Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Czy nocne pociągi mają przyszłość?
Autor Wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 02-04-2018, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dwa kolejne kursy – TLK „Wolin” z Krakowa Głównego do Świnoujścia i TLK „Pirat” z Bielska-Białej Głównej do Kołobrzegu – rzecznik MI opisał jako zawieszone
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-nocne-beda-obslugiwane-takze-przez-flirty-86292.html

No więc nie zlikwidowany a tylko zawieszony... Rolling Eyes
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 03-04-2018, 00:03    Odpowiedz z cytatem

Dla IC zawieszony = zlikwidowany. Oni nigdy nie mówią, że likwidują, tylko zawsze zawieszają. TLK Lubuszanin zawiesili w 2013 i do dzisiaj nie odwiesili (i wiadomo, że tego nie zrobią).

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 7 859 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 05-04-2018, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Kto mi powie czemu IC woli puszczać EZT na nocne pociągi, zamiast normalnych kuszetek/wagonów sypialnych - czyżby IC miało aż tak duże braki taborowe? Chociażby przykład IC Pogoria czy IC Karkonosze, które obecnie jeżdżą jako EZTy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 20-04-2018, 09:42    Odpowiedz z cytatem

Braków taborowych raczej nie ma bo wagony są tylko stoją w krzakach z powodu braku nazwijmy to przeglądów. Kuszetek na pewno "brakuje" i zamiast nich podstawiają sypialne jeżdżące jako kuszety. Temat był zresztą wałkowany na forum. Jak na razie nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym by w najbliższym czasie kuszety w rozsądnej liczbie trafiły z powrotem na tory. W zeszłym roku zdobycie interesującego mnie biletu przypominało walkę o przetrwanie gdyż te rozchodziły się w kilka godzin po rozpoczęciu sprzedaży. Reasumując: sypialnych i kuszet brakuje ale z innych powodów niż fizyczny brak takiego wagonu. A IC woli puszczać EZT bo uważają, że jest to właściwe rozwiązanie. Takie uszczęśliwianie pasażerów na siłę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 20-04-2018, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Tyle składów EIC oraz wagonowych IC stoi w nocy nieużywanych - naprawdę nie można obiegów ułożyć tak, by te kilka połączeń nocnych właśnie nimi obsłużyć? Skoro i tak ma nie być sypialnych to niech chociaż będą do wyboru przedziałowe i bezprzedziałowe, z resztą nawet bezprzedziałowe wagony są wygodniejsze od EZT bo mają w większości lepsze fotele i więcej miejsca na nogi.
To puszczanie EZT na nocne połączenia naprawdę zakrawa na sabotaż mający na celu wygaszenie popytu. Jest mnogość różnych opcji nawet przy obecnej sytuacji taborowej (składy z EIC/IC, zdeklasowane 112A czy wreszcie zwykłe 111A + dodatkowo 1-2 sztuki 111Arow), niektóre lepsze niektóre gorsze, a IC wraz z MI wybierają opcję najgorszą z możliwych w postaci EZT.

[ Dodano: 21-04-2018, 01:07 ]
Wielokrotnie na forum padało pytanie o frekwencję w nocnych EZT. Otóż właśnie jadę Karpatami z Warszawy do Przemyśla, przed chwilą na jednej ze stacji przetoczyliśmy się z prędkością jakieś 30km/h obok stojącej Pogorii na Flircie. Powiem tak: nie wiem ile ludzi leżało na fotelach poniżej linii okien (i czy tak się da), ale tych którzy wystawali ponad linię okien było bardzo mało, myślę frekwencja z 15% max. A miny większości osób nie wymagały komentarza żadnego.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 7 859 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 22-04-2018, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Co do Pogorii - miałem okazje widzieć ją 2x w Bydgoszczy w piątki i frekwencja była dość spora, jak jest w pozostałe dni tyg. - nie wiem, nie widziałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ciapaty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2017

PostWysłany: 11-05-2018, 20:33   Kuszetka Katowice-Gdynia: nie ma jej, ale jest... Odpowiedz z cytatem

Od 23 marca PKP Intercity uruchomiło bezpośrednią kuszetkę z Krakowa przez Katowice, Wrocław i Poznań do Gdyni. Niestety, mało kto wie o tym, że na Wybrzeże znów można dojechać w pozycji leżącej, bo połączenia wciąż nie ma na najpopularniejszej stronie rozklad.pkp.pl. PKP Intercity obiecuje naprawić błąd.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/katowice-znow-maja-pociag-sypialny-do-trojmiasta-nie-ma-go-w-internetowym-rozkladzie-86931.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-05-2018, 17:39   Re: Kuszetka Katowice-Gdynia: nie ma jej, ale jest... Odpowiedz z cytatem

takie są skutki, jak każdy sobie rzepkę skrobie...
kto inny jest przewoźnikiem, kto inny zarządcą infrastruktury, kto inny odpowiada za informację a jeszcze kto inny itd.
Niestety nie ma regulatora, który by to wszystko spinał i jest bałagan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl