Czy elektrycznym pociągiem dojedziemy do Zgorzelca 15 grudnia?
Prowadzone od wielu miesięcy prace przy elektryfikacji odcinka magistrali E30 pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem mają się ku końcowi. Jednak stuprocentowej pewności, że pod samą niemiecką granicę pojedziemy pociągiem elektrycznym – nie ma.
Beatrycze pracujesz na kolei? Po ostatnich wpisach wnioskuję, że tylko spekulujesz i wróżysz. Nie tylko jestem kolejarzem, który na co dzień jeździ po linii zgorzeleckiej oraz jestem przeszkolony w ruchu granicznym, ale i byłem członkiem spotkania o losach ruchu pociągów między Niemcami, a Polską. Jak o czymś pisze Rynek Kolejowy, to najczęściej długo po fakcie uzgodnień. Jak Ci się wydaje, że uzgodnienia wyglądają? Wymiana oficjalnych pism? Na początku strony normalnie się spotykają, biorą tłumaczy i rozmawiają i to jest info z pierwszej ręki. Nie pisałem tu o problemach z elektryfikacją gdyby osobiście nie mówił tego sam dyrektor Biura Bezpieczeństwa z Centrali PKP PLK. Na spotkaniu były cztery zainteresowane strony z tłumaczami: Koleje Dolnośląskie, PKP PLK, DB netz i Die Länderbahn. 2 tygodnie temu stanowisko PKP PLK było jednoznaczne i wskazywali na planowane opóźnienie z powodów uzyskania wymaganych certyfikatów, mimo że prace budowlane idą zgodnie z harmonogramem i w piątek miało miejsce oddanie linii po elektryfikacji. Presja jest na start w grudniu, może PKP PLK znalazło rozwiązanie dla szybszego dopuszczenia ruchu pod drutem. Tam decyzje zmieniają się z dnia na dzień. O presji świadczy nawet fakt, że odebrano prace budowlane, mimo, że po zamontowaniu słupów na wiadukcie w Zgorzelcu, zmniejszyła się widoczność semaforów wjazdowych od strony Görlitz i PKP PLK wprowadzili ograniczenie doraźne do 30km/h ...architekt dał ciała, teraz ma tak zostać.
@arvent celnie napisane. Nie wiedziałem, że architekt dał ciał i tam będzie trzydziestka. Wstyd lekki. Z Twojego postu wynika, że wszystko będzie hulać od grudnia. Zobaczymy.
W nowym rozkładzie, część pociągów z Drezna, będzie przedłużona do polskiego Zgorzelca. Maszynista przewoźnika Die Länderbahn jadący z Drezna, będzie wysiadał w Görlitz i zamieni go maszynista KD, który zgodnie z postanowieniami nowego porozumienia, wprowadzi pociąg na tor 4 w Zgorzelcu i po zmianie kabiny powróci do Niemiec. Tak ma to wyglądać do momentu, kiedy realnym stanie się doprowadzenie polskiej sieci do stacji w Görlitz. Koncepcja zakłada poprowadzenie sieci trakcyjnej na dwa tory nieużywanego peronu 1 w Görlitz, z zabudową dwóch kozłów oporowych. Rozwiązanie z kozłami oporowymi zwiększyłoby bezpieczeństwo w stacji, ponieważ polskie pojazdy nie są wyposażone w niemiecki PZB i radiotelefon z GSM-R, co uniemożliwia dyżurnemu ruchu stacji Görlitz w Lipsku, zdalne zatrzymanie polskiego pojazdu w sytuacji zagrożenia w ruchu. Obecnie pociągi z Jeleniej Góry są wprowadzane do Niemiec na szczególnych warunkach, w obecności polskiego pilota, wyposażonego w telefon z systemem GSM-R.
Czerwone VT642, które obecnie jeżdżą w relacji Drezno-Węgliniec są spolszczone, wiele lat temu zostały przystosowane do ruchu po DB Netz i PKP PLK. Posiadają niemieckie PZB i Radiotelefon z GSM-R oraz polską radiostację Koliber, SHP i Radiostop. Tak wyposażony pojazd pozwala na obsługę pociągu przez jednego maszynistę na całej sieci DB Netz i PKP PLK. Od nowego rozkładu te VT642 przejdą pod Berlin i będą obsługiwać pociągi Berlin-Wrocław. VT642 białe z napisem trilex nie są spolszczone, od nowego rozkładu będą wjeżdżać tylko do Zgorzelca i nie mają prawa dalej. Zgodnie z nowym porozumieniem obsługiwać będzie jeden maszynista z polskim przenośnym radiem krótkofalowym, aby mieć łączność z dyżurnym ruchu LSC Węgliniec.
Tam decyzje zmieniają się z dnia na dzień. O presji świadczy nawet fakt, że odebrano prace budowlane, mimo, że po zamontowaniu słupów na wiadukcie w Zgorzelcu, zmniejszyła się widoczność semaforów wjazdowych od strony Görlitz i PKP PLK wprowadzili ograniczenie doraźne do 30km/h ...architekt dał ciała, teraz ma tak zostać.
Pierwsze słyszę, że to architekt projektuje kolejową sieć trakcyjną a nie inżynier specjalista w dziedzinie energetyki kolejowej... A więc winny jest inżynier tego projektu, a nie architekt - architekci przypomnę w głównej mierze zajmują się projektowaniem architektury a nie urzadzęń technicznych.
Zapewne zabrakło odpowiedniego słowa - projektant
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Pozytywne zmiany w komunikacji kolejowej między Polską a Niemcami
Od 15 grudnia wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy. Jak informuje Inicjatywa Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska odbiór końcowy sieci trakcyjnej między Zgorzelcem a Węglińcem odbył się 30 października, natomiast napięcie zostało włączone 4 listopada. Podczas prowadzonej inwestycji wybudowano dwie podstacje trakcyjne w Zgorzelcu i Pieńsku, które zasilają sieć trakcyjną napięciem 3 kV DC.
Z Wrocławia do Zgorzelca elektrycznym pociągiem, w 1 godzinę i 40 minut
Pociągiem z Wrocławia, przez Węgliniec, do Zgorzelca wygodniej i szybciej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zelektryfikowały 27-kilometrowy odcinek magistrali kolejowej E30 (Węgliniec-Zgorzelec). Najszybszy pociąg pokona tę trasę w około 1 godzinę i 40 minut.
Jutro minie tydzień od uruchomienia pociągów elektrycznych w Zgorzelcu, ale w sieci posucha i ani artykułów ani zdjęć, a o filmikach nie wspomnę. Przeglądnąłem lokalne portale i nie znalazłem żadnej wzmianki o tej przecież historycznej chwili, widocznie kolej w świadomości dziennikarzy to nadal coś, o czym nie warto pisać... Jedynie na jednym portalu znalazłem artykuł, który wygląda bardziej jak napisana przez Trilex reklama własnego połączenia: https://www.zinfo.pl/artykuly/30814
Halo ludzie z tamtej okolicy, macie jakieś materiały z tego wydarzenia? Planuję się oczywiście wybrać do Zgorzelca, ale to jeszcze musi trochę poczekać.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
kruczek, w sieci było wiele artykułów na temat elektryfikacji linii Zgorzelca. Prace skończone, pociągi elektryczne jeżdżą, pasażerowie zadowoleni z wygodnych i szybkich połączeń. Czym tu się jeszcze podniecać i ekscytować?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ale chodziło o jakieś jedno małe zdjątko lub pół filmiku No nic, dziś zauważyłem, że KD porobiło filmiki z kabiny dla linii Legnica-Głogów i Wałbrzych-Kłodzko, może kamera przejedzie się z nimi 'elektrycznym do Zgorzelca'
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Jedynie na jednym portalu znalazłem artykuł, który wygląda bardziej jak napisana przez Trilex reklama własnego połączenia: https://www.zinfo.pl/artykuly/30814
Halo ludzie z tamtej okolicy, macie jakieś materiały z tego wydarzenia? Planuję się oczywiście wybrać do Zgorzelca, ale to jeszcze musi trochę poczekać.
Trilex prowadzony jest przez Zgorzelec - Drezno i Liberec - Drezno. Ta sama firma, te same wagony. tym bardziej ból jest taki, że połączenie Zgorzelec - Zawidów - Liberec i Zgorzelec - Gorliz - Loebau - Rumburk nie jest pełne. Byłoby to połączenie na trzech piętrach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum