Ciekawy pociąg w roboczym RJ
TLK 28102 Lubuszanin Chełm - Zielona Góra z bezpośrednimi wagonami do Żagania
Pewnie pozostałość po początkowych ambitnych planach
Coś jest nakręcone bo Lubuszanin ma jechać w relacji Gorzów-Chełm z grupą wagonów do Chełmońskiego łączoną w Rzepinie z częścią szczecińską.Rozłączanie relacji w Zbąszynku,łączenie z ewentualną grupą wagonów z Żagania całkowity amargedon zrobi.No ale to polska kolej a jak wiadomo to w niej wszystko możliwe...
Coś jest nakręcone bo Lubuszanin ma jechać w relacji Gorzów-Chełm z grupą wagonów do Chełmońskiego łączoną w Rzepinie z częścią szczecińską.Rozłączanie relacji w Zbąszynku,łączenie z ewentualną grupą wagonów z Żagania całkowity amargedon zrobi.No ale to polska kolej a jak wiadomo to w niej wszystko możliwe...
Taki był właśnie plan, łączenie w Zbąszynku. Nie byłoby to głupie, bo Żary i Żagań nic na Poznań nie mają.
Ale to już nieaktualne, tak samo jak IC Ślązak Przemyśl- Poznań z grupą do Żar odłączaną we Wro. Widać tylko pozostałości ich w projekcie tego rozkładu IC. Ale wszystko zostało przez jedną pierdołe odpuszczone.
K_65, to co robi PKP IC to wygaszanie popytu. Obecnie oferta na linii 272 jest idealna i frekwencja też. Oczywiście PKP IC i tak robi swoje. Taki TLK Osterwa (teraz kategorii IC bez 1 klasy), TLK Wybicki i TLK Pułaski (który już nie kursuje), to dobre pociągi z dobrą frekwencją. Chociaż sama Częstochowa pomimo, że jest dużym miastem, generuje małą frekwencję. Nawet jak EIP czy EIC w piątek z Warszawy do Wrocławia jechałem to było kiepsko z frekwencją na takie duże miasto.
Kto pamięta jak TLK Osterwa jechał na dwóch wagonach 1 klasy (brak wolnych miejsc w niedzielę), albo IC Wawel jak jechał w relacji do Szczecina? To była frekwencja. W IC Wawel przez cały tydzień frekwencja a w piątek i niedzielę tłumy. Teraz przez modernizacje skrócono IC Wawel do Poznania i wydłużono czas jazdy ze względu na remont linii 14 - Zduńska Wola - Łódź Kaliska. Jeszcze zafundowano wjazd IC Wawel do Łodzi Kaliskiej gdzie jest zmiana kierunku i czas przejazdu zrobił się mało konkurencyjny. W IC Barbakan do Krakowa też nie ma szału. Na przyjazd w Krakowie policzyłem jak wysiadły z 1 klasy dwie osoby w piątek. W samym Poznaniu w kierunku Krakowa, we Flircie są całe puste przedziały lub pojedyncze osoby w nich.
PKP IC potrzebna jest konkurencja. Kiedy ówczesne Przewozy Regionalne uruchomiły pociąg InterRegio Barbakan relacji Szczecin - Kraków - Rzeszów i w relacji powrotnej po linii 272, to był hit i okazało się, że jednak można mieć frekwencję omijając Wrocław i jechać szybciej. Przecież z Warszawy do Krakowa też można jechać przez Radom, Kielce a pociągi jadą po CMK. No ale zniszczono konkurencję i teraz nie trzeba dbać o pasażera. Jeszcze się dziwię, że PKP IC nie wpadł na pociąg w relacji Poznań - Wrocław - Katowice- Kraków - Warszawa. To co, że naokoło a ile miast. Szkoda, że PKP IC jest tak zarządzana i sama zniechęca do podróżowania koleją.
Mam pytanie do osoby posiadajacej zarys-prosilbym tylko o wiadomosc na forum lub na priv odnosnie IC Wawel.Chodzi mi o godziny odjazdu/przyjazdu z Berlina i Wrocławia i ewentualnie jaką trasą pojedzie.
Z góry dziekuje.
Też bym poprosił, gdyby oczywiście byłó by to możliwe
@Wielkopolanin.
W zasadzie zgoda w 80-90% poza dwoma wyjątkami. W roku 2010 kible IR Mickiewicz & IR Barbakan jadące z Poznana (Szczecina) przez Kluczbork nigdy nie miały relacji do Rzeszowa, a jedynie do Krakowa. Za Moraczewskiego do Przemyśla miały jedynie relacje IR kursujące przez Wrocław, Opole np. IR Wielkopolanin. Bodaj od marca 2010 r. zmieniono zasady i wszystkie IR kursujące nie na kiblu tylko na składach piętrowych zostały skrócone do Rzeszowa (koszty) . IR na kiblu kursowały dalej do samego Przemyśla oraz wszystkie TLK za Prześlugi też do Przemyśla, ale to wszystko przez Wrocław. Pociągi Wrocław – Katowice- Kraków kursowały takcie co 1 godzinę TLK przez KK i co 2 godziny IR przez St. Op. To były czasy. Natomiast przez Kluczbork 2 kible IR tylko do Krakowa , od Lublińca przez Paczynę Gliwice z pominięciem Tarnowskich Gór i Bytomia.
Druga kwestia, w której muszę się z Tobą fundamentalne nie zgodzić to nie porównywałbym jednak linii Poznań - Środa Wlkp. - Jarocin - Ostrów Wlkp. (Kalisz) – Kępno- Kluczbork – Lubliniec – [Częstochowa Stradom- Kraków] / [Tarnowskie Góry- Katowice] do CMK - ani pod względem sieci osadniczej jaką LK 272 w przeciwieństwie do LK4 CMK reprezentuje, ani pod względem parametrów technicznych, których w przeciwieństwie do CMK linia 272 w żaden sposób nie reprezentuje. To nie jest przypadek nieuczciwego podjazdu linii CMK względem linii 1&8.
Poza tym nie żartujmy sobie. Nie porównywałbym też Wrocławia i Opola do Kielc i Radomia, które upadły jak im zabrano tlen w postaci tranzytu Warszawa – Kraków. Poza tym zgoda. Pozdrawiam.
Wielkopolanin polemizowałbym czy obecna oferta dla LK272 jest idealna. Za kryterium przyjąłem ofertę dla stacji na południe od OW (konkretnie Kępno, bo mam plakaty tej stacji), rozkłady jazdy od '18 do '21 r., liczbę pociągów rano i po południu. Mogę stwierdzić, że idelanie to już było, w nowym rozkładzie będzie odrobinę lepiej. Do rzeczy. W 2018 i 2019 r. Było 6 par pociągów dziennych. 4 pociągi rano (2 na południe i 2 na północ). Ranne pociągi są pożądane, bo nie tracę dnia na czekanie na nie i o w miarę sensownej porze dojeżdżam do Poznania/Szczecina czy Krakowa/Katowic. 6 pociągów po południu. Tu już jestem np po pracy i idę na pociąg by dojechać do miasta wojewódzkiego i iść w kimono np. 2 były w środku dnia. Obecny rj pomijając wywalenie dwóch TLK to seria pomyłek. Łącznie 5 par. 2 pociągi rano płn-płd i 4 po południu płn-płd. 4 pociągu to środek doby, więc chcąc nimi jechać zawalam dzień. Nowy rj. to nadal 5 par, ale już tylko 2 pociągi w środku dnia, konkretnie nowość Krakowianka. Dla Krakowa czy Poznania już te godziny będą inne, ale oferta jest również dla mieszkańców mniejszych miast i to taka moja małomiasteczkowa odezwa na Twój post
K_65, w 2010 roku w wakacje letnie IR Barbakan jeździł w relacji Świnoujście - Rzeszów. Skład był na 6 wagonach. Jechałem nim często.Tutaj nawet filmik jest tego pociągu: https://www.youtube.com/watch?v=NSvFl8gIqq8
hokent, Kępno jest całkiem pomijane przez PKP IC. Brak postoju IC Przemyślanin, TLK Korsarz. Do tego wyleciał TLK Wielkopolanin i TLK Pułaski. To faktycznie oferta jest słaba.Fajnym pociągiem był też IC Spodek w starym rozkładzie. Frekwencję miał gdy zmieniono go z TLK na IC. PKP IC sama prosi się o konkurencję, sami zniechęcają pasażerów. Przykładem był powyższy IR Barbakan który zweryfikował rynek, że jednak można jeździć z dobrą frekwencją po linii 272.
W tym roku Przemyślanin i Podhalanin zatrzymują się w Kępnie. Podhalanin póki co na przyszły rok postoju handlowego nie ma, ale obecny Podhalanin wg projektu też miał się nie zatrzymywać w tym roku w Kępnie.
Mam pytanie do osoby posiadajacej zarys-prosilbym tylko o wiadomosc na forum lub na priv odnosnie IC Wawel.Chodzi mi o godziny odjazdu/przyjazdu z Berlina i Wrocławia i ewentualnie jaką trasą pojedzie.
Z góry dziekuje.
Też bym poprosił, gdyby oczywiście byłó by to możliwe
Wawel pojedzie z Krakowa do Berlina przez Katowice , Wrocław , Legnicę i Zieloną Górę
Jeśli ktoś jeszcze nie ma projektu rozkładu PKP IC, a chciałby mieć to cały czas można się do mnie zgłaszać. Tylko proszę się pospieszyć, bo lipcu wyjeżdżam na urlop i nie będzie mnie na forum przez jakiś czas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum