Niech jest, ale już Regio Zbąszynek-Skierniewice nie jest.
[ Dodano: 27-01-2011, 16:34 ]
Jest połączenie Ostrów Wielkopolski - Leszno - Wschowa - Głogów.
Przechodzi przez 3 województwa, więc urzędy musiały się dogadać w sprawie tego połączenia.
Być może takie pismo z prośbą o wydłużenie połączenia było by lepsze od zakładania nowego?
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Równiez jestem za tym połączeniem! I myślę, że prośba o wydłużenie będzie bardziej trafna, bo to nie jest już tak duży problem jak tworzenie nowego połączenia, któe byłoby konkurencyjne dla wyżej wymienionego połączenia Głogów-Ostrów Wlkp.
Oby się udało!
zaqwsx321, problem może byc z obiegami szynobusów niestety...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
A ja bym jeszcze chciał od województwa Dolnośląskiego szynobus, zapomnieli ,że Głogów leży w ich granicach, najlepiej przejść do województwa Lubuskiego.
SA108 i wydłużenie na nim relacji to średni pomysł, ludzie mają dość capiącego i bardzo awaryjnego szynobusu (bardzo nieudana seria), więc nowo reaktywowana (oby) trasa zgineła by znowu tym razem już nie z błahego powodu.
Zważając na to, że od grudnia tak drastycznie spadnie predkosc na trasie ZG-Głogów i czas wydłuży się do ok. 2h + to, że Leszno-Głogów to min. 1h - takie połączenie nie ma sensu. Ponad 3h żeby przejechać 110km? Autobus robi to w 2:15.
Ale - jako, że od jesieni tego roku tory na relacji ZG-Zbąszynek mają być odnowione i prędkość wyniesie 100km/h, a czas podrózy ZG-Zbąszynek wyniesie ok. 40minut to połączenie ZG-Ostrów przez Zbąszynek miałoby jak najbardziej sens. Czas podróży wyniósłby wtedy do Leszna 40min+1,40h =2h 20min I to byłoby sensowne
Więc trzebaby zabiegać o ZG-Ostrów przez Zbąszynek wg mnie. Zresztą jestem zwolennikiem takiego rozwiązania.
Trwa modernizacja infrastruktury kolejowej na trasie Głogów – Leszno przez Wschowę. W planie spółki PKP PLK jest wymiana torów i remont czterech dworców. Prace mają potrwać do listopada tego roku, co umożliwi powrót pociągów osobowych na tę linię od nowego rozkładu jazdy 2019/2020.
Jeżeli chodzi o reaktywacje linii kolejowej Głogów - Leszno to trzeba powiedzieć jasno kilka rzeczy.
1. Obsługę powierza się PR Zielona Góra jednym składem serii SA133 lub SA108
2. Połączenie jest najbardziej potrzebne mieszkańcom Głogowa, którzy nie będą musieli się męczyć w busach
3. Linia kolejowa przebiega inaczej niż DK 12 stąd dzięki temu takie wsie jak Grodziec Mały, Głogówko i Stare Drzewce otrzymują możliwość dojazdu do miast - kiepsko tam z komunikacja autobusową.
4. Będzie jedna para dzienna rel. Leszno - Zielona Góra - Leszno.
5. W niedziele będzie późno wieczorna para rel. Leszno - Zielona Góra - Leszno (przyjazd do Leszna ok. północy)
6. Będzie 6 par połączeń na dzień
Krotoszyn – Głogów do elektryfikacji? PLK mają wstępne plany.
Czy wkrótce odcinki z Ostrowa Wielkopolskiego do Leszna i z Leszna do Głogowa obsługiwane będą przez pociągi elektryczne? PKP PLK mają plan elektryfikacji niemal 120-kilometrowego odcinka linii nr 14 oraz łącznicy prowadzącej do niej z Krotoszyna.
Ciekawe czy to połączenie przetrwa choć do Wielkiej Nocy z braku podróżnych, oprócz podobno niedziel.
Lepiej puścić taxi kombi lub mikrobus by oszczędzać cenną ropę i kosztowny tabor.
Wszystko wskazuje na to, że od marca 2021 roku pociąg TLK Konopnicka, a raczej jego jedna część składu zostanie skierowana do Warszawy przez Nową Sól, Głogów, Leszno, Krotoszyn i Ostrów Wlkp, gdzie nastąpi dołączenie do składu drugiej części składu jadącej z Zielonej Góry przez Żagań, Legnicę, Wrocław.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum