Nowe połączenia z Chełma. Wraca pociąg do Dorohuska.
Pociągiem do Krakowa, Katowic, Rzeszowa, Bydgoszczy czy Torunia pojedziemy z Chełma jeszcze przed świętami. W obowiązującym od 15 grudnia nowym rozkładzie jazdy znalazły się także nowe kursy do Warszawy oraz zlikwidowane przed laty połączenie do Dorohuska.
Ale garnkiem dziegciu w tym rosole są fakty, o których nie napisano:
- pociąg do Bydgoszczy KOCHANOWSKI będzie kursował tylko do marca
- pociągi dalekobieżne od marca będą miały 20 lub więcej minut postoju w Lublinie, co oznacza, że z Chełma będzie jeden wagon lub dwa, reszta będzie zestawiana w Lublinie (potwierdzają to tablice zestawień składów) i w ten sposób czas przejazdu pociągu pospiesznego do Warszawy będzie zwykłą kpiną.
Brawo busy! Jedź busem, nie marnuj czasu na kolej! - to hasło będzie nader aktualne!!!
Ale garnkiem dziegciu w tym rosole są fakty, o których nie napisano:
- pociąg do Bydgoszczy KOCHANOWSKI będzie kursował tylko do marca
- pociągi dalekobieżne od marca będą miały 20 lub więcej minut postoju w Lublinie, co oznacza, że z Chełma będzie jeden wagon lub dwa, reszta będzie zestawiana w Lublinie (potwierdzają to tablice zestawień składów) i w ten sposób czas przejazdu pociągu pospiesznego do Warszawy będzie zwykłą kpiną.
Brawo busy! Jedź busem, nie marnuj czasu na kolej! - to hasło będzie nader aktualne!!!
Cóż poradzić, Chełm nigdy nie miał fajnych stałych bezpośrednich połączeń kolejowych. W latach 80. najdłużej kursował, bo przez kilka lat osobowy do Łodzi Fabrycznej. Przez jakiś czas ex. Bystrzyca do Warszawy, okresowo pojawiały się połączenia do Gdyni, Zielonej Góry, Krakowa, Bydgoszczy, Kostrzyna i ostatnio IR do Wrocławia - wiadomo w jakim standardzie. Tabor PR jaki jest na Lubelszczyźnie, nadaje się do wycofania, tym nie powinno się już podróżować.
od 15 marca Kiev Express w stronę Warszawy bedzie miał 19 minutowy postój w Pilawie przez co podróż z Chełma do Warszawy Centralnej będzie trwała 4h 25 min
Proponuję jeszcze 35 min w dęblinie, bo już będzie prawie 30 w lublinie
i będziemy mieli 5 godzin z Chełma do Warszawy - CYRK KOLEJOWY. Brawo kolejarze!!!!!
Czy tam ktoś jeszcze ma chociaż trochę mózgu wśród decydentów?????
Taki mamy klimat. W grudniu byłem w Opolu, jakież było moje zdziwienie jak zapowiadano pociąg z Lublina do Szczecina, jakby nie było bardzo ekstremalna trasa . Z ciekawości sprawdziłem sobie jakie jest skomunikowanie tego pociągu, gdybym chciał jechać z Chełma. Okazało się, że żadne - pierwszy pociąg z Chelma do Lublina przyjeżdża o 5.05 czyli 5 minut po czasie odjazdu Bolka do Szczecina. I co tu można komentować.
Naprawdę nie ma nawe czego porównywać, dostęp do kolei mieszkańców większości miast o porównywalnej wielkości jest o niebo lepszy niż Chełma. Kilka nowinek rozkładowym, w tym KOCHANOWSKI i ROZTOCZE to zwykła propaganda. Do Bydgoszczy zaraz zniknie, a to, co zostanie, to może jedn wagon do Katowic szkoda, że nie przez Siedlce Białystok.. .
Zapewne tych kilku połączeń kolejowych Chełm nie utrzyma, i podobnie jak w latach minionych niebawem zniknie połączenie z Chełma do Bydgoszczy i Katowic.. Zresztą jak sięgam pamięcią, to zawsze tak było. Pomimo tego, że kiedyś sytuacja była zupełnie inna, a mianowicie dużo więcej ludzi korzystało z usług kolei, a mimo to, nie przekładało się to na stabilizację, czy też większą ilość bezpośrednich połączeń z Chełma.
Naprawdę nie ma nawe czego porównywać, dostęp do kolei mieszkańców większości miast o porównywalnej wielkości jest o niebo lepszy niż Chełma. Kilka nowinek rozkładowym, w tym KOCHANOWSKI i ROZTOCZE to zwykła propaganda. Do Bydgoszczy zaraz zniknie, a to, co zostanie, to może jedn wagon do Katowic szkoda, że nie przez Siedlce Białystok.. .
Weź już nie jęcz. Wiecznie wszystko źle. To wymień te miasta które maja lepiej i leżą na obrzeżach kraju. Mamy niekorzystne położenie i tyle. Zamość ma lepsze połączenia?? Nie ma. Ma znacznie gorsze. Biała Podlaska? Podobne. Suwałki? Gorsze. Przemyśl ma lepsze bo jest zaraz za granicą Lwów i dworzec jest w centrum, przez co kolej jest podstawowym środkiem transportu. Pociąg Roztocze to również pociąg do Rzeszowa i innych podkarpackich miejscowości. Tam nie było zupełnie czym dojechać. Tam nawet głupiego autobusu nie ma.
Nie warcz, gdyś ktoś krytykuje rzeczy, które można i trzeba zmienić.
Jeśli należysz do tych, którzy każą być innym zadowolonymi z tego, co sami dla nich ustalili, i uważają, że krytyka tej dobroci to obraza majestatu, daj sobie siana. To nie sejm ani trybunał, ani nawet nowogrodzka.
Empatii trochę: pomieszkaj w Chełmie, Suwałkach, Zamościu czy innych miastach traktowanych kolejowo po macoszemu, a wtedy zrozumiesz mieszkańców i porównasz to ...... z Lesznem, Legnicą, Piłą, Słupskiem czy Ciechanowem. I nie tylko.
Szacunku trochę dla uczestników tego forum.
Jakoś wstrzymywałem się od komentarza do teraz.
Oferta nie jest super i wiadomo, że zawsze by mogło być lepiej, ale były momenty co było gorzej, i wtedy się walczyło, a nie narzekało...
- Pierwsza kwestia niezależnie od tego czy PIC ma pieniądze czy ich nie ma to do Chełma nie będzie puszczał więcej pociągów niż ilość, która jest narzucona przez Ministerstwo - jest w necie mapka z perspektywą na kolejne lata, będzie więcej. Dlatego też pojawił się ten pociąg z Wwy do Zamościa.
- Druga kwestia z czego kojarzę Przemyśl też ma teraz trochę mniej połączeń.
- Trzecia kwestia pociągi zazwyczaj dojeżdżają/dojeżdżały tylko do Wwy ze względu na braki taborowe tak to działa, by zapewnić odpowiednią ilość kursów i pożyczać jak najmniej wagonów od Czechów w 2020 pożyczą jeszcze więcej niestety. Miejcie na uwadze, że przez ostatnie lata to był jeden wielki shit, a teraz BARDZO jako tako zaczyna to raczkować.
- Czwarta kwestia to, że prace na 7 wymuszają dłuższe postoje co nam nie jest na rękę, ale zauważcie, że z tych dużych inwestycji mimo zerowania kontraktu to i tak idzie do przodu tfu tfu tfu, a nie tak jak w przypadku pozostałych inwestycji np. Linia do Radomia z takich aktualnych.
- Piąta kwestia, że łącznie wagonów w Lbn będzie zawsze, bo nie opłaca się puszczać całego składu, teraz jest tylko inaczej, bo tam wszystko rozkopane.
PS. Bardzo, ale bardzo chciałabym mieć bezpośrednie połączenie z Poznania do Rejowca lub chociaż z dogodną przesiadką by jechać 6-7h, a nie 9-10.. ale chcieć to jedno.
Osobiście też chciałbym, żeby Chełm miał większą ilość bezpośrednich połączeń kolejowych. Tylko moim zdaniem przy obecnej frekwencji, brakiem taboru, który co chwilę ulega awariom, jest to raczej małoprawdopodobne. Odniosę się do swojej pamięci do lat 80. i początku 90. kiedy bardzo intensywnie korzystałem z usług PKP. Wówczas były to bardzo dobre czasy dla ruchu pasażerskiego, jednak mimo to - Chełm nigdy w ruchu bezpośrednim nie był dobrze skomunikowany z resztą Polski - i to pokutuje po dzień dzisiejszy. W naszym regionie główną rolę pełnił Lublin. Owszem tak jak teraz, okresowo pojawiały się nieliczne połączenia do niektórych ośrodków miejskich. Można powiedzieć, że w Chelmie, poza drobną kosmetyką jest tak po dzień dzisiejszy. Moim zdaniem szansą na zwiększenie ruchu pasażerskiego w Chełmie jest uruchomienie połączeń kolejowych po szerokim torze z Ukrainą, być może po zakończeniu trwających remontów oferta dla Chełma w przyszłości będzie bogatsza, ale niewątpliwie musi się zwiększyć liczba pasażerów.
Co do wspomnianych miast, bliska mi Piła to bardzo duży węzeł kolejowy, Leszno położone w bogatym regionie na fajnym szlaku komunikacyjnym siłą rzeczy także jest w lepszej sytuacji, Ciechanów podobnie, ponadto po wykonanych remontach skrócił się czas przejazdu do Warszawy - o innych zaletach już nie wspomnę. Chełm jest miastem ościennym, musiałby się zacząć dynamicznie rozwijać, żeby coś się zmieniło.
84 tyś pięknie położony Nowy Sącz region i miasto bardzo atrakcyjne turystycznie, niedawno wyremontowany dworzec, który jak byłem świecił pustką, do tego z zamkniętą wówczas kasą biletową z bardzo skąpą oferta połączeń kolejowych. W Świdnicy podobnie. Od reguły odbiega piękny Przemyśl, który leży na bardzo korzystnym szlaku kolejowym i to jest jego duży atut. Osobiście wierzę i liczę na pozytywne zmiany kolejowe w naszym regionie.
Nie warcz, gdyś ktoś krytykuje rzeczy, które można i trzeba zmienić.
Jeśli należysz do tych, którzy każą być innym zadowolonymi z tego, co sami dla nich ustalili, i uważają, że krytyka tej dobroci to obraza majestatu, daj sobie siana. To nie sejm ani trybunał, ani nawet nowogrodzka.
Empatii trochę: pomieszkaj w Chełmie, Suwałkach, Zamościu czy innych miastach traktowanych kolejowo po macoszemu, a wtedy zrozumiesz mieszkańców i porównasz to ...... z Lesznem, Legnicą, Piłą, Słupskiem czy Ciechanowem. I nie tylko.
Szacunku trochę dla uczestników tego forum.
Ale jak możesz porównywać z tamtymi miastami które mają inne położenie niż Chełm. Porównuj z miejscowościami które są położone jak Chełm. Tamte miasta co wymieniłeś mają tylko lepsze połączenia bo leżą pomiędzy dużymi miastami. Ja akurat jeżdżę pociągami TLK do Chełma i widzę jakie jest zainteresowanie. Symboliczne. Tu zwyczajnie sami emeryci zostali i nie ma komu jeździć. Smutne to ale tego nie zmienisz. Jeszcze dochodzi niezbyt dobre położenie stacji kolejowych. Dlatego zamiast trochę docenić że cokolwiek jeździ to tylko wiecznie krytykujesz. Dobrze pamiętam jak było jeszcze 10 lat temu jak jeździł tylko Kiev Expres i był taki okres że nawet na Chełm Miasto się nie zatrzymywał. Pamiętam zbieranie podpisów na Chełm Miasto. Wtedy to było dno totalne. Oglądając też archiwalne rozkłady z lat 80,90 i po 2000 wcale nie widzę tam aby jakaś rewelacja była.
[ Dodano: 24-01-2020, 00:18 ]
thassos napisał/a:
Naprawdę nie ma nawe czego porównywać, dostęp do kolei mieszkańców większości miast o porównywalnej wielkości jest o niebo lepszy niż Chełma. Kilka nowinek rozkładowym, w tym KOCHANOWSKI i ROZTOCZE to zwykła propaganda. Do Bydgoszczy zaraz zniknie, a to, co zostanie, to może jedn wagon do Katowic szkoda, że nie przez Siedlce Białystok.. .
Czyja propaganda? Wiem że dla większość trasa przez Rzeszów nie jest atrakcyjna ale na pewno istnieją takie osoby co chcą i tam dojechać. A sam widzisz tylko stację docelową. Poczekamy na koniec remontu tej 7 to się zobaczy czy będzie inaczej. Z dwa lata temu był w projekcie pociąg Chełm Kraków przez Kielce ale ostatecznie wyleciał z powodu remontu trasy nr 7. Być może od grudnia 2020 będą korzystniejsze zmiany.
[ Dodano: 24-01-2020, 00:38 ]
Mikwyn napisał/a:
PS. Bardzo, ale bardzo chciałabym mieć bezpośrednie połączenie z Poznania do Rejowca lub chociaż z dogodną przesiadką by jechać 6-7h, a nie 9-10.. ale chcieć to jedno.
Podejrzewam że Chełm w praktyce będzie miał 3 połączenia w następnym rozkładzie. Ale warto walczyć spróbować pisać i dokuczać o taki kierunek na Poznań. Pewnie na 90% nic to nie da, ale by wypadało spróbować. Pierwszy to Kiev Expres. Tu się nic nie zrobi bo ma ukraińskie wagony i zostanie Warszawa Zachodnia, ale np drugi pociąg na Warszawę mógłby jechać do Poznania. Remont 7 będzie skończony to nie widzę istotnych powodów aby było to nierealne. Chyba że się uprą i będą puszczać Darta tak jak w wcześniejszych założeniach było. To wtedy na Warszawie się skończy. I trzeci byłby moim zdaniem optymalny na Kielce, Katowice , Wrocław. Z moich obserwacji z czasów bezpośredniego IR Bolko, Katowice były zawsze popularne wśród mieszkańców Chełma. Jakby tak jeszcze w Kielcach dało się przełączyć wagon w relacji Chełm Kraków do innego składu to zupełnie byłoby dobrze.
Ja bym widział wagonowe IC Karkonosze, relacji: Szklarska Poręba Górna - Chełm - to byłoby świetne połączenie, za pomocą którego pięknie skomunikuje się Chełm i Lublin ze stolicą oraz Śląskiem, Ziemią Wałbrzyską i Kotliną Jeleniogórską. Trzy zdeklasowane dwójki, wagon rowerowy bezprzedziałowy, sypialny, kuszetka, zaś latem i zimą dodatkowe dwa wagony do/ze stacji: Kudowa-Zdrój.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum