Niestety potwierdzają się wcześniejsze informacje dotyczące problemów z wjazdem czeskich motoraków serii 810 do Sędzisławia. Pojawiły się dwa artykuły związane z tą sprawą:
Na sobotę 7 kwietnia Muzeum Kolejnictwa na Śląsku z Jaworzyny Śląskiej organizuje pociąg specjalny Tkacz relacji Jaworzyna Śląska - Kamienna Góra - Jaworzyna Śląska wraz z dodatkowymi kursami po linii kolejowej nr 298 w relacji Kamienna Góra - Sędzisław - Kamienna Góra.
Więcej szczegółów na stronach:
Info, rozkłady jazdy, atrakcje i ciekawostki turystyczne jakie czekają na podróżnych można znaleźć także na wydarzeniach na Facebooku związanych z tymi pociągami:
Zgodnie z zapowiedziami wczoraj miały miejsce przejazdy pociągów specjalnych trasie Kamienna Góra - Sędzisław - Kamienna Góra prowadzonych jaworzyńskim parowozem Tkt48-18.
Poniżej linki do galerii ze zdjęciami oraz filmików z YT.
Krzysiu, wybacz, że Cię pytam: mieszkam w Kraśniku (woj. lubelskie), ale jestem zwolennikiem linii kolejowych nr 298 i 299. Czy po tych liniach bedą w tym roku jeździły SA134?
Niestety w tym roku na liniach 298 oraz 299 spalinowy zespół trakcyjny serii SA134 nie pojedzie. Pomimo wcześniejszych (innych) deklaracji KD oraz UMWD obsługa będzie realizowana motorakiem 810 na trasie Trutnov - Kamienna Góra. Natomiast odcinek Kamienna Góra - Sędzisław będzie realizowany z wykorzystaniem zastępczej komunikacji autobusowej KKA. Oficjalną informacją podało w tej sprawie GWTR:
Prawdę mówiąc to już od kilku miesięcy było wiadomo, że motorak 810 nie pojedzie od kwietnia b.r. do Sędzisławia (o czym pisała prasa lokalna https://www.nj24.pl/article/polaczenie-trutnov-sedzislaw-zagrozone) ze względu na liczne problemy o których można by napisać niezłą prace dyplomową.
Natomiast żenujące jest to, że zarówno UMWD jak i KD cały czas nabierają wody w usta i nawet nie odpowiadają na pytania dziennikarzy w kwestii tego połączenia. A na stronie PLK dalej wisi nieaktualny rozkład jazdy...
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
KrzysiekkG, Skoro tak, to lipa . Co do tego, że SA134 nie pojedzie, to też powiedziałbym, że masz rację, z uwagi na niedobory taborowe KD. Wtedy na linii np. do Trzebnicy byłby burdel, bo tam tyle ludzi jeździ, że nawet w dwuczłonowe jednostki się nie mieści.
KrzysiekkG, Skoro tak, to lipa . Co do tego, że SA134 nie pojedzie, to też powiedziałbym, że masz rację, z uwagi na niedobory taborowe KD. Wtedy na linii np. do Trzebnicy byłby burdel, bo tam tyle ludzi jeździ, że nawet w dwuczłonowe jednostki się nie mieści.
Tu nie chodzi bezpośrednio o Trzebnicę. Zespół trakcyjny SA134, który miał jeździć do Trutnova w zastępstwie za motoraka 810 poszedł na Mieroszów/Mezimesti. Na stronie Regionalnego Tygodnika Informacyjnego pojawił się także artykuł w tym temacie:
Wiem, że SA134 mają jeździć do Adrspachu. Ale KD tak, jak mówię, nie mają wystarczającej ilości taboru, aby drugi SA134 puścić do Trutnova.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-04-2018, 08:20
Może mi ktoś wyjaśnić jak krowie na rowie, jaki jest problem w dotarciu czeskich składów do Sędzislawia? Jak intensywne i czasochłonne prace musiało w związku z tym wykonać PLK, żeby było to możliwe?
Może mi ktoś wyjaśnić jak krowie na rowie, jaki jest problem w dotarciu czeskich składów do Sędzislawia? Jak intensywne i czasochłonne prace musiało w związku z tym wykonać PLK, żeby było to możliwe?
Można wyróżnić dwie kwestie: techniczne oraz organizacyjno-prawno. Do kwestii technicznych należy wykonanie prac w zakresie remontu toru nr 4 stacji Sędzisław oraz dostosowaniu urządzeń srk stacji Sędzisław, aby możliwe było prowadzenie ruchu po tym torze z wykorzystaniem sygnałów zezwalających. W praktyce oznacza to po prostu odtworzenie trzech przebiegów pociągowych. W Sędzisławiu mamy do czynienia z urządzeniami przekaźnikowymi typu "E" i kontrolą niezajętości torów z wykorzystaniem liczników osi firmy Frauscher. Każdy kto ma choć minimalne pojęcie o automatyce kolejowej doskonale wie, że w takich warunkach dołożenie kilku przebiegów nie stanowi większego problemu.Spółka PKP PLK wiedziała już od połowy 2017 roku o planach KD, bo już wtedy składano wnioski do RJ, które zresztą sama przyjęła. Tak więc czasu było aż nadto i brak wykonania prac do tej pory tych brach świadczy tylko i wyłącznie o olewczym podejściu zarządcy kolejowego do tego tematu.
Natomiast problemy formalno-prawno związane są z interpretacją Ustawy o Transporcie Kolejowym w kwestii wymagań jakie muszą spełniać pojazdy poruszające się po polskiej sieci kolejowej. Tutaj sprawa rozbija się o czuwak aktywny oraz urządzenia SHP, które są wymagane przez ustawę. Jednakże można to obejść (jak w przypadku pociągów SKPL Jasło - Zagórz), ale wymaga to dobrych chęci z obu stron.
Natomiast w załączniku zdjęcie przedstawiające aktualny stan toru nr 4 w Sędzisławiu.
tor_4.jpg Tor nr 4 stacja Sędzisław
Plik ściągnięto 46 raz(y) 225.01 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum