przewidziany jako obsługiwany podwójną trakcją.
Pytanie tylko jak będzie wyglądał podsył tej Siódemki do Tarnowa/Stróż przed weekendem i jej powrót do Krakowa po weekendzie.
Bardzo rozjaśniłeś sytuację z obiegiem tej "siódemki". Dzięki! A skoro będzie ona stacjonowała w Stróżach to jeśli sądecka szopa PKP Cargo ma w dyspozycji jakieś "siódemki" może będzie współpraca PKP Intercity właśnie z Cargo...
Szczerze mówiąc, to też się zastanawiam, czy to nie będzie Cargowska maszyna.
Coś takiego wymagałoby odrębnej umowy. Z uwagi na niewielką wartość można usługę powierzyć z wolnej ręki. W każdym razie lokomotywa będzie mieć sporo pracy i faktycznie zamiast podsyłu z Krakowa bardziej trafia do mnie koncepcja z lokiem Cargo (Czy też z obsługą przez mechanika Cargo?).
Druga kwestia to obsługa rewidencka w Tarnowie i Jaśle. Tu też spodziewam się kooperacji z Cargo.
Kolejna ważna kwestia to omawiana już sprawa łącznicy w Krakowie. Dlaczego EIC Tatry/Giewont pojedzie przez Płaszów z Zakopanego? Ktoś zna powody?
Skąd pomysł by EIC Morskie Oko kursowało przez Kraków Płaszów z pominięciem Krakowa Gł.?
I na koniec jeszcze pytanie. Jakie są plany na wykorzystanie Gam od dnia 1 marca 2018 r., tj. po zamknięciu szlaku Lublin - S. Wola? Zwiększą rezerwę w Lublinie i Łukowie? Może to jest jakiś pomysł .
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-11-2017, 14:01
Desiro2 napisał/a:
Śnieżka, do Krakowa (przez Spytkowice,Skawinę) a nie do Katowic
I kto by się tym chciał telepać 2 godziny między Krakowem a Katowicami, skoro Kraków posiada szybkie połączenie z Jelenią Górą przez Częstochowę.
Desiro2 napisał/a:
i to powinno być coś co jedzie Podsudecką. Jeśli przez Wrocław, to jest nieco chora trasa, no ale z Katowic taka weekendówka może przyjęłaby się od wiosny do jesieni.
Jak zafundujesz IC-kom lokomotywy spalinowe to może przez Podsudecką pojadą . Rozmawiajmy tu o rzeczach realnych. Skoro PKP IC zrezygnowało z obsługi Zagórza z powodu braków w trakcji spalinowej, to tym bardziej o Podsudeckiej przynajmniej na razie należy zapomnieć.
Rezygnacja z Zagórza nie wynika braku lokomotyw tylko z zamknięcia szlaku. Zamknięte mają być z tego co wiem Jasło - Zagórz oraz Rzeszów - Jasło (nie wiem czy pierwsza w całości, ale druga od Boguchwały).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum