Ambrosia: Odnośnie EIP w relacji Warszawa-Wrocław to już od 20.II.2018 roku tylko dwie pary są na tej trasie, i dwa EIC. Także ten Wrocław z Pendolino coś nie wypalił IC. Inna kwestia, że jak wracałem kilka tygodni temu z Wrocławia do Warszawy EIP o 6:56 (ten z Jeleniej Góry) to na 14 dni przed dostałem bez problemu Super Promo. Tylko w wagonach nr 4 i 5 było trochę ludzi a tak to dwa pierwsze wagony nr 7 i 6 oraz wagon nr 2 jechały praktycznie puste. W Warszawie przyjechał na ten sam peron opóźniony wówczas 30 minut EIP Rzeszów-Gdynia to tam frekwencja w całym składzie w granicach 100%.
Radek: pełna zgoda odnośnie przedłużenia do Krakowa IC "Mazury" zamiast IC "Warmia". Obawiam się, że nawet na tak popularnej trasie jak Warszawa-Kraków via CMK może być problem z frekwencją skoro przyjazd do Krakowa jest zaplanowany na około 1 w nocy. To samo się tyczy IC Łokietek" w przeciwnym kierunku.
Sheva 17: Pomysł przedłużenia EIC "Krakus" w (5) i (7) oraz święta jako "Lajkonika" do Przemyśla również mi się podoba, ale moim zdaniem powinna być przynajmniej 2 godzinna przerwa między "Lajkonikiem" a EIP Gdynia-Rzeszów. Obawiam się, że frekwencja na odcinku Kraków-Rzeszów-Przemyśl może nie być wystarczająca tym bardziej, że różnica w odjeździe z Krakowa między EIC a EIP jest tylko 45 minut a między nimi kursuje IC "Malczewski". Także bez jakiejś oferty specjalnej dwa kwalifikowane składy na E-30 w tak krótkim odstępie czasu mogą się nie utrzymać, zwłaszcza w kontekście A-4 i FlixBus i Neobus których między Krakowem a Rzeszowem nie brakuje a czas przejazdu jest może 20 minut dłuższy niż EIC.
Nie należy też zapominać, że rozkład ten ulegnie gruntownej przebudowie jeżeli chodzi o Lublin, bowiem już wiadomo, że nie ma możliwości aby w grudniu została otworzona LK7. A nawet jeżeli dojdzie do tego w połowie roku 2019 to i tak tylko jeden tor będzie przejezdny i nie ma możliwości żeby zmieściło się tam tyle pociągów co jest zaplanowane.
OkOuKo,
STOCZNIOWIEC - brak
ARTUS- nie będzie wagonów do Kudowy
TLK NARCIARZ Szczecin - Zakopane p. Poznań, Wrocław, Rybnik, Bielsko Biała, Żywiec (nocny) - brak, zamiast niego "nowy/stary" PODHALANIN zamiast przez Kraków to przez Bielsko.
A Leszno, Wrocław, Brzeg, Opole, Kędzierzyn, Racibórz, Rybnik, Żory, Żywiec bez nocnego pociągu do Zakopca.
w ostatnich planach (nawet na Facebookowej grupie "stacja Żywieczcyzna" było mówione o Podhlananinie przez Zywiec. Przetrasowanie go na Wadowice spowodowane jest zapewne 2 innymi pociągami IC jadącymi przez Żywiec do Zakopanego - Halnym, Oscypkiem i dodakowo ORNAKIEM KŚ.
Co do Kędzierzyna Koźla wydaje mi się że chodzi o jego przepustowość w okresie remontowym i dlatego pomysł puszczania go przez Wrocław poszedł w odstawkę. Zresztą widzę w nocnych godzinach spory ruch we Wrocławiu
ps. PODHALANIN a dokładniej całoroczny przez Bielsko Białą to jest pierwsza NORMALNA relacja tego pociągów - jeszcze za czasów pospiesznych bez nazw
później go puścili przez Kraków....więc tak naprawdę wrócił na Swoją starą trasę przez Bielsko
Kępno w przyszłym rozkładzie będzie mieć najgorszą ofertę nocnych połączeń sezonowych od kilku lat czyli nie będzie jej wcale póki co. Bezsensem też jest puszczanie Podhalanina i Przemyślanina (drugi rok z rzędu) w odstępstwie około pół godziny między Poznaniem a Lublińcem po tej samej trasie. W konsultacjach pisałem o wytrasowaniu Podhalanina przez Herby Nowe i Wieluń, ale nie przyniosło skutku. Chociaż pozytywny odzew na moje propozycje jest jeśli chodzi o Osterwę
Radzę żeby działacze z podkarpackiego i lubelskiego przejżęli na oczy bo bardzo dużo stracą zwłaszcza na liniach niezelektryfikowanych i na odcinku Lublin- Chełm.IC likwidują wszystkie dwie pary TLK na trasie Jasło-Tarnów a SKPL przetrasowuje na Rzeszów. Dodatkowo będzie on skomunikowany w Rzeszowie z TLK MALINOWSKI do Warszawy więc Bieszczady tracą połączenie z Pomorzem. Druga sprawa to obsługa przez SKPL odcinka Rzeszów- Hrubieszów. Samo skomunikowanie z IC z Jeleniej Góry odstraszy pasażerów. Brak również poszerzenia oferty na trasie Lublin-Chełm. Likwidacja nocnego UZNAMA i uruchomienie tylko jednej TLK tylko do Warszawy.
Zamiast Łokietka z Krakowa do Warszawy wieczorem powinny być Mazury rano ok 5 lub przed. Wtedy szybki i komfortowy poranny dojazd do Warszawy. Z Łodzi do Olsztyna mogłaby jechać Warmia, wtedy wcześnie rano pewny dojazd z Łodzi do Warszawy zamiast opóźnionych Karkonoszy. Na Łódź-Katowice zostaje tylko Stoczniowiec i Hutnik, ale to chyba przez remont Częstochowa-Katowice. Ale to znaczne uszczuplenie oferty projektu Flirt.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Ciekawe czemu wycięli Klimczok, wydaje mi się ze na frekwencję w tym pociągu akurat nie można było narzekać, jechałem nim w tym roku kilka razy i często po opuszczeniu Górnego Śląska do Poznania miał ponad 100% zajętości miejsc a i do Szczecina nie dojeżdżał z muchami na pokładzie. Szybkie, tanie połączenie, więc wycinamy?
Ciekawe czemu wycięli Klimczok, wydaje mi się ze na frekwencję w tym pociągu akurat nie można było narzekać, jechałem nim w tym roku kilka razy i często po opuszczeniu Górnego Śląska do Poznania miał ponad 100% zajętości miejsc a i do Szczecina nie dojeżdżał z muchami na pokładzie. Szybkie, tanie połączenie, więc wycinamy?
1. Remont odcinka Szczecin - Poznań
2. Przepustowość Nadodrzanki
3. dublowanie się z ARTUSEM i ŚWIATOWIDEM (Katowice - Poznań) oraz UKIEL (Lubliniec - Poznań)
4. na odcinku Bielsko - Wrocław więcej ludzi wybierało SZYNDZIELNIE.
Wydaje mi się że to jest tok rozumowania IC
Jallah
Próbuję wpisywać jakieś daty po 8 grudnia, ale w każdym przypadku pojawia się komunikat "Nie znaleziono połączeń według wskazanych kryteriów wyszukiwania."
Mógłbyś podać jakiś konkretny przykład? Z góry dzięki.
Wlasnie chodzi o to ze pociagi sie jeszcze nie pojawily, tylko daty. Dlatego napisalem co napisalem. Trzeba obserwowac plakatowe rozklady bo one zwykle sie pierwsze pojawiaja.
Witam!
Są może jakieś przecieki odnośnie rozkładu jazdy pociągów regionalnych w Małopolsce?
Szczególnie interesują mnie połączenia Krakowa z Oświęcimiem oraz szanse na przywrócenie ruchu pociągów regionalnych między Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami.
Z góry dziękuję.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-09-2018, 15:44
ElmoVanKielmo, Co do odcinka Oświęcim - Czechowice-Dz., z projektu dla woj. Śląskiego wynika, że na nic więcej, niż to co jest (połączenia w piątek i w niedzielę), liczyć nie można.
Szczególnie interesują mnie połączenia Krakowa z Oświęcimiem oraz szanse na przywrócenie ruchu pociągów regionalnych między Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami.
Z góry dziękuję.
Koleje Śląskie były zainteresowane i są nadal odcinkiem Oświęcim - Czechowice Dziedzice, jednak w momencie gdy z niego rezygnowały, jasno zaznaczyli że dopóki nie będzie remontu na tym odcinku - nie będą wykonywać tam połączeń.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-09-2018, 16:32
A remont "w drodze", więc szanse na więcej połączeń są. Póki co mamy to, co mamy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum