Tunel kolejowy pod Wrocławiem to utopia. Zapytałbym Patryka o źródło finansowania budowy tego tunelu, ale mógłby się zapowietrzyć i udusić, a nie chcę narażać jego zdrowia i życia.
Nie wiesz? Łunia da.
Ralny napisał/a:
Jedyne co przez ostatnie 20 lat urzędnicy z Ratusza i UMWD potrafili zrobić w kwestii kolei aglomeracyjnej poza pustym gadaniem to upchnąć mieszkańców Wrocławia w przepełnionych pociągach regionalnych, co jest bardzo źle odbierane przez pasażerów spoza Wrocławia.
Gdy w każdej prawdopodobnej konfiguracji brakuje paru elementów istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie ma żadnego planu, a jeśli nawet był to zastąpił go chaos. No i mamy - chaos na torach.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
O ile sam plac Społeczny ma przejść gruntowną przebudowę - ma wrócić do swojej przedwojennej roli dużej dzielnicy o gęstej zabudowie, a tunel mógłby być dociągnięty na Grunwald, który stanowi jedno z centrów Wrocławia, o tyle mówienie o takiej budowie, kiedy nie ma taboru i nie wykonano znacznie mniejszych inwestycji, które mogłyby usprawnić ruch aglomeracyjny kolejowy w mieście (vide łącznica która umożliwiłaby dostanie się z Mikołajowa na Grabiszyn bez przesiadki i nadrabiania trasy na Głównym) zakrawa na żart.
Technicznie do zrobienia. Zapotrzebowanie byłoby bardzo duże, bo i Grunwald to bądź co bądź punkt główny na mapie miasta. Cena? Ogromna. Czy inwestycja finansowalna? Z pomocą rządu centralnego, województwa, funduszy unijnych pewnie tak.
Czy to inwestycja priorytetowa? Oczywiście że nie. Nie wykonano mniejszych inwestycji, mimo szumnych zapowiedzi nie ma działań w celu włączenia obwodnicy towarowej do ruchu pasażerskiego, co byłoby znacznie tańsze (Michalak podawał kwotę rzędu 200 milionów złotych, ale nawet gdyby to było i 300 to dalej cena do udźwignięcia przez miasto), a i łatwiejsze do wykonania.
Taki tunel to pomysł dobry, na który byłoby zapotrzebowanie, ale dobrym pomysłem jest też latanie w kosmos, a jakoś nie robimy tego codziennie. Gdyby była to koncepcja profesorska czy biurowa jak np. powinien wyglądać transport szynowy we Wrocławiu w 2030 czy 2035, nie byłoby w niej nic złego.
Wrocław jako miasto będzie rósł, podobnie jak całe województwo ale na teraz powinien się skupić na tym, żeby było czym obsługiwać linię do Świdnicy przez Sobótkę i żeby pociągi jeździły tam co 30 minut.
Jagodno czeka na przystanek kolejowy. Brakuje miliona złotych.
Poszukiwanie brakujących pieniędzy opóźnia budowę przystanku kolejowego na Jagodnie. Siechnice muszą wybudować drogę dojazdową, a jednocześnie zapłacić innej spółce kolejowej odszkodowanie za grunty przejęte pod inwestycje komunikacyjne: - I co do tego podczas ostatniej rozmowy mieliśmy rozbieżne zdania – informuje burmistrz Siechnic. Ponawiane postępowania, rozmowy i negocjacje ze spółkami kolejowymi sprawiają, że oddanie przystanku opóźnione jest już o rok.
W ciągu dwóch dekad wrocławski węzeł przesiadkowy aglomeracyjny i regionalny zostanie rozbudowany. Ma służyć podróżnym – miejskim i podmiejskim – jako alternatywa dla komunikacji drogowej. Zarząd Kolei Dolnośląskich, po rozmowach z władzami miasta i województwa już dwa lata temu ogłosił, że dąży do zintegrowania systemu, który musi usprawnić przemieszczanie się z i do Wrocławia.
Tymczasem Zachodniopomorskie sprzedaje 3 zmodernizowane EN57, po wykonaniu przeglądów P4 nadawałyby się bardzo dobrze do wzmocnień taktu na trasach Oleśnica-Jelcz Laskowice przynajmniej do czasu pojawienia się nowych pociągów. Miasto mogłoby na tych 3 jednostkach zlecać nowe przejazdy albo KD albo Polregio uzyskując konkurencyjne ceny.
Pytanie, czy miasto Wrocław byłoby takim zakupem zainteresowane i czy byłoby skłonne złożyć się z okolicznymi miejscowościami (20-22 miliony złotych to też ostatecznie nie są ostatecznie takie ogromne pieniądze).
Plan dla Wrocławia: Pociągiem na lotnisko i tunel na Dworzec Główny
Tunel spod Dworca Świebodzkiego na Dworzec Główny czy powrót do planów budowy linii kolejowej na lotnisko - to tylko niektóre pomysły na rozwój kolei miejskiej we Wrocławiu. Firma analityczna opracowuje dokumenty dotyczące rozwoju kolei i rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Do planów spółki kolejowej swoje pomysły dorzuca urząd marszałkowski.
Trwa remont przystanku Wrocław Muchobór. Zbudują też lepszy dojazd
Ten przystanek kolejowy leży w miejscu, gdzie do pracy dojeżdżają tłumy ludzi do tzw. Mordoru, czyli zgrupowania biurowców na Muchoborze Małym. Niestety przez lata znajdował się w fatalnym stanie, a planowane prace przy remoncie przeciągały się. W końcu udało się wystartować z inwestycją, działa tam nie tylko kolej, ale także wrocławski magistrat, który ma zadbać o lepszy dojazd do wyremontowanego przystanku.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powstaje nowy przystanek kolejowy - Wrocław Szczepin
Nowy przystanek kolejowy we Wrocławiu. W okolicy ulicy Długiej powstaje przystanek Wrocław Szczepin. Ma być gotowy w przyszłym roku. Inwestycja powstaje na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Będzie tu punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską. Dzięki temu wrocławianie i mieszkańcy aglomeracji zyskają dogodniejsze możliwości podróży.
Nom, faktycznie przystanek kolejowy Wrocław Szczepin będzie doskonałym punktem przesiadkowym, zwłaszcza że kawałek do tyłu są Popowice. Tak samo idealnym punktem przesiadkowym jest Wrocław Grabiszyn. Uzdrawiaczom kolei mówimy stanowcze NIE.
Już sam fakt, że taki przystanek powstanie, jest sporym sukcesem. Grabiszyn okazał się strzałem w dziesiątkę, nawet gdy uwzględnimy fakt, że do KZ trzeba kawałek podejść.
Nowy przystanek Wrocław Szczepin budowany jest w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego nad ul. Długą - na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Będzie tu punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską - informuje PKP PLK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum