EIC 3504 TO SKŁAD WAGONOWY (BEZ NAZWY) REL KRAKÓW GŁÓWNY - GDYNIA GŁÓWNA PO PRYJEŹDZIE DO GDYNI POCIĄG TEN WRACA W RELACJI GDYNIA GŁÓWNA - WARSZAWA ZACHODNIA(BEZ NAZWY)
... to mogli już po rodzieleniu/połączeniu w Katowicach "Berlina" i "Przemyślanina" którąś część (i dlaczego berlińską? ) puścić przez Bytom, a nie obie przez Zabrze
Ustronie nie kursujące przez Warszawę to jakiś taki dziwoląg kolejowy. Przekombinowane trochę tak samo jak Pobrzeże.
Ustronie w takiej formie jest skazane na porażkę. To połączenie musi jak najszybciej wrócić na trasę przez Warszawe, albo przez Łódź, Kutno, Bydgoszcz. Takie wężykowanie w nocy z pomijaniem generatorów ruchu nie może skończyć się dobrze, tym bardziej, że IC i ministerstwo ciągle płaczą jak to pociągi nocne są nierentowne.
Pobrzeże mimo, że ma przekombionwaną trase to jednak obsługuje dużo generatorów ruch, a w tym rozkładzie zostało wydłużone z Łodzi dalej do Wrocławia w cele zaoferowania ośrodkom trasy kaliskiej pociągu do Trójmiasta co jest dobrą inicjatywą.
USTRONIE mogłoby jeździć na stałe tą nową trasą, ale pod warunkiem całorocznego kursowania KARPAT z Przemyśla do Gdyni przez Warszawę, a nie tylko ogryzkowej Krynicy i Zakopanego które są oterminowane.
W części lubelskiej roczny rozkład jazdy wydaje się być bzdurą propagandową. Zapowiedziano uruchomienie linii 7 od czerwca, ale okazuje się, że dobrze będzie jeśli otworzą w grudniu.....a zatem rozkład w tym obszarze wydaje się być jedynie stekiem dobrych życzeń, dzięki któremu kolej straci mnóstwo pasażerów.
Jedną z największych nowości w rozkładzie jazdy 2018/2019 jest jadący przez Polskę nocny pociąg IC Nightjet z Berlina do Wiednia, Budapesztu oraz Przemyśla i vice versa. W Polsce zatrzymuje się on na stacjach w Rzepinie, Zielonej Górze, Głogowie, Wrocławiu, Opolu, Kędzierzynie-Koźlu, Raciborzu oraz Chałupkach. Dzięki temu połączeniu mieszkańcy tych miejscowości zyskali bezpośrednie połączenie do stoli Niemiec, Węgier i Austrii.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ustronie w takiej formie jest skazane na porażkę. To połączenie musi jak najszybciej wrócić na trasę przez Warszawe, albo przez Łódź, Kutno, Bydgoszcz. Takie wężykowanie w nocy z pomijaniem generatorów ruchu nie może skończyć się dobrze, tym bardziej, że IC i ministerstwo ciągle płaczą jak to pociągi nocne są nierentowne.
Bo oczywiście wszystko musi jechać przez Warszawę bądź Łódź? Otóż jak pokazują pierwsze dni i ilość osób na składzie, w zasadzie nie zmieniła się na minus względem poprzedniego rozkładu.
Przy likwidacji Pogori to konieczność. Łódź potrzebuje nocnego pociągu do Trójmiasta, bo tylko nocnym można było dojechać tam na sensowną godzinę. A nocy pociąg do Krakowa i Podkarpacie będzie dla Łodzi zdecydowanie atrakcyjniejszy, niż nikomu niepotrzebny nocny do Katowic. W czasach kiedy Pogoria prowadziła grupę do Krakowa/Zakopanego ta robiła lepszą frekwencje, niż grupa do Bielska. Jak tylko wróci nocna przejezdność ŁWK to będziemy walczyć o skierowanie tego połączenia na Łódź.
20 grudnia Ukrzaliznycia uruchomi kolejny międzynarodowy pociąg pomiędzy Przemyślem a Lwowem. Będzie kursować w okresie zwiększonego ruchu między Polską a Ukrainą.
Obecnie między Polską a Ukrainą przez kolejowe przejście graniczne w Medyce kursują 4 pociągi: dwa pociągi IC rel. Przemyśl – Kijów obsługiwane jednostkami trakcyjnymi Rotem, pociąg nocny Przemyśl – Odessa oraz Lviv Express z Wrocławia do Kijowa. Co ciekawe – jeszcze dwa lata temu było tylko jedno takie połączenie.
Czy ktoś wie co się dzieje z IC Chełmoński Przemyśl - Jelenia Góra . Od początku rozkładu codziennie jest opózniony w Jeleniej Górze średnio 30 min. , dzisiaj tylko 107 min . Nie było jeszcze dnia żeby przyjechał normalnie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum