PKP Intercity kupi dodatkowych 26 wagonów od Cegielskiego
PKP Intercity zdecydowało się skorzystać z prawa opcji i dodatkowo kupi 26 wagonów w ramach kontraktu z Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski, który został podpisany na początku ubiegłego roku – poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Kolejny tabor kupiony po dwuletnim okresie testowania
To też nie tak, od swoich nie trzeba testować, bo przekładamy pieniądze z jednej kieszeni do drugiej.
Informacji ciąg dalszy.
Cytat:
FPS rozpoczął przygotowania do dopuszczenia nowych wagonów w Niemczech
[...]
Prezes Cegielski FPS Hubert Stępniewicz przyznaje, że dopuszczenie pojazdu do ruchu za granicą będzie najtrudniejszym elementem tego kontraktu. - Zaczęliśmy prace nad przygotowaniem procesu homologacji w Niemczech – zdradził, przekonany, że to dopuszczenie do ruchu w tym kraju będzie najtrudniejsze do uzyskania; jak dodaje, przekonują się o tym wszyscy producenci taboru kolejowego. FPS podpisał już umowę z DB Systemtechnik w tej sprawie. Niemiecka firma m.in. przejmie zarządzanie procesem dopuszczeniowym, zweryfikuje, jako jednostka upoważniona (DeBO), spełnienie wymagań krajowych oraz wystawi wymagane świadectwa zgodności.
– Wagon zostanie skonstruowany w oparciu o zalecenia naszego doradcy niemieckiego, tak aby uprościć i zoptymalizować samą procedurę dopuszczenia na rynku niemieckim. Będziemy przede wszystkim badali zgodność naszego pojazdu z wymaganiami infrastruktury kolejowej – mówi prezes FPS. Jak dodał, ze względu na brak odpowiedniego toru testowego w Polsce, próby dynamiczne wagonu będą wykonywane w czeskim Velimiu.
PKP Intercity kupuje nowe pociągi. Miliard złotych dla szwajcarskiego producenta
Ponad miliard złotych PKP Intercity wyda na dwanaście nowych pociągów. Pojazdy, które będą jeździć m.in. na trasie ze Szczecina do Lublina, wyprodukuje w siedleckiej fabryce szwajcarski Stadler.
Niezależnie od wyniku cieszy unifikacja taboru, a w przypadku Stadlera mamy gwarancję wysokiej dostępności taboru w rzeczywistości, a nie tylko na papierze, a do tego 15 lat utrzymania w cenie.
Ciekawe ile nas będzie kosztować utrzymanie zmodernizowanych ED74 przez te 15 lat?
PKP Intercity liczy, że we wrześniu uda się spółce podpisać umowę kupna 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych od Stadler Polska - poinformował we wtorek dziennikarzy prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.
PKP Intercity planuje ogromne zakupy. Wyda ponad 1 mld zł na nowe "elektryki"
PKP Intercity w najbliższych tygodniach podpisze kolejne umowy taborowe, w tym umowę na zakup 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, której łączna wartość wyniesie ponad 1 mld zł, poinformował członek zarządu PKP Intercity Adam Laskowski.
To jeszcze kilka słów o planach kolejnych przetargów.
Cytat:
PKP Intercity chcą kupić 25 lokomotyw. Przetargi jeszcze w tym roku
W drugim półroczu 2019 roku PKP planuje ogłosić kolejne postępowania przetargowe mające na celu wzmocnienie parku taborowego przewoźnika.
W planach są:
• modernizacja 90 wagonów drugiej klasy typu 111A/141A;
• odnowa 40 wagonów typu Z1A/Z1B;
• modernizacja 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h;
• zakup 10 nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych (powtórzenie postępowania);
• zakup 10 (plus 5 w opcji) lokomotyw elektrycznych wielosystemowych.
Jak widać z nowego taboru chodzi o zapowiadane wielokrotnie lokomotywy wielosystemowe, których ostatnio jest niedobór oraz lekkie manewrówki.
Cieszy również modernizacja EU/EP07 w ramach projektu UE oraz rozszerzenie liczby modernizowanych wagonów. Po liczbie można się spodziewać, że będą to wagony analogiczne do 174A, opcję na wykorzystanie licencji na taka liczbę wagonów zawierał przetarg modernizacji właśnie tych wagonów.
PKP Intercity może iść na zakupy. Gigantyczny kredyt z EBI
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i PKP Intercity podpisały umowę na finansowanie długoterminowego programu inwestycji. Bank udzielił spółce kredytu w wysokości 1 mld zł (233 mld euro) na nowy tabor i modernizację posiadanych jednostek.
PKP Intercity kupi dodatkowo 10 lokomotyw od Newagu.
PKP Intercity rozszerza umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych, którą podpisało w maju 2018 roku z firmą Newag, zamawiając dodatkowo 10 kolejnych lokomotyw Griffin. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła o 183,8 mln zł brutto do 551,4 mln zł - poinformował we wtorkowym komunikacie kolejowy przewoźnik.
– Spółka PKP Intercity nie boi się wyzwań. W 2017 r. zmodyfikowaliśmy strategię taborową do 7 mld zł. Zawarliśmy już umowy o łącznej wartości ponad 4 mld zł – mówił podczas Trako prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.– Porozumieliśmy się z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie dofinansowania nowoczesnego taboru kwotą miliarda złotych. To, moim zdaniem, bardzo duży sukces spółki – zaznaczył.– Strategia jest realizowana zgodnie z planem. Czekamy na odbiory kolejnych pojazdów – dodał prezes PKP Intercity.
Wraca pomysł piętrowych push&pulli w PKP Intercity
PKP Intercity wracają do pomysłu zakupu piętrowych składów. Taką informację przekazał nam szef przewoźnika Marek Chraniuk, z którym rozmawialiśmy na uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod nową halę Remtraku.
Pesa vs. PKP Intercity. Czy przewoźnik otrzyma odszkodowanie w Dartach?
Pesa nie wyklucza, że zamiast odszkodowania w gotówce za nieterminowo dostarczone pojazdy ED161 Dart, dostarczy PKP Intercity kilka fabrycznie nowych zespołów trakcyjnych tego samego typu.
na pewno coś z nowego taboru przydałoby się PKP IC.a swoją drogą ciekawe bo Stadler złapał kilkumiesięczne opóznienie w dostawie 6 EZTów dla Kolei Mazowieckich.czy Mazowsze też będzie żądać odszkodowania?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum