Pociągi dojadą z Mikołajowa na Krzyki i Gaj? Koszt inwestycji: 200 mln zł
Pociągi pasażerskie na kolejowej obwodnicy towarowej mają odkorkować południe Wrocławia. Pomiędzy stacją Wrocław Mikołajów a Gajem składy zatrzymywałyby się na trzech przystankach – to wizja Jerzego Michalaka, członka zarządu województwa i kandydata na prezydenta Wrocławia.
Przystanek Wrocław Muchobór idzie do gruntownej modernizacji.
Windy, dostępne dla wszystkich perony, czytelne oznakowanie i nowe bezpieczne przejście – tak ma wkrótce wyglądać przystanek kolejowy Wrocław Muchobór, który zostanie zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego.
Kampania 2018: Kandydatka PiS na prezydenta Wrocławia chce budować szybką kolej.
Uruchomienie szybkiej kolei miejskiej we Wrocławiu - zapowiada kandydatka Zjednoczonej Prawicy na prezydenta miasta posłanka Mirosława Stachowiak-Różecka (PiS). "Przy dobrej współpracy samorządu z rządem pierwsze linie mogą być gotowe już za kilkanaście miesięcy – podkreśliła.
We wtorek na konferencji prasowej Stachowiak-Różecka wspólnie z radnym miejskim PiS Marcinem Krzyżanowskim zaprezentowali koncepcję utworzenia szybkiej kolei miejskiej we Wrocławiu.
Kampania 2018: Rozwój kolei według Jerzego Michalaka.
Przywrócenie ruch kolejowego na Dworcu Świebodzkim, zwiększenie liczby kursów pociągów oraz wprowadzenie wspólnej taryfy biletowej dla aglomeracji, to niektóre z założeń programu dla kolei miejskiej i aglomeracji przedstawione w poniedziałek przez kandydata na prezydenta Wrocławia Jerzego Michalaka.
Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Michalak podkreślił, że w ostatnich latach mieszkańcy Dolnego Śląska zaczęli masowo korzystać z kolei w dojazdach do pracy.
Miastu brakuje pieniędzy na poprawę infrastruktury w ramach rewitalizacji linii Wrocław-Jelcz
PKP PLK wyłoniły już, za ponad 90 mln zł, wykonawcę przebudowy odcinka Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice. Wrocławski magistrat chce zapewnić odpowiedni dostęp do trzech przystanków na wschodzie miasta. Jedyny chętny oczekiwał jednak o ponad milion złotych więcej, niż zaplanowali urzędnicy. Ponadto najdroższe okazały się prace przy przystanku Wrocław Wojnów, a nie Wrocław Łany.
Wrocław: Będą nowe perony, tylko do nich nie dojdziesz
Za rok pociągi z Wrocławia Głównego na Wojnów pojadą wyremontowaną linią. Może się jednak okazać, że pasażerowie do wyremontowanych peronów nie będą mieli jak dojść. Miasto unieważniło przetarg na budowę chodników, dróg dojazdowych i parkingów przy stacjach.
75 mln zł na odnowienie trasy kolejowej z Wrocławia do Jelcza.
75 mln zł przeznaczy PKP PLK na modernizację trasy kolejowej z centrum Wrocławia do Jelcza. Dzięki inwestycji już w przyszłym roku komunikacją kolejową będzie można sprawnie dotrzeć z północno-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej do centrum miasta.
Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni system komunikacyjny Wrocławia. Zwiększy dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Przyczyni się do odciążenia dróg kołowych. Umożliwi lepsze skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum Wrocławia.
Przystanek kolejowy Wrocław Muchobór: remont ma ruszyć za dwa miesiące
Prawie rok temu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że podpisały umowę na modernizację przystanku Wrocław Muchobór. Tymczasem na samym przystanku wciąż nie widać prac. Czy kolej zapomniała o tej sprawie?
Wrocław Wojnów Wschodni, Wrocław Strachocin i Wrocław Popiele - to trzy nowe przystanki kolejowe, które powstaną we Wrocławiu. To efekt trwającej przebudowy linii kolejowej łączącej Wrocław i Jelcz - Laskowice. Nowe przystanki na tej trasie powstaną też w Chrząstawie Małej i Nadolicach Małych.
Z Jagodna do centrum pociągiem już w przyszłym roku
Mieszkańcy Jagodna będą mogli skorzystać w codziennych dojazdach do centrum miasta z nowej stacji kolejowej Wrocław Iwiny. Przystanek położony na linii kolejowej z Wrocławia do Kłodzka przebiegającej m.in. przez Strzelin, Ziębice, Kamieniec Ząbkowicki będzie wybudowany wzdłuż ul. Schuberta, kilkadziesiąt metrów od wylotu ul. Vivaldiego. Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie stacji została podpisana w czerwcu 2019 r., a prace mają zakończyć się w przyszłym roku.
Wracam do tematu z uporem maniaka bo jako osoba codziennie dojeżdżająca z Legnicy do Wrocławia szlag mnie po prostu trafia, frustracja narasta z dnia na dzień.
Czy coś dzieje się w kwestii tej piep*****j kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu?! To co funkcjonuje obecnie to jest patologia na skalę krajową. Nie dość, że pasażerów dojeżdżających do miasta z dużej aglomeracji jest TAK DUŻO, że prawie codziennie stoję już od samej Legnicy, to to co wyprawia się we Wrocławiu woła o pomstę do nieba. Od czasu udostępnianie pociągów posiadaczom Urbancard w granicach Wrocławia było nieciekawie, ale ostatnie miesiące to istne piekło. Gdy już mocno zmęczony jazdą od ponad pół godziny dojeżdżam do Leśnicy, jestem dosłownie TRATOWANY przez tłum wrocławiaków, którzy wyczaili że w cenie biletu miesięcznego MPK mogą w 15 minut dojechać do centrum. Podobna sytuacja jest w Żernikach i na Nowym Dworze. Ilość chętnych wzrasta wykładniczo z miesiąca na miesiąc, a wielkość składów się nie zmienia. Już na dzień dzisiejszy przydałoby się w godzinach szczytowych puszczać jednostki zestawione podwójnie, ale wiemy że do tego nie dojdzie bo ich po prostu nie ma i nie zanosi się, aby w najbliższej przyszłości coś się zmieniło.
Nie miałbym nic przeciwko gdyby tylko udostępnienie wrocławianom korzystania z pociągów nie wiązało się z tak znaczącym pogorszeniem warunków podróżowania dla wszystkich innych mieszkańców Dolnego Śląska chcących dostać się do Wrocławia. Ten system jest nie do utrzymania, bo widzę lawinowy wzrost chętnych - kto normalny chce jechać 45 minut tramwajem z Leśnicy skoro może przejechać w 15 minut pociągiem. Zastanawiam się również nad rentownością dla przewoźnika -ostatnio coś nie było liczenia a wzrost ilości pasażerów jest znaczny.
Reasumując - gdzie są chociaż jakieś plany na uruchomienie kolei aglomeracyjnej?
Doszło do tego że na serio zastanawiam się nad rezygnacja z pracy i dojeżdżania, choć na moje wyspecjalizowane miejsce pracy wcale nie czeka tłum chętnych. Te codzienne męczarnie mnie wykańczają.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Też o tym już pisałem. Po wprowadzeniu możliwości przejazdu pociągami w granicach miasta na podstawie biletu MPK mieszkańcy najdalszych dzielnic (jak Leśnica czy Psie Pole) przesiedli się z autobusów i tramwajów na pociąg. Dopóki nie będzie kolei typowo miejskiej sytuacja będzie się pogarszać.
Jestem pewien, że przy normalnej odpłatności wg taryfikatora za przejazd ogromna większość pasażerów przesiądzie się z powrotem na MPK.
Doszli studenci, stąd mega tłok w pociągach na terenie Wrocławia. I będzie jeszcze gorzej, bo pasażerów ogólnie przybywa, a nowych połączeń nie przybywa. Mało tego, na horyzoncie brak inwestycji w nowy tabor KD, co wkrótce zemści się okrutnie na pasażerach. Bezpartyjnej wierchuszce UMWD/KD włos z głowy za te karygodne zaniechania nie spadnie, jeszcze premie sobie wypłacą!
Jakiś czas temu jechałam porannym pociągiem Lubań - Wrocław. Od Legnicy już było tłoczno, ale to co się działo na stacji Wrocław Leśnica przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Nie uwierzyłabym gdybym tego nie zobaczyła na własne oczy. Tłum ludzi na peronie chcący dojechać do centrum, przy czym połowa i tak nie zmieściła się do składu, a był to Impuls 5-członowy.
Podziękujmy byłemu prezesowi KD, który dobrze zrobił tylko kolejarzom ze spółek Grupy PKP i PR (dał im prawie darmowe bilety na pociągi KD) i mieszkańcom Wrocławia (umożliwił im praktycznie darmowe przejazdy pociągami KD na terenie miasta). A nam chciał drastycznie podnieść cenę biletu weekendowego...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum