W rocznym rozkładzie po 15.03 widnieje jao pociąg weekendowy do Zwardonia, ale nie wiem czy nie usunęli go całkiem, czy jednak PIC planuje go przywrócić później.
OkOuKo napisał/a:
IC SOŁA będzie kursować jako IC DASZYŃSKI w relacji Białystok - Warszawa - Żywiec w (D) do 15.III oprócz 20.XII - 5.I. W (C) oraz 20.XII - 5.I będzie kursować jako IC WISŁA do Wisły. Od 15.III będzie kursować codziennie w relacji do Żywca A okresowo do Zwardonia. Po 15.III dalekobieżnych pociągów do Wisły ze względu na remont nie będzie.
Oby jednak jeździła, bo nie każdy może dojechać do Żywca czy Bielska z różnych powodów.
Przed chwilą od Zwardonia jechała siódemka ze słowackimi wagonami. 10 jak dobrze liczyłem. Wagony takie jak na Słowacji na IC śmigają więc to chyba nie podsył na Rozewie? Infopasażer nie widział takiego pociągu. Objazd? Podsył? Nie mam pojęcia co to było. Na pewno nic planowego bo po tej linii(Zwardoń-Żywiec) nie jeździ nic poza KŚ i IC Soła. Zaskoczył mnie ten skład.
_________________ Pozdrowienia z Beskidu Żywieckiego!
To nic planowanego . To był kurs zapoznawczy dla maszynistów pod TLK Rozewie Gdynia-Zilina, który zaczyna kursować od niedzieli A słowackie wagony będą normalnie w obiegu Rozewia .
Polska Wschodnia: Więcej połączeń w Podlaskiem, mniej w Podkarpackiem
Wchodzący w życie za kilka dni rozkład jazdy pociągów Polregio 2019/2020 nie zakłada zbyt wiele zmian w połączeniach obsługiwanych przez Polregio w makroregionie Polski Wschodniej. Na uwagę zasługuje niewielka poprawa oferty w województwie podlaskim oraz wycofanie się z obsługi jednej z tras w regionie podkarpackim. Na wielu trasach ruch pociągów będzie utrudniony lub wstrzymany z powodu realizowanych inwestycji infrastrukturalnych.
Z zestawieniem IC Hetmana (dzisiejszy IC Chełmoński) kogoś normalnie pokiełbasiło. Dziś jeździ na 7 wagonach (razem z barowym 8 wagonów), a od niedzieli, nie dość, że przekierowany na Lublin, to jeszcze będzie jeździł tylko na 4 wagonach, bez wagonu barowego (2 na Lublin, 2 na Hrubieszów). Tylko. Jakiś żart biorąc pod uwagę fakt ponad 100% frekwencji w weekendy.
Hetman dostał nowozmodernizowane wagony, przy czym bardziej do tej trasy pasuje projekt "Kolej na dobre połączenia". Wagony na razie 4 bo więcej nie ma skąd wziąć - dodatkowy wagon 1/2 klasy jest planowany od marca, a Combi to nawet nie wiadomo, kiedy powstanie. Być może w kolejnym rozkładzie będzie już na tyle dużo bezprzedziałówek, że skład się powiększy. Za to obecnie do obsługi końcowego odcinka są potrzebne 2 Gamy na 4 wagony
Osobiście uważam, że modernizacja kolejnych 20-30 sztuk 113Aa by się przydała. bo nie widzę nic zdrożnego w tym, żeby na długiej trasie jechał i 113Aa (np. do tego Lublina) a Combi - do Zamościa. Zdaję sobie jednak sprawę, że na wymieszanie wagonów IC z różnych projektów przyjdzie nam poczekać wiele lat.
Nowy rozkład jazdy pociągów. Zobacz najważniejsze zmiany
W niedzielę 15 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy na kolei. Pociągi powrócą na modernizowane trasy, pojawią się również nowe przystanki. Na najpopularniejszych trasach na tory wyjedzie więcej składów.
jano, u nas też ciekawie. Trasa Zgorzelec - Wrocław Gł. Pociąg KD „Kaczawa” 1h37, zaś pociąg IC „Nałkowska” 1h58. W sumie na tej trasie dwa pociągi KD pojadą szybciej od IC, a pozostałe tylko kilka minut dłużej.
PKP Intercity – flagowy okręt polskiej kolei.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nawet dwa pociągi PKP IC na tym samym odcinku Legnica-Wrocław pojadą w różnych czasach:
- "Nałkowska" z postojem w Środzie, Leśnicy i Nowym Dworze pokona trasę w 46 minut
- "Konopnicka" bez postojów pośrednich pokona trasę w 52 min!?
Inną kwestią jest to, że co pociąg PKP IC to każdy ma postoje na różnych stacjach, nawet tej samej kategorii.
Gdzie tu logika? Choć na PKP trudno jej wymagać...
jano, bo „Konopnicka” od Wrocławia do Zielonej Góry pojedzie na ropie. Logicznie byłoby zmienić lokomotywę w Legnicy, no ale gdzie zaczyna się PKP, tam kończy się sens i logika.
De facto będą dwa pociągi IC „Konopnicka”. Jeden od Wrocławia pojedzie do Zielonej Góry przez Głogów, drugi – też do Zielonej Góry – przez Legnicę i Żary. W przeciwnym kierunku obie „Konopnickie” spotkają się we Wrocławiu i dalej do Warszawy pojadą jako jeden pociąg IC „Konopnicka”. Nie wiem jak to pasażerowie ogarną. Wiem natomiast, że takie coś możliwe jest tylko na polskiej kolei. I tylko Marii Konopnickiej szkoda, bo kolejarze jej nazwiskiem firmują swoisty burdel na szynach. Ta jedna z najwybitniejszych polskich pisarek w historii nie zasłużyła sobie na to.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Postaram Ci udzielić odpowiedzi na logikę - nie bronie tu IC.
Jazda elektrykiem z Vmax 120 km/h bez postojów pomiędzy Wrocławiem a Legnicą to pi x drzwi 40 minut.
Więc różnica pomiędzy EP a SU to 14 minut.
Dodaj sobie zmianę loka w Legnicy i co Ci wychodzi ?
Więc jak Szanowno NOEMO jak w 14 minut w Legnicy wykonasz manewry dwoma lokomotywami i próbę hamulca to masz NOBLA.
Dodaj jeszcze fakturę dla PLK za parkowanie loka na ich torach do rana, ewentualnie dodatkowego maszynistę ( a IC nie posiada ich ponad stan ) który pojedzie na tej drugiej lokomotywie.
Z Wrocławia do Miłkowic pod drutem jest 74 km , od Miłkowic do Zielonej Góry 131 km.
Moim zdaniem na logikę i z ekonomicznego pkt widzenia zrobiono to tak jak się dało najlepiej ( pomijam kwestię że SU niestety ma "tylko" Vmax 90 km/h ) przy uruchomieniu tego pociągu.
[ Dodano: 15-12-2019, 11:32 ]
jano napisał/a:
Niektóre pociągi PKP IC pojadą nawet wolniej od pociągów osobowych na tych samych odcinkach.
Dla przykładu TLK "Rozewie" z Wrocławia do Jeleniej Góry zatrzymując się po drodze na 7 stacjach pokona trasę w równe 2 godziny (5.35 - 7.35)
Pociąg osobowy KD "Szrenica" zatrzymując się na 12 stacjach pokona ten sam odcinek o 5 minut szybciej (6.35 - 8.30).
Nie wiem skąd masz takie czasy i jazdy rozkład dla KD ale pozwolę sobie Ci podać na dzień 16 grudnia :
TLK 60171 ROZEWIE Wrocław - Jelenia Góra 5:35 - 7:35 co daje 2 g.
KD 69265 Wrocław - Jelenia Góra 6:10 - 8:17 co daje 2:07 g
Więc proszę wskaż DOKŁADNIE kto tu jedzie wolniej.
[ Dodano: 15-12-2019, 11:44 ]
Noema napisał/a:
jano, u nas też ciekawie. Trasa Zgorzelec - Wrocław Gł. Pociąg KD „Kaczawa” 1h37, zaś pociąg IC „Nałkowska” 1h58. W sumie na tej trasie dwa pociągi KD pojadą szybciej od IC, a pozostałe tylko kilka minut dłużej.
PKP Intercity – flagowy okręt polskiej kolei.
KD 69130 ma średnią prędkość 100km/h zaś IC 6128 tylko 83 km/h ( bo jest na 130 a nie na 160 ) stąd te różne czasy przejazdu oraz ma o 4 minuty więcej postoju niż cytowany KD.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum