gdzie jest problem na nowe EZT dla PKP IC-STADLER dał dobrą ofertę i zmieścił sie w cenie,Pesa wyrażnie przegrała dała wyższą cenę i dalej nic się nie dzieje w tej sprawie.wygląda na to że PIC nie ma forsy na ten zakup bo jeśli chodzi o tabor Stadlera to jest niemal perfekcyjny a może politycy każa zakupić Pesę żeby ich wspomóc
PKP Intercity uważają budowę portu komunikacyjnego za ryzykowną. Martwią się, bo nie mają pieniędzy na tabor
W sprawozdaniu z działalności PKP Intercity zamieściły katalog różnych rodzajów ryzyka, zagrażających stabilnemu funkcjonowaniu spółki. Wskazują m.in. na niewystarczające zasoby taborowe skutkujące ograniczeniem możliwości budowy atrakcyjnej oferty przewozowej, utrudnienia w wykonywaniu usług związane z pracami modernizacyjnymi w sieci kolejowej, awarie taboru i sieci oraz wzrost cen energii.
Słowackie wagony w PKP Intercity nie zachwycają. Przewoźnik zapowiada poprawę
Od 15 grudnia PKP Intercity wypożyczyło od kolei słowackich (ZSSK) wagony pasażerskie. Pojazdy, które techniczną świetność mają już za sobą, obsługują nie tylko połączenie z Gdyni do słowackiej Żyliny, ale też kilka pociągów krajowych.
Lokomotywy z Newagu jechały do IC mamy nowy rok i nie dojechały.
EZTy od Stadlera jechały do KM i też nie dojechały.
Czyżby te firmy chciały dołączyć z dostawami poziomem do Pesy
Newag miał dostarczyć do Intercity w zeszłym roku 2 lokomotywy, a ma gotowe 8 sztuk.
Podobnie z Stadlerem - są gotowe 3 sztuki.
Przeciągają się procedury homologacyjne, gdybyś spojrzał na Niemcy to tam z tego powodu opóźnienia dostaw sięgają nawet 2 lat i to u większych producentów.
Pesa miała najpierw kłopoty z wyprodukowaniem, bo nie mieli tyle mocy produkcyjnych, teraz mają kłopoty z finansowaniem. To jednak odmiennego typu problemy.
Za to z drugiej strony - FPS zakończył przed terminem dostawę 90 sztuk wagonów 174A. Z tego należy się cieszyć, bo jeżeli Pesa wraz z ZNTK MM przyspieszy z dostawami wagonów to może w przyszłym roku nie będzie trzeba tego słowackiego i czeskiego złomu.
PKP Intercity wydzierżawią pięć lokomotyw od Kolei Czeskich
PKP Intercity wybrały ofertę złożoną przez Ceske Drahy w przetargu na dzierżawę liniowych lokomotyw spalinowych. Przewoźnik pozyska jednak tylko 5 spalinówek. Tyle lokomotyw zaoferowały bowiem Ceske Drahy.
Z 2114 wagonów należących do PKP Intercity obecnie już tylko 1230 jest sprawnych i wykorzystywanych w ruchu. Coraz większe braki taborowe przewoźnik musi łatać wagonami z innych krajów.
Wagony zamiast ezt i odwołane pociągi PKP Intercity na Dolnym Śląsku.
PKP Intercity ma poważne problemy z wykonywaniem kursów elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Problemy występują głównie na trasie Warszawa – Wrocław. Część kursów nie została obsłużona składami zastępczymi i trzeba je było odwołać na niektórych odcinkach.
Największe problemy występują na trasie Warszawa – Wrocław, gdzie pociągi kategorii IC obsługiwane są przez elektryczne zespoły trakcyjne Dart, produkcji Pesy. Ezt są zastępowane przez składy klasyczne również, choć w mniejszym stopniu, na linii ze stolicy do Bydgoszczy, gdzie kursują zespoły trakcyjne Flirt, wyprodukowane przez Stadlera. W obu przypadkach problemy występują od kilku dni.
Program Luxtorpeda jedzie powoli. Wagony pożyczamy nawet na Słowacji.
PKP Intercity udało się dotąd zmodernizować tylko 200 z 700 wagonów przewidzianych do remontu na lata 2016-2023. Przewoźnik ratuje się, pożyczając tabor za granicą.
Ile zmodernizowanego i nowego taboru kupiło już PKP Intercity?
Blisko 49 mln pasażerów wybrało w 2019 r. podróż z PKP Intercity. Spółka uważa, że na wysokie zainteresowanie podróżnych wpływa większa dostępność kolei i stale rosnący komfort podróżowania. Na początku 2020 r. można mówić o podpisanych umowach o wartości blisko 4,3 mld zł brutto na zakupy i modernizację taboru.
Ile wagonów PKP Intercity nie jeździ i ile z nich przejdzie modernizacje?
Obecnie Spółka posiada 520 wagonów wyłączonych z eksploatacji – poinformował wiceminister Andrzej Bittel. I dodał, że z tej liczby zaplanowanych do przeprowadzenia napraw na 5-tym poziomie utrzymania, w ramach realizowanych i ogłoszonych postępowań jest 470 wagonów. Dla kolejnych 50 wagonów planowane jest ogłoszenie postępowań przetargowych na wykonanie napraw na 5-tym poziomie utrzymania i przywrócenie ich do eksploatacji.
Wszystko o strategii taborowej PKP Intercity. Co za nami, co przed nami?
W chwili obecnej Spółka PKP Intercity realizuje inwestycje taborowe w oparciu o przyjętą strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 roku. Jej założenia, to co udało się zrobić, a także to co jeszcze przed nami, przedstawił wiceminister Andrzej Bittel.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum