Gdzieś z 2,3 lata temu na rynku kolejowym, o ile dobrze pamietam, czytałem statystyki z tej trasy i było podane że jest spadek z 20-30% za poprzedzające 5 lat. To jest wynik fatalny.
Był taki artykuł odnośnie frekwencji Chełm - Lublin - Chełm.
Kilka razy wybrałem się w środku tygodnia zobaczyć jak np. funkcjonuje połączenie kolejowe z Chełma do Zamościa i odwrotnie, była prawie zerowa frekwencja, wówczas było to gorzej niż w 2012 roku z Chełma do Włodawy, gdzie praktycznie nie można było już w Chełmie wsiąść do tego mini szynobusa, który pekał w szwach. Tyle, że połączenie do Włodawy było tylko weekendowe i po latach niebytu czymś nowym.
Pojawiają się zmiany w rozkładach. Jeszcze są drobne błędy jak Zbąszynek, zamiast Zielona Góra. Ale wygląda że Bydgoszcz zostaje w nowym rozkładzie.
Normalnie szaleństwo. Aż 5 pociągów dalekobieżnych, pod tym względem najlepszy rozkład w historii chełmskiej kolei .
W czarnych barwach widzę w przyszłości połączenia dalekobieżne Chełma. Dzisiaj odszedł z urzędu miasta wiceprezydent Daniel Domaradzki, między innymi typowy hobbysta kolei sądząc po tekście z jednej gazety
"Interesuje się także kolejnictwem i turystyką. Jak sam mówi, w województwie lubelskim objechał 90 proc. kilometrów linii kolejowych czynnych w ruchu pasażerskim""
Jestem przekonany że w dużej mierze dzięki jego hobby Chełm ma w tym roku najlepszy rozkład w historii jeśli chodzi o pociągi TLK. Teraz nie będzie komu dokuczać w Intercity w sprawie połączeń, bo nie ma takiej opcji aby intercity samo z siebie zrobiło tak świetny rozkład dla Chełma.
Trzeba byłoby stworzyć jakieś silne chełmskie lobby Miłośników Kolei, i starać się o dogodną komunikację kolejową w naszym regionie. Tak jak to w ostatnich latach próbują robić w Zamościu. Kolej w latach międzywojennych miała być główną siłą napędową rozwoju miasta. Niestety Chełm nie miał szczęścia, wiele pomysłów na rozwój chełmskiego węzła, nie tylko z przyczyn finansowych zostało nie zrealizowanych. Szkoda, że nie przetrwała lokomotywownia, byłoby fajne miejsce na stworzenie muzeum, skansenu - niestety obecnie nie ma już o czym mówić. Ponoć gdzieś jest jakaś sala tradycji, ale gdzie kto to wie? Kiedyś chciałem ją odwiedzić, ale nikt nie był w stanie powiedzieć mi, gdzie się znajduje - miejsce dla wtajemniczonych. Czytałem o schronie pod dworcem, znajdowała się tam spora makieta stacji Chełm. Ciekawe co się z nią dzieje, i czy są szanse żeby stworzyć takie miejsce, nawet na opustoszałym dworcu żeby to wyeksponować, byłaby dodatkowa atrakcja, a w Chełmie zbyt dużo ich nie ma. Im ciekawsze, uporządkowane miasto i więcej atrakcji, tym większe szanse na przyciągnięcie turystów, tym samym można przyczynić się do wzrostu frekwencji podróżnych do naszego miasta.
Ostatnio zmieniony przez Pt31 dnia 14-02-2020, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Ten schron w szczególności może być ciekawy.Tylko nic nie wiemy. Robi się z tego tajemnicę. Wystarczy sobie zobaczyć schron umieszczony pod peronem pierwszym na dworcu w Szczecinie. Duza atrakcja. Wejście co godzinę były i lekko nazbierało się z 60 osób na moim wejściu.
Schodzi się na peronie 1 na dół i z prawej strony jest wejście.Troche słabo oznakowane na pierwszy rzut oka. Chodzi się z przewodnikiem chyba 45 minut do godziny. Bilet z 20 czy 25 zl, 2500 metrów kwadratowych. Warto jak się nie było i się lubi takie obiekty. A co do naszego schronu to nie wiadomo jaka to powierzchnia. Czy coś konkretnego czy nie.
Z opublikowanych plakatów na portalu pasażera wynika, że CZARTORYSKI w relacji do/z Chełma będzie kursował tylko do czerwca. Pewnie o to biega, że nie mają miejsca na manewry w Lublinie przez remontik..... A do tego BOLKO od marca do czerwca będzie odjeżdżał z Lublina kilka minut wcześniej niż CZARTORYSKI, co oznacza, że nie będzie z nim skomunkowany, jak sądziliśmy. Kolejność odjazdu obu pociągów z Lublina zmieni się dopiero po korekcie czerwcowej, co i tak nie będzie miało znaczenia dla Chełmian, bo pociąg ten już nie będzie kursował wtedy z Chełma.....a zatem wszystko powoli wróci do szarej codzienności.... a Kiev Express wtedy dopiero osiągnie swój rekord czasowy przejazdu do Warszawy Zachodniej, będzie jechał od 6.05 do 10.50! Nawet przez Łuków było krócej!!!
Co będzie w czerwcu to się zobaczy. Miało tego do Bydgoszczy od marca nie być a jest. A do skomunikowania z Bolkiem istotnie go rozkomunikowali ale z czym innym ma teraz skomunikowanie którego nie było. Chełm Lublin TLK 4.10-5.08 i IC Hetman Lublin Wrocław przez Rzeszów, Kraków, Częstochowę Stradom, Opole 5.20 - 15.14
Realnie patrząc, bez pasażerów Chełm nie ma co liczyć na korzystną, długofalową siatkę połączeń kolejowych. Żyjemy w czasach systemów komputerowych, bardzo łatwo jest określić jakie kierunki podróży do i z Chełma najczęściej obierają pasażerowie i na tej podstawie tworzyć rozkład jazdy, po uwzględnieniu czynnika ekonomicznego.
Niestety. Szkoda że profil Kolej dla Chełma jest nieaktywny. Miał 700 polubień. Zawsze to trochę ludzi by wiedziało co się dzieje. Z 10 lat temu pamiętam że miałem autorowi tego profilu pomagać tworzyć taką stronę propagującą chełmską kolej i połączenia. Potem pomysł upadł. By się przydało przejąć ten profil z facebooka ale nie ma kontaktu z prowadzącym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum