Patrząc po tym co jest na portalupasazera rozkład na ogromny minus dla północy Polski.
Ten rozkład to cofnięcie się o kilka lat wstecz. Może nie do czasów Cejelewskiego ale jestem niemiło zaskoczony.
Najbardziej śmieszy mnie jedno połączenie które się w zasadzie dubluje:
Warszawa- Poznań 12:50 - 15:24 Express InterCity SPREE
Warszawa - Poznań 12:26 - 15:27 IC PODLASIAK
Te same godziny przyjazdu, cena 3x wieksza za EIC a pociąg jedzie jeden po drugim w tym samym kierunku. Nie można było zrobić odstępu czasowego więcej niż 20min?
NA trasie Ełk-Olsztyn przez Pisz fajny czas 1h55min. Jedyny plus.
Ale po co te Mamry od Giżycka?
I gdzie ta Biebrza przez Warszawę do Krakowa? Na chwile obecną jedynie do Białegostoku.
Czas przejazdu EIP z Wwa do Gdańska ok 2h30min. Na plus.
Białystok-Kowno miało być połączeniem codziennym, jak widać chyba znów coś nie pykło.
Ale, aby poprawić trochę nastroje, skrócenie czasu na wschodniej E30. Na odcinku Przemyśl Główny - Kraków Główny, prawie wszystkie IC poniżej 3 godzin, a "PORTA MORAVICA", uwaga, 2:30! Tego jeszcze nie było.
Skrócenie połączeń Wrocław Główny - Ziębice do Strzelina. Wrocław Główny - Kudowa do Ziebic. Zamiast do Kamieńca i przesiadka na KD do Legnicy i do Kłodzka. pociągi do Dusznik zamiast do Kudowy. Plus IC przez Kamieniec/ Ziebice codziennie
I jak się podoba rozkładzik?
Chyba nie jest źle przy takich warunkach jakie postawiły ogólne sprawy gospodarcze. Jest wiele ciekawych połączeń i kilka testowych, które raczej będą eksperymentem. Jak frekwencja nie dopisze, to różnie może być. Rdzeń jest stały i podporządkowany priorytetom, a reszta musi się dograć. I tak to jest.
Ogólnie zły nie jest ale w niektórych miejscach wybrakowany. Brakuje planowanej tak głośno zapowiadanej Konopnickiej przez Głogów i Leszno.
Czasy przejazdu to jest po prostu magia i absurd zarazem. Dla mnie Poznaniaka trochę absurdalne że z Katowic krótszą trasą przez Ostrów jedzie dłużej niż trasą przez Wrocław. Ale sama trasa przez Wrocław nieco ponad 4 godzinki to jest magia.
Brak w rozkładzie: TLK Nogat w relacji Olsztyn Główny - Warszawa Zachodnia przez Elbląg czy TLK Wybrzeże w relacji: Gdynia Główna - Warszawa Zachodnia.
Brak w rozkładzie: TLK Nogat w relacji Olsztyn Główny - Warszawa Zachodnia przez Elbląg czy TLK Wybrzeże w relacji: Gdynia Główna - Warszawa Zachodnia.
Wybrzeże jest w relacji Łódź Kaliska - Gdynia Główna p. Warszawę Gdanską ale tylko w wakacyjne weekendy, natomiast z Łodzi nie jest aż tak najgorzej z pociągami PIC czy też ŁKA która będzie kursować między innymi na trasie Łódź Fabryczna - Sieradz - Ostrów Wielkopolski.
W mojej ocenie ta sama lipa co była. Lubliniec - Kluczbork bez zmian, słabe skomunikowanie na Kępno, Herby Nowe - Wieluń też tak jak od lat, Wieruszów odcięty. Lubliniec - Opole nadal bez osobówek, tak samo Herby Nowe- Zdunska Wola - Inowrocław i Częstochowa- Chorzew Siemkowice. Przewoźników dziesiątki, a jeździć ni ma kto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum