O remoncie mostu kolejowego na linii 298 w Dębrzniku i zaplanowanym remoncie zabytkowej wiaty peronowej na stacji w Kamiennej Górze napisały lokalne media:
Remont mostu nad Bobrem w Dębrzniku trwa. Obecnie prace są prowadzone na torze nr 1,
a ruch pociągów odbywa się dwukierunkowo po torze nr 2. Oprócz tego w Kamiennej Górze
prowadzona jest także wymiana podrozjazdnic rozjazdu krzyżowego nr 44.
Rozjazd44.jpg Kamienna Góra - rozjazd nr 44
Plik ściągnięto 35 raz(y) 190.2 KB
Most3.jpg Most nad Bobrem - linia nr 298
Plik ściągnięto 51 raz(y) 139.08 KB
Most2.jpg Most nad Bobrem - linia nr 298
Plik ściągnięto 51 raz(y) 124.66 KB
Most1.jpg Most nad Bobrem - linia nr 298
Plik ściągnięto 39 raz(y) 150.7 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Witajcie, czy ktoś może mi wytłumaczyć w jaki sposób linia do Lubawki będzie traktowana jako niezależna od pozostałej sieci w zarządzie PKP po zakończeniu modernizacji słynnego już toru nr 4 w Sędzisławiu? Przecież towary nadal chyba będą jeździć do Kamiennej Góry i z powrotem żeby mogły wrócić na linię 274 musi gdzieś być wbudowany rozjazd, który to umożliwi, więc jak to się ma do wydzielenia z sieci ?
W ustawie o transporcie kolejowym nie ma czegoś takiego jak wydzielenie z sieci. Natomiast występuje pojęcie: [...] sieci kolejowych, które są funkcjonalnie wyodrębnione z systemu kolei i przeznaczone tylko do prowadzenia przewozów wojewódzkich lub lokalnych [...]
Jednakże w przypadku linii do Lubawki ruch będzie prowadzony na normalnych zasadach o ile PLK nie wymyśli kolejnych dodatkowych wymagań. Teraz należy tylko czekać aż zakończony zostanie remont toru nr 4 w Sędzisławiu i związane z nim prace w zakresie urządzeń srk.
Rozjazd nr 33, który umożliwia zjazd z linii 298 na trasę 274 był jest i będzie. Zresztą nawet przy wyodrębnieniu funkcjonalnym linii, nie ma potrzeby jej fizycznego odcinania od pozostałej sieci kolejowej. Patrz WKD.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Taki komentarz pojawił się na facebooku "Koleją po Dolnym Śląsku":
Dlaczego nie pojadą pociągi do Kamiennej Góry? [Cz.3]
Bo Koleje Dolnośląskie S.A. wolą wozić pasażerów autobusami i nie zależy im na innym rozwiązaniu.
Dotarliśmy do korespondencji, którą Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego skierował do prezesa Kolei Dolnośląskich pod koniec kwietnia tego roku. Napisano tam iż "w ocenie tut. Urzędu newralgicznym okresem, mającym wpływ na możliwość uruchomienia połączeń w zaplanowanej formule, był czas pomiędzy spotkaniem w dniu 7 listopada 2017 r. z PKP Polskie Linie Kolejowe SA a spotkaniem w Urzędzie Transportu Kolejowego w marcu 2018 roku. Na przestrzeni 4 miesięcy zaobserwować można było bierność ze strony Przewoźnika w kontaktach z Zarządcą Infrastruktury ograniczoną jedynie do wymiany, po kilku tygodniach, korespondencji zawierającej sprzeciw wobec przedstawionych uwarunkowań związanych z dopuszczeniem pojazdów."
Pewnym zaskoczeniem mógł być mógł być oczywiście brak możliwości wjazdu na tor 4, jednak "podkreślenia wymaga również fakt, iż na podstawie złożonych wniosków o przydzielenie tras pociągów na roczny rozkład jazdy pociągów 2018/2019, Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA opracowała roczny rozkład jazdy pociągów uwzględniający wjazd czeskich pojazdów do stacji Sędzisław. Niedostosowanie urządzeń sterowania ruchem w Sędzisławiu oraz układu torowego jest więc niezrozumiałe, a w przypadku stwierdzenia takiego faktu Przewoźnik winien z wyprzedzeniem podjąć rozmowy z Zarządcą Infrastruktury w zakresie wdrożenia tymczasowego alternatywnego rozwiązania pozwalającego na przykład na wjazd na tor 1 lub tor 2."
No tak, teraz to się okaże, że to KD są winne, bo niewystarczająco błagały PLK o robienie tego, za co tej instytucji płacą
Jak Ci na czymś zależy to też przez 4 miesiące nic nie robisz w temacie i tylko narzekasz że to inni powinni zrobić? PLK musi wykonać pewne prace remontowe, których koszt później powinien się zwrócić w formie opłat za udostępnianie infrastruktury. Natomiast jak ma się zachować taki inwestor, który widzi, że przewoźnik nie podejmuje żadnych działań mobilizujących, aby prace wykonać? Skąd ma mieć pewność, że po wykonaniu remontu tor będzie wykorzystywany i pieniądze które wydał mu się zwrócą?
Póki co na linii 298 dalej trwają prace przy remoncie mostu nad Bobrem w Dębrzniku. W dalszym ciągu zamknięty jest tor nr 1 i pociągi towarowe kursują w obu kierunkach po torze nr 2.
most4.jpg Remont mostu nad Bobrem w Dębrzniku
Plik ściągnięto 23 raz(y) 158.07 KB
most3.jpg Remont mostu nad Bobrem w Dębrzniku
Plik ściągnięto 17 raz(y) 132.8 KB
most2.jpg Remont mostu nad Bobrem w Dębrzniku
Plik ściągnięto 12 raz(y) 175.66 KB
most.jpg Remont mostu nad Bobrem w Dębrzniku
Plik ściągnięto 13 raz(y) 123.31 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-06-2018, 22:41
Cytat:
Jak Ci na czymś zależy to też przez 4 miesiące nic nie robisz w temacie i tylko narzekasz że to inni powinni zrobić?
A to pracownicy KD mają zakasać rękawy i naprawić most?
Cytat:
Natomiast jak ma się zachować taki inwestor, który widzi, że przewoźnik nie podejmuje żadnych działań mobilizujących, aby prace wykonać?
Czy złożone zamówienia rozkładowe (zresztą podobne jak w ubiegłych latach i niezmiennie realizowane) to nie jest wystarczający sygnał do chęci realizacji przejazdów? Naprawdę potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe motywacje?
Cytat:
PLK musi wykonać pewne prace remontowe, których koszt później powinien się zwrócić w formie opłat za udostępnianie infrastruktury.
Niech wykonuje, ale może tak by móc zrealizować rozkład, które samo zaakceptowało. Bo w tym momencie to chyba za wiele niezarabia, a jak remont (może) kiedyś skończy to będzie po sezonie i po pociągach
A to pracownicy KD mają zakasać rękawy i naprawić most?
Jaki most? Przecież tu chodzić o remont toru nr 4 w Sędzisławiu i dostosowanie urządzeń srk na tej stacji, tak aby możliwe było prowadzenie po nim ruchu z wykorzystaniem sygnałów zezwalających.Obecnie realizowany remont mostu jest związany z prowadzeniem dość intensywnego ruchu towarowego do Kamiennej Góry i nie ma żadnego związku z tym, czy pociągi z Trutnova jeżdżą do Sędzisławia czy też Kamiennej Góry. Zachęcam do przeczytanie wcześniejszych wątków z tego postu, bo widzę że kompletnie nie jesteś w temacie.
Cytat:
Czy złożone zamówienia rozkładowe (zresztą podobne jak w ubiegłych latach i niezmiennie realizowane) to nie jest wystarczający sygnał do chęci realizacji przejazdów? Naprawdę potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe motywacje?
Jak widać są potrzebne. PLK też nie jest święte, ale KD znając uwarunkowania (monopol PLK) powinno cały czas działać, aby ich motywować do zrobienia tego remontu. Dla samych pociągów sezonowych nikt takiego remontu nie wykona (ten tor nie będzie wykorzystywany przez składy towarowe). Tutaj gra się też rozchodzi o połączenia całoroczne.
Cytat:
Niech wykonuje, ale może tak by móc zrealizować rozkład, które samo zaakceptowało. Bo w tym momencie to chyba za wiele nie zarabia, a jak remont (może) kiedyś skończy to będzie po sezonie i po pociągach
Zgoda PLK nawaliło akceptując rozkład jazdy, ale co zrobiło KD, aby wprowadzić np. rozwiązanie tymczasowe np. z wykorzystaniem torów nr 1 i 2 stacji Sędzisław? Skoro UMWD w oficjalnej korespondencji niemalże ruga własną spółkę (co jest swego rodzaju precedensem) za bierność KD w kwestii działań wobec PLK to nieco śmieszne są próby jej obrony. Zresztą ich prawdziwy stosunek do tego połączenia pokazują ciągłe błędy jakie można znaleźć w internetowym rozkładzie jazdy pociągów (zarówno ten PLK-owski jak i hafas), nie mówiąc już o promocji połączenia.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-06-2018, 09:08
Cytat:
Jaki most? Przecież tu chodzić o remont toru nr 4 w Sędzisławiu i dostosowanie urządzeń srk na tej stacji, tak aby możliwe było prowadzenie po nim ruchu z wykorzystaniem sygnałów zezwalających.
OK, most rzeczywiście nie ma wpływu na ruch pociągów, ale dostosowywanie urządzeń srk też Koleje Dolnośląskie się nie zajmą.
Cytat:
Zgoda PLK nawaliło akceptując rozkład jazdy, ale co zrobiło KD, aby wprowadzić np. rozwiązanie tymczasowe np. z wykorzystaniem torów nr 1 i 2 stacji Sędzisław?
No ale to jest robota KD? Myślę, że im wszystko jedno na jaki tor pociąg jedzie. PLK nawaliło, to powinno wdrożyć rozwiązanie zastępcze. Inne niż "jedźcie sobie autobusami"
Cytat:
Skoro UMWD w oficjalnej korespondencji niemalże ruga własną spółkę (co jest swego rodzaju precedensem) za bierność KD w kwestii działań wobec PLK to nieco śmieszne są próby jej obrony.
A rugać to należy jednak w tym temacie przede wszystkim PLK, ale tego nie ma kto robić, bo to święta krowa
Niestety wzorem ubiegłych lat Koleje Dolnośląskie wraz z PKP PLK w dalszym ciągu prowadzą pielęgnowane od 2013 roku wprowadzenie pasażerów korzystających z internetowego rozkładu jazdy w błąd.
W rozkładach plakatowych (przyjazdy) dla stacji Kamienna Góra pociągi z Trutnova są oznaczone jako BUS. Z kolei Hafas pokazuje pociąg widmo, który na odcinku Lubawka - Sędzisław jest obsługiwany przez ezt. Ponadto pozostałe pociągi pomiędzy Trutnovem, a Kamienną Góra wg hafasa nie posiadają możliwości przewozów rowerów. Znów przewoźnik wprowadza dodatkowy chaos informacyjny na tej trasie, który z powodu KKA i tak jest obecny od początku obecnego sezonu.
błedy.jpg Błędy w rozkładzie
Plik ściągnięto 24 raz(y) 156.89 KB
błedy2.jpg Błędy w rozkładzie
Plik ściągnięto 19 raz(y) 167.32 KB
błedy3.jpg Błędy w rozkładzie
Plik ściągnięto 22 raz(y) 163.89 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
A co mają PLK i KD do Hafasa? Hafas już dawno przestał być wiarygodną wyszukiwarką i pokazuje masę bzdur, nie tylko dotyczących tych pociągów.
Za przekazywanie danych handlowych do systemu odpowiada przewoźnik. Rozkłady plakatowe PLK są wywieszane na przystankach i stacjach kolejowych z których codziennie korzystają pasażerowie. Czy należy tolerować masowe wprowadzanie ludzi w błąd?
Z hafasa (old i nowego) korzystają kasjerki PKP IC przy wystawianiu biletów i skoro są tam błędy to także mamy masowe wprowadzane ludzi w błąd.
Skoro wiesz o innych błędach w hafasie to dlaczego ich nie zgłaszasz do UTK?
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Wiarygodne dane są w rozkładzie PLK, bo ta spółka jest odpowiedzialna za rozkłady i i z tą spółką przewoźnicy ustalają rozkłady. Potem dane lecą do hafasa, ale PKP Informatyka średnio to ogarnia i mamy takie kwiatki. Dlatego ja od dawna nie korzystam z hafasa, tylko z wyszukiwarki PLK lub z rozkładów umieszczonych na stronie KD. A zgłoszenie błędów do UTK nic nie pomoże, bo PKP Informatyka nie jest instytucją odpowiedzialną za rozkład. Według mnie jeżeli PKP Informatyka sobie nie radzi z rozkładem, to strona rozklad-pkp.pl powinna zostać zamknięta lub przekierowywać na wyszukiwarkę PLK.
Jak wiarygodne są dane w rozkładzie PLK skoro dla pociągów do Trutnova co roku są problemy z błędami w rozkładzie? Po zgłoszeniach błędów do UTK interwencja idzie też do PKP Informatyka.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum