Przeszklona wiata metalowa w zimowych warunkach górskich nie może się sprawdzić. Oby w Jakuszycach nie skończyło się na identycznym rozwiązaniu (w ramach budowy kompleksu sportowego zostanie zbudowany przystanek kolejowy w miejscu obecnego budynku Stowarzyszenia Bieg Piastów).
Przepiękna trasa. Miałem szczęście przejechać się w tę i z powrotem z SPG do Tanvaldu i jestem zachwycony. Bardzo żałuję, że u nas odcinek Nowy Targ - Sucha Hora - Trstena przerobiono na jakąś rowerówkę. Taka "Magistrala Podtatrzańska" na pewno cieszyłaby się zainteresowaniem. Może kiedyś...
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-10-2017, 19:40
Magistrala Podtatrzańska miałaby rację bytu jako kolej jadąca z Zakopanego przez wyloty dolin jako dojazdówka na szlak - tak jak to zrobili po stronie słowackiej. Niestety rzeźba terenu jest taka, że trzeba kilka solidnych tuneli zrobić, aby obsłużyć nasze doliny wraz Orawicami, Zubercem, Hutami, Doliną Jałowiecką, Żarską, Wąską i Cichą. Trasa poprowadzona w oddali przez orawsko-podhalańskie bagna nie miałaby żadnego znaczenia turystycznego.
PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę i przebudowę przystanków na linii 311:
- budowę nowego przystanku pod wiaduktem w ciągu al. Jana Pawła II (przystanek także na linii 274, a linia 283 będzie na tym odcinku włączona do linii 311),
- budowa nowego przystanku w pobliżu ul. Spółdzielczej (strefa przemysłowa, ok. 700 m na południe od dawnego przystanku Jelenia Góra Celwiskoza),
- przesunięcie przystanku Jelenia Góra Cieplice w pobliże skrzyżowania z ul. Lubańską,
- budowa nowych peronów na stacji Jelenia Góra Sobieszów.
Trzecia wersja musiałaby być uzupełniona o rozjazdy umożliwiające przejazd z toru lewego na prawy w stronę Gryfowa i Piechowic. Wówczas mielibyśmy ładny nowy podg i jazdę dwutorową pomiędzy Jelenią Górą a Zabobrzem.
Cóż za ironia losu. Czesi, mimo trudnego profilu linii i braku druta uruchamiają bezpośredni pociąg ze swojej stolicy w Karkonosze i to dokładnie w tym samym czasie, kiedy nasze PKP IC likwiduje najsensowniejszy pociąg, który praktycznie od zawsze łączył Szklarską Porębę z Warszawą. Całe szczęście w Czechach nie mają durnych kumitetów z błaznującymi się "działaczami", którzy to uważają że połączenie stolicy kraju z karkonoskim kurortem nie ma racji bytu.
Bo mieszkańcy Warszawy chcą na narty do Zakopanego.
Ogólnie wytrasowanie Rozewia z Gdyni do Szklarskiej Poręby to bardzo dobry pomysł, kurs taki jest zdecydowanie bardziej potrzebny niż z Warszawy. Oczywiście nie twierdzę, że w sezonie nie mogłoby też jeździć coś nocnego ze stolicy, ale mając do wyboru tylko jedną z tych miejscowości to też zdecydowanie postawiłbym na Gdynię zwłaszcza, że skład z Warszawy nie jechałby przez Poznań (Karkoszone), a Wielkopolska generuje całkiem spory ruch w kierunku Sudetów (przypuszczam, że większy niż Warszawa).
[ Dodano: 28-11-2017, 22:02 ]
A tak z innej beczki trochę, ale związane z tematem - potrafi mi ktoś powiedzieć ile kosztuje bilet z Tanvaldu do Szklarskiej Poręby Górnej? Niestety nie potrafię znaleźć takiej informacji.
Jest tu duzo mogliwosczi ! Chodzi o to , ze by bylo fajne lanczenie Wroclaw,Walbrzych,Jelenia Góra Czechy. Czas podrozny Tanvald - Praga mozno czasami poprawic. Tak samo tabor jest zdolny klsa 854 byla kiedys uruchomiena na Vindobona pospieszny Berlin - Praga - Wiedeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum