Trwają intensywne prace na stacji w Lubinie. Budowane są dwa nowe perony. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mieszkańcy zyskają nowy przystanek Lubin Stadion. W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będą wygodne, konkurencyjne względem drogowych, kolejowe połączenia i sprawniejszy transport towarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Projekt wart jest 200 mln zł.
W ramach rewitalizacji linii nr 146 Wyczerpy - Chorzew Siemkowice m.in. wymienimy 47 km torów i sieci trakcyjnej, wyremontujemy cztery wiadukty, przebudujemy 35 przepustów, i odnowimy pięć mostów.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Kolizje z sieciami, bunkry, błędy w projekcie... Pasażerowie dłużej poczekają na równe tory
Modernizacje głównych tras kolejowych łapią coraz większe opóźnienie. Prace komplikują nieoczekiwane przeszkody na trasach, a także gwałtownie rosnące ceny w przetargach.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w ostatnim czasie zmieniła podejście do remontów torów. By nie ślimaczyły się jak dawniej, zdecydowano, że zamiast prowadzić prace "pod ruchem", na czas robót zamykane będą długie odcinki linii. To dla pasażerów bardzo uciążliwe rozwiązanie, ale dzięki niemu czas remontu miał być znacznie krótszy. Problem w tym, że kolejne modernizacje łapią opóźnienie.
Są środki na rewitalizację linii kolejowej na Podlasiu.
56 mln zł dotacji z UE dostaną PKP PLK na rewitalizację ponad 20-km kolejowej linii towarowej Chryzanów-granica państwa (Podlaskie). W czwartek w Białymstoku podpisano umowę w tej sprawie. Inwestycja na wpłynąć na ożywienie ruchu towarowego ze Wschodem.
Otrzymujemy coraz to nowe przykłady odcinków, na których PKP PLK, pomimo przeprowadzonych inwestycji nie podniosła prędkości przejazdu dla pociągów. Zarządca infrastruktury wyjaśnia, że przyczyny tego stanu rzeczy są różne.
Premier Morawiecki: Przystępujemy do ogromnej fazy remontów szlaków kolejowych
- Odbudowa szlaków kolejowych zwiększy komfort życia, bezpieczeństwo i przyczyni się do rozwoju gospodarczego. A przez to uczynimy Polskę jedną – mówił szef rządu, zaznaczając, że chodzi o połączenie w wymiarze infrastrukturalnym. Na remont szlaków kolejowych rząd chce przeznaczyć 67 mld zł.
Jak PKP PLK zrobi remont to nie ma to tamto! W Warszawie remontują linię obwodową. Konkretnie to jej odcinek od dworca Zachodniego do Gdańskiego. I nawet kończą. Pociągi, które do tej pory ten odcinek mogły pokonywać z prędkością 40 km/h po remoncie będą mogły się poruszać z prędkością 40 km/h. W dodatku zaraz po remoncie zostanie zamknięty jeden tor, bo... będzie budowany przystanek Warszawa Powązki. Bo przecież od razu się nie da. W końcu jak wiadomo planowanie to lipa.
Ale martwcie się, bo już wkrótce PKP PLK rozpocznie remont linii średnicowej – to ta główna linia kolejowa od Warszawy Zachodniej, przez Centralną do Wschodniej. Tylko jeden komentarz mi do głowy przychodzi:
to-jebnie.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 90.4 KB
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Trwają remonty linii kolejowych. Co z linią na Wojnów?
Na czterech dolnośląskich liniach kolejowych praca wre. Jesienią robotnicy wejdą na tory w kolejnych miejscach - m.in. pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem i w Wałbrzychu. Ruszyć miał także remont linii z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc przez Swojczyce, Strachocin i Wojnów. Czy ruszy - nie wiadomo, bo oferty znacznie przekraczają budżet przeznaczony na remont.
Niewykorzystane szanse polskiej kolei, czyli miliardy utopione w infrastrukturę bez efektu.
Polska kolej nie wykorzystuje efektów inwestycji infrastrukturalnych za miliardy euro. Czasy jazdy nie są skracane względem stanu sprzed remontów.
„Niepotrzebne” linie na 160 km/h
Wydatki w kwotach po 1-2 mld złotych dla jednej dużej inwestycji nie przekładają się na poprawę jakości podróży koleją w Polsce. Gorzej, o ile w przypadku nowootwieranych autostrady i dróg szybkiego ruchu kierowcy widzą efekty inwestycji z dnia na dzień – jazda trwa znacznie krócej i wygodniej, to na kolei brak jest takich rezultatów. Nakłady na inwestycje idą w miliardy złotych dla poszczególnych zadań, ale tylko PR-owcy potrafią kompletny brak wymiernych efektów przetoczyć na zapierający dech sukces.
Malepszak: Przywracanie prędkości na liniach powinno być priorytetem.
– Zakończenie prac musi się kończyć nowymi, wyższymi parametrami infrastruktury. Taki jest podstawowy cel tych prac. Trzeba jednak zupełnie zmienić myślenie, które musi być skierowane nie na wydatkowanie pieniędzy jako cel sam w sobie, ale właśnie na efekty, jakie chcemy uzyskać – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Piotr Malepszak, członek zarządu Kolei Dolnośląskich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum