I oby tak było! Ale dwa ogromne czynniki będą miały wpływ na to, czy te połęczenia ruszą:
Po pierwsze: kryzys po koronawirusie, który pociągnie za sobą brak pieniędzy, a przez to spowoduje cięcia połączeń, co wydaje być się oczywiste i naturalne
Po drugie lokalne wpływy na decyzje w Lublinie. Połączenie, które już zaistniało w tym roku na papierze pod nazwą Czartoryski w relacji Zielona Góra-Chełm-Zielona Góra pokazało, że Lublin da albo nie da...
Jest postęp, że nie dzielą wagonów połączeń TLK w Lublinie jak planowano....to sporo.
W 2020 Arriva miała ruszyć z połączeniem Chełm-Wejherowo i Chełm-Łódź i już mieli na to pozwolenie.... te same czynniki, co wyżej, a także kondycja finansowa i zmiany w Arrivie pewnie sprawią, że tylko oba połączenia zostaną w swerze pobożnych życzeń.
Będę mile zaskoczony, jeśli jednak mimo wszystko zarówno Arriva jak i Lubuszanin ruszy od grudnia.
Ten "Lubuszanin" będzie prawdopodobnie zamiast "Kochanowskiego" do Bydgoszczy, dla Gorzowa będzie to poranny pociąg do Warszawy - ok. południa w Warszawie, ok. 16 w Chełmie.
Z powrotem ok. 11/12 z Chełma.
Jak udało mi się dowiedzieć, od grudnia oferta Intercity nie ulegnie znacznej zmianie, w dalszym ciągu będą to 4 pociągi TLK (Kiev-Express (o. 5:50) i Chełmianin (o. 18:13) do Warszawy, Lubuszanin (o. 12:56) do Gorzowa Wlkp. i Żagania oraz Roztocze (o. 14:45) do Bohumina).
_________________ W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
niestety tej nowiny z Rozteczoem nie ma na plakatowym rozkładzie jazdy, chociaż ten był aktualizowany 26 czerwca..... widocznie nie będzie jednak połączenia.....
a to nowinka o czeskim przewoźniku.....
w projekcie RJ na 2021 jest Roztocze w relacji Bohumin-Chełm-Bohumin...ale to projekt PKP-IC, a Rynek Kolejowy podaje o czeskim przewoźniku, wchodzą sobie w paradę, czy co, a może to jakaś ustawka?
Link nie działa. Chyba już usunięto tą wiadomość.
A to że może jeździć to tylko kwestia że jak składają wnioski o trasy to dostają też cześć trasy deficytowej aby nie spijali śmietanki tylko z tych opłacalnych, przez co stawaliby się nieuczciwą konkurencją. I zupełnie słusznie. Co to za interes dla państwa, aby jeździli tylko tam gdzie się opłaca. Przez takie coś potem budżet państwa by musiał bardziej dotować intercity aby pokryć ich straty. Tak jak z arrivą która pewnie by chciała tylko jeździć na trasie Gdynia Warszawa, to dostała zezwolenie na trasę Wejherowo Chełm.
Trochę się wyjaśniło o co chodzi z tym wnioskiem o trasę Chełm-Bohumin, to ma być po prostu znany nam obecnie TLK Roztocze, obsługiwany przez PKP IC, z tym że z czeskimi wagonami (co jest raczej nie najlepszą wiadomością).
Nie wspomniano w artykule natomiast nic o grupie wagonów do Zamościa
Jeżeli chodzi o Arrivę to te plany brzmią mało realistycznie - jak przewoźnik, który operuje w kuj-pom rozwiązałbym kwestie czasu pracy - przecież nie mają swoich drużyn ani w Warszawie, Lublinie, Chełmie.
Połączenia kolejowe z Chełma od grudnia 2020 wg portalu pasażera, stan z 17 września:
03.46 - Lublin
04.19 - Lublin (w LU Staszic do Szczecina)
05.05 - Lublin
05.32 - Warszawa KEX (w LU postój 20 min!!!, łapie Hetmana do Wrocławia)
05.44 - Lublin
06.07 - Rejowiec
06.44 - Lublin (w LU Gombrowicz do Szczecina)
07.40 - Lublin
09.39 - Rejowiec
10.39 - Lublin (w LU Czartoryski do Łodzi)
12.03 - Lublin
13.03 - Zielona Góra LUBUSZANIN
13.15 - Rejowiec
14.19 - Lublin (w LU Roztocze do Bohumina)
15.23 - Lublin (w LU Kochanowski do Bydgoszczy)
16.34 - Lublin (w LU Oleńka do Wrocławia i Jagiełło do Krakowa)
17.09 - Rejowiec
18.03 - Warszawa Zach CHEŁMIANIN
18.14 - Lublin (w LU Bystrzyca do Wawy)
19.57 - Lublin
21.20 - Rejowiec
Ciekawe co zniknie jeszcze. Zniknęło już ROZTOCZE, jest tylko w relacji Lublin-Bohumin. Wagony z Hrubieszowa do Bohumina będą nadal włączane na stacji Stalowa Wola Rozwadów.
Gdyby poprawić jeszcze skomunikowania w Lublinie, doszłoby kilka połączeń do Warszawy
O wiele gorzej wyglądają w Lublinie skomunikowania z Warszawy do Chełma. Oprócz połączeń bezpośrednich, TYLKO JEDNO POŁĄCZENIE ma nakrótszy czas (35 min) oczekiwania w Lublinie, reszta powyżej godziny! Szkoda nerwów, dlatego nie wynotowywałem. Godziny odjazdów wynotowałem z Warszawy Centralnej. Ostatecznie rozsądnych połączeńs przesiadkowych z Chełma do Warszawy naliczyłem 6, niestety z Warszawy tylko jedno.
06.50 CHEŁMIANIN w Chełmie 10.00 (czas 3.10)
11.50 LUBUSZANIN w Chełmie 14.55 (czas 3.05)
16.50 FREDRO z WROC (przesiadka na R w Lublinie) w Chełmie 20.48 (czas 3.58)
18.20 KEX w Chełmie 22.03 (czas 3.43)
Swoją drogą szkoda, że w połączeniach regionalnych nie ma bezpośerdnio ani Zamościa, ani Stalowej Woli (zelekryfikowana) ani Dęblina czy Łukowa. Ubogo
[ Dodano: 17-09-2020, 12:38 ]
06.44 - Lublin (w LU Górski, a nie Gombrowicz do Szczecina)
Gorszy rozkład jak dla mnie, ale tragedii nie ma. Z plusów połączenie Chełm - Wrocław Regio+TLK 7 godzin i 19 minut. Być może najszybsze w historii, albo w ostatnich 30 latach. Czyli przy okazji na plus czas dojazdu do Opola, Częstochowy.
Z plusów na pewno jeszcze to, że wszystkie chełmskie pociągi dalekobieżne będą w kategorii IC (obieg Chełmianin-Lubuszanin-Chełmianin), bo obecnie wagony na Chełmianinie i Kochanowskim to najgorszy szrot, nawet toalety bez zbiornika.
Idealnie gdyby Staszic jeszcze kursował do Chełma - zapewniając powrót w nocy do Chełma i skomunikowanie z Wyczółkowskim ze Szczecina w Lublinie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum