Rozsądna opcja to Podhalanin przez Ostrów, Wieluń, Częstochowę, Zagłębie. Zbiera prawie całą Wielkopolskę, trochę łódzkiego, prawie całe śląskie. Czasowo też by źle to nie wyszło. Skomunikowanie w Katowicach z Przemyślaninem. Wszyscy zadowoleni
Rzeczywiście! Brawo dla IC ! Kasują Krakowską część Uznama likwidując zatem połączenie Kraków - Ostrów Wlkp ! Może chociaż Korsarza w wakacje przywrócą przez Ostrów bo obecnie ma jechać przez Zduńska Wolę Karsznice
TLK Podhalanin obecnie przez Kielce ma dobrą frekwencję i czas przejazdu (w sumie to dziwi mnie dlaczego nie jest on całoroczny, Zakopane to już nie jest sezonowa stolica gór). Po co ta kombinacja ze zmianą trasy? Tak samo jak TLK Uznam od Wrocławia do Ostrowa Wlkp., też nie jeździ pusty tak samo jak TLK Rozewie. Dwa wagony w dzień są bardziej dochodowe od siedmiu pełnych wagonów w nocy? Im mniej podróżnych tym bardziej rentowny pociąg? Tak samo jak sprawdziły się pociągi IC Barbakan i IC Wawel przez Kalisz.
mając tańsze i szybsze autobusy średnio co 15 minut. Następnym razem pomyśl najpierw, zanim zaczniesz wypisywać takie farmazony.
Z tymi "szybszymi" autobusami do Zakopanego bym polemizował. W okresach szczytów przewozowych czas przejazdu Zakopianką wynosi nawet 4-5h, w każdym razie dużo dłużej niż pociąg.
TLK Rozewie od grudnia ma jeździć w relacji Gdynia - Bielsko Biała zamiast IC Pogoria. Potrafi ktoś powiedzieć, jaką trasą?
Ogólnie rzecz ujmując nie kumam, czemu IC wraz z MI (bo to podobno ich pomysły) mają takie parcie na wysyłanie EZT na połączenia nocne. Jeżeli już są takie straszne braki wagonów sypialnych/do leżenia, to nie można tego rozkładu ułożyć tak, by na noc wysyłać składy wagonowe o standardzie IC? Oczywiście z dwojga złego do jazdy nocnej (EZT vs przedziały 8-miejscowe) to i tak przedziały lepsze, ale nie wierzę, że nie dałoby się tak ułożyć obiegów, by te 5-6 nocnych połączeń było obsługiwanych wyłącznie przez wagonowe IC zamiast EZT i wagonów TLK.
Podhalanin powinen jechać przez Wieluń, Kraków tak jak obecnie.
Co? Przecież obecnie Podhalanin nie jeździ przez Wieluń
obecnie go nie ma w rozkładzie, bo to sezoniak. Sezon temu jeździł przez Wieluń i to najlepsza dla niego trasa.
[ Dodano: 02-04-2018, 16:14 ]
Rozkładowiec napisał/a:
Jasne, jaki ten Kraków biedny... W kierunku Szczecina dwa całoroczne nocne połączenia, jakich nawet Warszawa nie posiada. A z Krakowa do Zakopanego... już widzę te dzikie tłumy pchające się do pociągu, zwłaszcza TLK mając tańsze i szybsze autobusy średnio co 15 minut. Następnym razem pomyśl najpierw, zanim zaczniesz wypisywać takie farmazony.
farmazony to Ty wypisujesz, skoro nie znasz potoków które tutaj z tych połączeń korzystają. Kraków jest drugim miastem Polski po Warszawie i powinien mieć przyzwoitą ofertę dalekobieżną a nie jakies resztki z obiadu. Proszę sprawdzic sobie cegłę sprzed kilku lat jak wyglądało zagęszczenie TLK nocnych sezonowych.To co zostało obecnie to jest farsa z pasażerów i obraz "nędznej zmiany" na kolei.
Podhalanin ostatnio przez Wieluń jeździł w 2015 r. i kilka razy jako Calipso w 2016 r., ale już bez zatrzymania. Od 2016 r. był trasowany przez Kluczbork, mam nadzieję, że od RJ 2018/2019 wróci na trasę przez Wieluń
TLK Uznam na flircie.Wypada łącznik do Gorzowa.Mimo że jestem z Gorzowa to popieram to jak najbardziej.Zlikwidować również łącznik do Mehoffera który też wozi powietrze.O dziwo wiecznie opóźnione Kociewie ma coraz lepszą frekwencję.Za Mehoffera łącznik do Gombrowicza(no bo nie ma szans na samodzielne połączenie Gorzowa z Warszawą).Nie będzie nocnego do Gorzowa to bynajmniej Kociewie wyjedzie o czasie i nie będzie robić opóźnienia innym składom.
No właśnie przecież Podhalanin już któryś rok z rzędu jest trasowany przez Lubliniec i oby tak zostało
Desiro2 dlaczego uważasz ze trasa przez Wielun jest najlepsza dla Podhalanina?
TLK Uznam na flircie.Wypada łącznik do Gorzowa.Mimo że jestem z Gorzowa to popieram to jak najbardziej.Zlikwidować również łącznik do Mehoffera który też wozi powietrze.O dziwo wiecznie opóźnione Kociewie ma coraz lepszą frekwencję.Za Mehoffera łącznik do Gombrowicza(no bo nie ma szans na samodzielne połączenie Gorzowa z Warszawą).Nie będzie nocnego do Gorzowa to bynajmniej Kociewie wyjedzie o czasie i nie będzie robić opóźnienia innym składom.
Jasne, mieszkaniec Gorzowa popiera wywalenie łącznika do Gorzowa. Gdzie Ty się uchowałeś że srasz na swoje gniazdo? Zlikwidować to należy smrodzące pod drutem szt do Poznania,i skrócić je do Krzyża skomunikowane z pociągami Stargard-Krzyż-Poznań, a nie Mehoffera który daje mieszkańcom południowej Polski bezpośrednie połączenie z Gorzowem i ziemią Lubuską.
[ Dodano: 04-04-2018, 22:05 ]
ambrosia napisał/a:
No właśnie przecież Podhalanin już któryś rok z rzędu jest trasowany przez Lubliniec i oby tak zostało
Desiro2 dlaczego uważasz ze trasa przez Wielun jest najlepsza dla Podhalanina?
uważam że mieszkańcy bocznych zelektryfikowanych linii też mają prawo do składu sezonowego, a Wieluń ma dzięki temu sezonowe połączenie min. ze Szczecinem i Krakowem.Nie wszystko trzeba pchać przez Kluczbork.
_________________
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-04-2018, 23:00
Desiro2 napisał/a:
Zlikwidować to należy smrodzące pod drutem szt do Poznania,i skrócić je do Krzyża skomunikowane z pociągami Stargard-Krzyż-Poznań,
Ja również nie jestem zwolennikiem pchania pociągów spalinowych pod drutem, ale niekiedy są sytuacje że takie rozwiązanie jest niemal konieczne. Wszystko przez to, że na polskiej kolei nie istnieje coś takiego jak gwarantowane skomunikowanie. Ludzie się po prostu boją, że w przypadku opóźnienia przesiadka może zostać zerwana i zostaną uziemieni, przez co walczą o połączenia bezpośrednie. To jest to samo, jakbyś tutaj napisał że pociągi Drezno - Wrocław skrócić do Węglińca i tam przesiadka na Impulsa. Podejrzewam że niezła fala hejtu by się na Ciebie wylała
Desiro2 napisał/a:
uważam że mieszkańcy bocznych zelektryfikowanych linii też mają prawo do składu sezonowego, a Wieluń ma dzięki temu sezonowe połączenie min. ze Szczecinem i Krakowem.Nie wszystko trzeba pchać przez Kluczbork.
Tak jak nie wszystko musi w kierunku Poznania musi jeździć przez Kluczbork, tak nie wszystko w kierunku Zakopanego musi jeździć przez Kraków. Tak jak pisałem kilka postów wyżej, Podhalanin jako nocne połączenie sezonowe łączące Szczecin z Zakopanem, powinien kursować taką trasą, gdzie połączeń do Zakopanego brakuje, czyli od Ostrowa przez Wrocław - Opole - Kędzierzyn - Rybnik - Bielsko. Z kolei zakopiańska część Karpat powinna być odpinana w Częstochowie i jechać przez Katowice i Bielsko. Od Bielska jeden z tych pociągów przez Żywiec, a drugi przez Wadowice żeby się jak najmniej ze sobą dublowały. Dodatkowo Bielsko odzyskałoby nocne połączenie z Trójmiastem, a Katowice także zyskałyby połączenie do Warszawy na rozsądną poranną godzinę.
Dla Wielunia najlepszym nocnym sezonowym połączeniem był Korsarz, jednak został w tym roku przetrasowany na Węglówkę prawdopodobnie z powodu remontu Poznań - Piła i niskiej przepustowości objazdu przez Stargard.
Na koniec wątek dotyczący krakowskiej części Uznama i Przemyślanina. Według mnie oba te pociągi powinny zostać, ale nie w takiej formie jak obecnie. Przemyślanina powinno się przetrasować na Częstochowę - Ostrów - Poznań, natomiast krakowską część Uznama przez Katowice - Wrocław - Zieloną Górę. Wówczas mamy dwa nocne połączenia łączące Kraków ze Szczecinem, jednak nie dublujące się ze sobą nawet na kilometrze. Jeśli warszawska część Uznama ma być skrócona do Szczecina, to krakowska powinna jeździć do Świnoujścia. Istotną sprawą by było, żeby te pociągi były w Szczecinie ze sobą skomunikowane, przynajmniej w teorii.
Podhalanin jak najbardziej powinien wrócić na swoją prawdziwą trasę czyli przez Bielsko.
Dobrym posunięciem było by przetrasowanie takiej Magnolii na Kielce -> Szczecin i Poznań by zyskały połączenie z tym miastem.
Część Krakowska Uznama powinna zostać oprócz tej części która wozi muchy i generuje opóźnienia czyli bez grupy do Gorzowa, ale tak jak Rozkładowiec napisał część Krakowska przez Zieloną Górę i w Szczecinie dopinka wagonów z Warszawy. Gdyby IC zabrało miastu portowemu i wypoczynkowemu jakim jest Świnoujście codziennie połączenie nocne na południe i centrum Polski to byłby by strzał w stopę. Świnoujście jest miejscem dla kuracjuszy oraz dla osób udających się na Skandynawie. Ile razy to już jechałem z osobami które wracały z Danii tym pociągiem
Przemyślanin niech zostanie tak jak jest, eksperymentowanie z nim nie ma sensu bo jest bardzo dochodowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum