PKP uczula kierowców – 1 marca ruszyła modernizacja linii kolejowej Rudna Gwizdanów - Legnica. Wprowadzono zmiany organizacji ruchu na przejazdach kolejowo–drogowych. Inwestycja zakończy się w przyszłym roku, a jej koszt to 190 mln zł.
Przejazdy kolejowe wymagają od kierowców samochodów większej ostrożności. W związku z remontem wspomnianej linii rogatki kolejowe są w części demontowane.
Rozmachu nadal nie widać. Raczej nazwałbym to dłubaniem w torach. Oceniam po tym co widać na stacji Lubin Górniczy. Na wylocie ze stacji w kierunku Rudnej Gwizdanów postawili nowe (chyba 3 słupy) słupy trakcji elektrycznej: w tym dwa stanowią bramę. Jak się domyślam pod tor łączący rozjazdami tory na Rudną i na stację Lubin Kopalnia (KGHM).
Rozebrali jeszcze nie do końca tor główny w stacji. I tu moje zdumienie bo w tamtym roku tor ten na znacznej długości w stacji był naprawiany. Wymieniono podkłady i szyny na nowe. Dzisiaj to się rozbiera. Teraz to chyba szyny będą łączone bezstykowo. Może gdzieś jeszcze coś robią, ale słabo to jak na razie widać.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
W Raszówce dwa tory już rozebrali ... co do rozmachu teraz tak na więszkości linii remonty wyglądają . Oczyszczarka tłucznia( która w Lubinie stoi już od 2 dni ) + 2 koparki i można działać . Wystarczy spojrzeć na pracę na odrzance np Wołów - Małowice Woł tam też dużo sprzętu nie było a tor położony już
Dzisiaj wybrałem się zobaczyć jak wygląda postęp prac na stacji Lubin Górniczy. Tak teraz widać szczególnie w głowicy południowej zdemontowano sporo torów. Poza tym nie ma torów wszystkich od strony ulicy Kolejowej po tor główny - jego też już nie ma. No to się dzieje. Chyba tylko pogoda mogła by być nieco bardziej łaskawa.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Trwają prace na trasie linii kolejowej z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa. PKP Polskie Linie Kolejowe szykuje na tym odcinku dziewięć stacji i przystanków. Obecnie chwali się zdjęciami z placów budowy.
Skoro ruch towarowy jest to i przywraca ruch pasażerski. Mam sentyment do tej linii. Za młodu jeździłem na wagonach sypialnianych z Legnicy do Warszawy z postojam w Głogowie. Piękne czasy człowiek sobie trochę poużywał. Raz po tym pociągu obudziłem się w Gdyni bo wagony w W-wie poszły na gdynie. Ale wtedy nie było alkomatow.
Do warszawy raczej nie wrocą ale choc i osobowe pociagi to juz jest sukces. Pamietam jak dzis, osobowy z legnicy do glogowa bo byly pietrusy a w glogowie 2 godziny stania to po wódke sie szło i sie potem jechało do warszawy na sypialnym. Raz my jakąś wodke kupili to obudzilem sie w pod Gdynią. Wtedy komórek nie było to musiałem od zawiadowcy w Gdyni dzwonic do Wrocławia do naczelnika. Te czasy niestety nie powrocą.
Aktualne choć może mało pokazujące zdjęcia ze stacji Lubin Górniczy. Widok z ul. gen Maczka. Południowa część stacji. Nastawnia LG1.Foto od południowej części stacji
[ Dodano: 28-04-2018, 20:12 ]
Jaro napisał/a:
Aktualne choć może mało pokazujące zdjęcia ze stacji Lubin Górniczy. Widok z ul. gen Maczka. FOTO z prac na stacji Lubin Górniczy.Foto od południowej części stacji
[ Dodano: 28-04-2018, 20:20 ]
Od 28. kwietnia do 5. maja Pol-Miedź Trans nie może wywozić urobku z kopalń KGHM. Tor łączący stacje PMT przy przed stacją Lubin Górniczy został wycięty pod zabudowę rozjazdem. Również przejazd kolejowy w ulicy 1-go Maja w Lubinie został zamknięty dla ruchu samochodowego. Jutro (29 kwietnia) mają rozpocząć się prace wstawiania rozjazdu.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
W Lubinie montowane są nowe, dodatkowe rozjazdy. To kluczowy etap przebudowy stacji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na linii Legnica – Rudna zapewni warunki dla szybkich połączeń pasażerskich. W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będzie sprawniejszy transport towarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków oraz zbudowany nowy przystanek w Lubinie. Projekt wart jest 200 mln zł.
W Lubinie prezydent miasta Robert Raczyński i wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak rozmawiali o uruchomieniu jesienią pasażerskiego połączenia kolejowego Lubina z Wrocławiem.
Gdy bedzie na odcinku Legnica - Lubin odpowiednia predkość to bedzie duża frekwencja. Z czasów mojej pracy w przewozach regionalnych pamiętam że prędkości nie były porywające więc i zainteresowanie pasażerów było nie duże. Aczkolwiek powrót pociągów pasażerskich i połączenie z Wrocławiem może okazać sie świetnym pomysłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum